COL | יום א' שבט ה׳תשפ״ד 11.01.2024

"רצינו שקט וזה התפוצץ לנו בפנים": ראיון כאוב עם המשפיע

המשפיע הרב מיכאל טייב משוחח ברדיו 'ליל שישי' עם הרצל קוסאשוילי בכאב ובישירות אופיינית לו על המצב ב- 770 לאחר המאורעות האחרונים | "הציבור יודע שזה לא התחיל מהיום, שנים של אלימות, אף אחד לא טיפל בבעיה", הוא אומר בכאב | הוא מציע איך להתייחס באמת ובפנימיות ליום הבהיר י' שבט

 

המשפיע הרב מיכאל טייב משוחח ברדיו 'ליל שישי' עם הרצל קוסאשוילי בכאב ובישירות אופיינית לו על המצב ב- 770 לאחר המאורעות האחרונים.

 

הרב טייב משתף מנקודת מבטו: "תחושת קשות, פריקת עול שהגיעה למצב הקשה הנוכחי. הציבור יודע שזה לא התחיל מהיום, כבר שנים שמתחבאים שם פורקי עול שמגיעים מכמה ישיבות בארץ, 'מורעלים'."

הרב טייב משתף בכמה מקרים קשים שהיה עד להם: "למשל בכינוס השלוחים השנה, רצינו להכניס את ילדי השלוחים להתפלל קבלת שבת קרוב לבימת הרבי, ועמדו שם כחומה לחסום להם את הדרך. במשך שנים, בכל יום שישי חסמו את השיעור למעלה לר' יואל כהן. על בחורים מהישיבות המתונות שרוצים ללמוד, אותם בחורים זרקו עליהם ביצים, קמח, שנים של אלימות. הם אלימים, אף אחד לא מתעסק איתם, אגו"ח לא מטפלת בזה והחסידים סובלים.

הרב טייב מתקשה להשוות אך רואה קווים מקבילים, להבדיל: "כמו שקרא לנו בארץ, רצינו שקט ופרעות שמחת תורה התפוצצו לנו בפנים."

להאזנה לריאיון המלא:

הוא מוסיף כי התוצאה יכלה להיות קשה יותר ה"י:

"מזל שנגמר ככה. אם האירוע היה קורא בי' שבט, כשיש המון אורחים ונוער מכל מיני מקומות בעולם, זה יכל להיגמר במכות ואולי אפילו ברצח ה"י.

"מתי הגבאים של 770 יקחו את השליטה, מתי נחזיר את השליטה ל-770? יש ראשי ישיבות בארץ שמחנכים על קיצוניות יוצאת דופן, הציבור יודע שאם מישהו ילך ל770 ויביא ספר 'תורה אור' או ספר חסידות אחר של קה"ת וישאיר על השולחן, הספר הזה לא יהיה קיים, הם לוקחים ומשחיתים אותו. אז מה עוד צריך לקרות כדי לעצור את הסיפור הזה? יש לנו מזל שיש לנו את 'איש בית חיינו' הרב חיים ברוך הלברשטאם, שהוא שמר על 770 למעלה כי הוא הפעיל כוח והגיש תלונות והם יודעים שאיתו לא מתעסקים. למה למטה לא עשו ככה? די! הרבנים שלהם כעת מתעוררים. אתם הנעתם את האירוע, תחזרו בתשובה, לא בחרטה אלא במעשים!

המשפיע הרב מיכאל טייב נוסע בשבוע הבא לחצרות קדשינו עם קבוצה מאנ"ש. כהכנה ליום הבהיר, הוא מציין כיצד לחסיד יש להתכונן ליום הזה:

"מתכוננים כמו שהרבי הדריך אותנו, בשיחות של שנת תש"י ובמקומות נוספים, שההכנה הכי טובה להגיע לאוהל, היא ללמוד מתורתו ולעסוק בדרכיו. לומדים 'באתי לגני' גם אם יש חלקים קשים, יש היום חוברות ושיעורים עם ביאור משולב, ללמוד שיחות, ללכת למבצעים, להוסיף בחינוך הילדים, אולי בשבת להכין סיפור או אמרה יפה של הרבי, לשתף האשה והילדים ולהתווועד איתם, פשוט לקבל את המלכות של הרבי. צריך לדעת שהרבי בעל הבית ולא במילים."

בשם המשפיע הרב יוסף יצחק אופן: "אומרים יחי אדוננו מורנו ורבינו. אם הרבי הוא האדון שלך, המורה שלך והרבי שלך, הוא צריך להיות בעל הבית על המחשבות שלך, הדיבורים והמעשים שלך.

"אם הרבי יתפרץ לתוך המחשבות שלי, איזו מחשבה הוא ימצא שם. באמצע הדיבור, מה הוא ימצא שם?

"זה הביאור היכנו לביאת המשיח. להיות מוכנים בכל רגע שהרבי יתגלה, לתת משמעות וכיסוי למילים.

"השאיפה שלנו היא להיות לא ב-770 ולא באוהל אלא בירושלים עיר הקודש עם משיח צדקנו והרבי נשיא דורנו בראשנו."

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.