מערכת COL | יום א' שבט ה׳תשפ״ד 11.01.2024

ההתפרעות ב-770 שזעזעה את ליובאוויטש: שיח נוקב

סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מ"מ גלוכובסקי, המשפיע בישיבת תומכי תמימים בקריית גת הרב יצחק אלישביץ והמשפיע החסידי מכפר חב"ד הרב מיכאל טייב בשיחות מאלפות ומעוררות בעקבות מעשי הביזיון ב-770 בתחילת השבוע וחילול ה' העצום שנגרם | ראש העיר צפת מר שוקי אוחנה מספר על התמודדות יומיומית מול איום החיזבאללה | וגם: המיזם המיוחד והמרגש 'קדיש לכל קדוש' | רדיו 'ליל שישי' בהנחיית הרצל קוסאשוילי. קול חב"ד שומעת
ההתפרעות ב-770 שזעזעה את ליובאוויטש: שיח נוקב
מימין: הרב גלוכובסקי, הרב טייב, הרב אלישביץ, מר אוחנה ומר עמוס
תוכנית ליל שישי לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי לסוף השבוע

770 מאחורי סורג ובריח, גם בשעות אלו כשהעתיד המקום עדיין לא ברור. ולא, הפעם לא מדובר בקורונה או מגיפה כזו או אחרת, אלא בהתפרעות של תמימים בבית חיינו שהביאו למצב הזה שבו בית חיינו נסגר לראשונה בהיסטוריה בגלל התנהגות פלילית. אנחנו נעסוק לצערנו בתוכנית הערב בעניין בהרחבה.

 סגן מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב מנחם מענדל גלוכובסקי ורב קהילת אנ"ש ברחובות עונה על השאלה: איך הגענו למצב הזה? וידבר גם על מודלים חינוכיים לילדים בכל מה שקשור למשמעת ולחינוך לקבלת עול. "לצערי, אנו מזהים תהליך של התפוררות בכל מה שקשור לקבלת עול ולציות למוסדות הרשמיים שהרבי מינה וניהל בעצמו. לא ייתכן שמי שלא מסתדר עם מוסד כזה או אחר יעשה דין לעצמו ויראה בכך דוגמא שהכל מותר", אומר הרב גלוכובסקי וקורא לחשבון נפש נוקב של כל המעורבים בדבר, בין אם התמימים, הורי התמימים וכמובן מחנכים, המשפיעים וראשי הישיבה שצריכים לתת על כך את הדעת. "כשבא אליי זוג עם בעיית שלום בית ומתברר לי שיש שם לצערנו אלימות, בין אם חלילה אלימות פיזית או מילולית, אני אומר לבני הזוג: "מצטער, אבל קודם כל צריך לטפל בנטרול האלימות ורק אחר כך נוכל לטפל בשלום הבית... חייבים לעקור את האלימות. זה כל כך פשוט במשנתו של הרבי וחבל שלעת כזאת הגענו".

 

יהיה כאן גם משפיע בישיבת תומכי תמימים קריית גת, הרב יצחק אלישביץ, שייתן זווית משלו למהומות ב770. "לצערנו אנחנו רואים שחיקה מתמדת ואיחור ניכר בגיל השידוכים בחב"ד. בחורים מתחתנים בגיל יחסית מאוחר, אז מה הפלא שיש זמן לעשות שטויות?, הוא שואל. "לו אותו בחור היה מתחתן בזמן, קרי, כפי בקשת הרבי שהחל מגיל 20 צריך להשתדך ולהתחתן, הרי שעול הפרנסה והמשפחה היו מנטרלים את כל התופעות הללו. זה גם היה כמובן מקל על צערן של הבנות אצלנו בחב"ד שמחכות ומחכות לבחורים שאנחנו בכלל לא מדברים עליהן..."

נעבור לגעת גם במלחמה שמתנהלת כבר למעלה משלושה חודשים ומשנה פה תפיסות וסדרי בראשית. נהיה עם ר' דרור דוד עמוס מירוחם, שהקים ארגון בשם חיים חסד ואמת שמלווה משפחות אבלות ושכולות, כשמתחילת הלחימה הנוכחית כבר הגיע באמצעות העמותה לכמעט 1000 משפחות שזקוקות לחיבוק, הכוונה ועזרה במצבם החדש והאיום. כמו כן, תוך כדי הלחימה, הקים דרור מיזם בשם: קדיש לכל קדוש, בו הוא דואג שכל נופל שאין מי שיאמר אחריו קדיש יזכה לשנה של קדישים לעילוי נשמתו על ידי מתנדבים. "לצערי רשימת הנופלים מתארכת מידי יום והמשימה לא קלה בכלל. אבל אנחנו חייבים את זה להם", הוא אומר.

האזינו לתכנית:

 

 

נשוחח עם ראש עיריית צפת מר שוקי אוחנה, שידבר על המשבר אליו נקלעה עיר הקודש שאותה הוא מנהל בקדחתנות תוך כדי לחימה וספיגת מטחי טילים מכיוון חיזבאללה. האם הוא רואה את העיר צפת מפונה כמו קריית שמונה ומטולה? מה לדעתו צריכה להיות התשובה של מדינת ישראל לטפטופים בצפון ומה הוא שומע מראשי זרועות הביטחון שעימם הוא נפגש ושוטח בפניהם את מצוקת התושבים שמשוועים לתחושת ביטחון?

לסיום, נתוועד לכבוד היום הבהיר י' שבט שמתקרב אלינו עם המשפיע החסידי הרב מיכאל טייב מכפר חב"ד, נדבר איתו על המטרה, על הדרך ליעד ועל הנכונות לתת מעצמך לרבי גם כשזה לא קל.  והוא גם יתייחס בכאב ובישירות האופיינית לו למצב ב-770. לבסוף, הרב טייב יבחר עבור המאזינים את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.