צבי סופר | יום ו' שבט ה׳תשפ״ד 16.01.2024

מטח של כ-50 רקטות לנתיבות; נזק רב, ללא נפגעים

מחבלי חמאס ירו ממרכז הרצועה מטח של כחמישים רקטות לעבר אזור עוטף עזה | לפי דיווח בגלי צה”ל, המטח הכבד לנתיבות שוגר ממרכז הרצועה – אזור שממנו יצאו כוחות צה״ל רק אתמול
מטח של כ-50 רקטות לנתיבות; נזק רב, ללא נפגעים
ממראות המטח הכבד מעל שמי העיר נתיבות, הבוקר (צילום מסך)

מחבלי חמאס ירו ממרכז הרצועה מטח של כחמישים רקטות לעבר אזור עוטף עזה. בעיר נתיבות פגעה רקטה בחנות למוצרי חשמל וגרמה לנזק רב. רקטה נוספת נחתה ביישוב סמוך. בשני המקרים לא היו נפגעים.

חלק מהרקטות שנורו יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

לפי גלי צה”ל, המטח הכבד לנתיבות שוגר ממרכז הרצועה – אזור שממנו יצאו כוחות צה״ל רק אתמול.

עיריית נתיבות: “זוהו יותר מ-50 שיגורים למרחב העיר. כרגע ידוע על פגיעה ישירה אחת, נזק נגרם למבנה ללא נפגעים. כמו כן, מספר רסיסים נפלו ברחבי העיר כתוצאה מיירוטים של כיפת ברזל”

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם ראשי רשויות מעוטף עזה בבסיס פיקוד דרום. בפגישה נטלו חלק, חברי קבינט המלחמה  גלנט, גנץ, איזנקוט,  דרמר וח”כ אריה דרעי.

במפגש השתתפו גם שר הפנים ארבל, שרת התחבורה רגב, שר החינוך קיש, שר השיכון והבינוי גולדקנופף, שר התיירות כץ ושר החקלאות דיכטר.

ראש הממשלה נתניהו אמר לראשי הרשויות בפתח הפגישה: “אנחנו נחושים לשקם את היישובים והקיבוצים, במה שקרוי ‘עוטף עזה’, להחזיר את התושבים לבתיהם ולהביא לשגשוג ופריחה הרבה מעבר למה שהיה עוד לפני המלחמה. לצורך זה אנחנו צריכים קודם כל להשיג ניצחון על החמאס, אבל גם לעשות את הפעולות האזרחיות הנדרשות, ועל כך כינסנו היום את קבינט ניהול המלחמה יחד עם צוות השרים.

“אנחנו סומכים על החיילים הגיבורים שלנו והמפקדים המצוינים שלנו כדי להשיג את היעד הצבאי. במקביל אנחנו סומכים גם על המנהיגות שלכם, ראשי היישובים, בעבודה משותפת עם משרדי הממשלה, כדי להשיג את אותו שיקום, אותו שגשוג ואותה פריחה”.

השר גדעון סער דורש לכנס באופן מיידי את הקבינט הביטחוני כדי לדון בהמשך המלחמה ברצועה ובאופן ניהולה. “פניתי לכינוס מיידי של הקבינט הביטחוני כדי לדון בהמשך המלחמה ברצועה ובאופן ניהולה. הורדת עצימות פעילות צה״ל ברצועה וצמצום היקף הכוחות בה במצב הקיים – שגויים. יש לקבל החלטה על הגברת הלחץ הצבאי על חמאס לאלתר. כמו כן יש להנחות ששינויים באופי המערכה יתבססו על בחינת ההתקדמות בהשגת היעדים ולא לפי לוחות זמנים”.

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, קרא לממשלה ולקבינט לפני פגישת ראשי המועצות בדרום: ”אתם צריכים להתעורר, ואם לא תתעוררו אנחנו נעורר אתכם ואם צריך נצא למאבק גם בתוך המלחמה”.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התייחס לפרסום לפיו מטח הרקטות שנורה לעבר נתיבות שוגר מאזור ממנו יצא צה”ל אתמול. “קבינט הקונספציה מחליט פעם אחר פעם החלטות שגויות אשר מביאות לנזק. ההחלטה להוציא את צה”ל ממרכזי החמאס ברצועת עזה היא שגיאה חריפה וחמורה שתעלה בחיי אדם.

“מטח הרקטות ששוגר הבוקר לנתיבות, מאיזור ממנו יצאו כוחות צה”ל רק אתמול, מוכיח שוב כי כיבוש הרצועה הינו דבר הכרחי בשביל מימוש מטרות הלחימה. המשך ניהול המלחמה ועקיפת הקבינט המדיני-בטחוני באמצעות הקבינט הקטן – אינם מקובלים על עוצמה יהודית”.

קבינט המלחמה נועד בצהריים עם ראשי הרשויות בדרום.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.