מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תשפ״ד 01.01.2024

השידוך שנרקם בדרך: למה אני לא מפספס כ"ד טבת בהאדיטש?

גם בשנות הקורונה ובהמשך מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, ממשיך ר' יודי ריבקין מכפר חב"ד לנסוע לכ"ד טבת לציונו של אדמו"ר הזקן. 14 שנים ברציפות | כעת בריאיון מיוחד הוא מסביר מדוע וחולק חוויות אישיות מרגשות
השידוך שנרקם בדרך: למה אני לא מפספס כ
ברקע: הציון בהאדיטש (צילום: ברוך עזאגווי, COL)

כ"ד טבת מתקרב. יום ההילולא של כ"ק אדמו"ר הזקן. יחול ביום שישי השבוע.

בימים אחרים, לא ממש רחוקים, היו מתארגנות קבוצות גדולות של חסידים שפקדו את הציון בהאדיטש והתוועדו שם במשך הימים והלילות הסמוכים ליום ההילולא.

בשנים האחרונות הנסיעה להאדיטש לוותה בקשיים שונים, החל מהקורונה ועבור במלחמה באוקראינה שעצרה את הטיסות למדינה. השנה התווספה לכך גם המלחמה בעזה, שהורידה את תדירות הטיסות היוצאות והנכנסות לארץ באופן דרמטי.

ר' יודי ריבקין, תושב כפר חב"ד, מקפיד מזה 14 שנה לטוס בכל כ"ד טבת להאדיטש. כן, גם בשנות הקורונה והמלחמה הוא נסע. השבוע הוא התראיין להרצל קוסאשוילי ברדיו COL וסיפר על ההתחלה והחיבור המיידי למקום.

הוא גם הסביר למה הוא לא מוכן, גם כיום כשהדבר קשה ביותר, לוותר על הנסיעה לשם. בנוסף חלק ישועה אקטואלית מאוד שזכה לה לאחר ההשתטחות על ציון אדמו"ר הזקן.


האזינו לריאיון המלא >>


"אני נוסע ברציפות 14 שנה בכ"ד טבת", סיפר. ההתחלה הייתה כש"חבר הציע לי לנסוע לכ"ד טבת. חשבתי על זה והשתכנעתי ונסעתי.

"מהרגע הראשון שהגעתי למקום, הרגשתי חיבור מיוחד שגורם לי מאז בכל שנה לחזור לשם מחדש בלי לפספס. אווירה מיוחדת שלא הרגשתי בשום מקום אחר. כל כך אהבתי את המקום ששנה אחת לקחתי את כל המשפחה איתי כדי שיחוו את החוויה הזו גם הם".

ריבקין מספר כי "היו שנים שבהן נסענו עם משפיע, היו שנים שנסענו לבד בלי משפחה. תמיד היו חברה שהצטרפו ויצאנו במעין קבוצה מגובשת".

ואז הגיעה הקורונה. "בזמן הקורונה, כ"ד טבת יצא יחסית בתקופה רגועה מה שאפשר לנו לנסוע. לפני שלוש שנים ניסיתי למצוא חברים שיטוסו איתי ואחד מהם רצה מאוד אבל אשתו חששה. בסופו של דבר הסכימה, בתנאי: שיתפלל על הבת שלהם לשידוך.

"כמובן שהבטחנו להתפלל והתפללנו. אחרי שחזרנו לארץ, החבר שואל אותי: מה דעתך על שידוך בין הבת שלי לבן שלך? אמרתי לו שזה נשמע לי רעיון טוב והשידוך יצא לפועל והיום אנחנו מחותנים. מדובר בר' אלקנה ספרנאי מכפר חב"ד, הכל התחיל שם בהאדיטש".


השידוך שנרקם בהאדיטש. ר' יודי ריבקין חוגג בחתונת בנו, בשנת תשפ"א. צילום: אליהו לוי


גם כיום, בצל המלחמה באוקראינה, הנסיעה השנתית והמסורתית נמשכת. במגבלות ובמספרים נמוכים יותר. "אין טיסות ישירות", מפרט ר' יודי ריבקין. "נוחתים במולדובה ומשם נוסעים בערך משהו כמו 15 שעות לכל צד.

"זה לא פשוט אבל עושים את זה. גם השנה יש לי חברים למסע, ברוך השם. ביום רביעי אנחנו טסים ומי שרוצה מוזמן  להצטרף".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.