צבי סופר | יום כ' טבת ה׳תשפ״ד 01.01.2024

27 רקטות שוגרו במטח הלילה; צה"ל ממשיך במבצע בחאן יונס

כ-27 רקטות שוגרו מהרצועה במטח שנורה הלילה מעזה לשפלה, למרכז ולעוטף עזה. כ-18 מהן יורטו וכ-9 נפלו בשטחים פתוחים. יירוטים רבים נראו גם מעל שמי כפר חב"ד | בצה”ל מעדכנים כי מאז תחילת התמרון הקרקעי 29 לוחמים נהרגו בתאונות מתוך 170 חללים. 18 חיילים נהרגו מירי דו-צדדי, 2 נהרגו מחריגות ירי ו-9 הרוגים נהרגו בתאונות | המבצע של צה"ל בח’אן יונס הולך ומתרחב: בח’אן יונס יש מאמץ לסגור על כל המקומות שבהם חמאס נמצא – מעל ומתחת לפני הקרקע
27 רקטות שוגרו במטח הלילה; צה
מטח כבד מעזה הלילה; כך נראו היירוטים מעל שמי כפר חב"ד


 I עדכונים שוטפים
* בצה”ל מעדכנים כי מאז תחילת התמרון הקרקעי 29 לוחמים נהרגו בתאונות מתוך 170 חללים. 18 חיילים נהרגו מירי דו-צדדי, 2 נהרגו מחריגות ירי ו-9 הרוגים נהרגו בתאונות אמל”ח או מדריסה.

כמו כן, גם בצפון שני חיילים נהרגו מתאונות אמל”ח מאז תחילת הלחימה בגזרה. בפיקוד המרכז שני חיילים נהרגו בתאונות – אחד מחריגת ירי והשני בתאונת דרכים.

על פי נתוני צה”ל השבוע הקטלני ביותר בתמרון הקרקעי התרחש בין 12-18 בנובמבר, בו נפלו שישה חיילי צה”ל בתאונות מבצעיות.

* חדשות 12: המתקפה של צה”ל הלילה והבוקר התמקדה בעיקר באזור דיר אל-בלח. קרבות נוספים התרחשו באזור מחנה אל-בורייג’. במקביל, המבצע בח’אן יונס הולך ומתרחב עם תגבורת נוספת. בח’אן יונס יש מאמץ לסגור על כל המקומות שבהם חמאס נמצא – מעל ומתחת לפני הקרקע.

הלחימה לא הסתיימה גם בצפון רצועת עזה. נשאר לטהר את דרג’ תופאח וחלקים מסוימים משכונת זייתון. המצב בכללתו הוא שרוב גדודי חמאס באזור פורקו ופועלים בצורה חלקית ביותר.

מטוס קרב של חיל האוויר, בהכוונת חופת האש והמודיעין של אוגדת עזה חיסל את עאדל מסמח, מפקד פלוגת הנח׳בה של דיר אל בלאח. מסמח פיקד בשטח על כוחות מחבלי הנח'בה שפשטו לכיסופים במהלך ה7/10 ושלח כוחות של ארגון הטרור חמאס ליישובים נוספים בעוטף ובהם בארי ונירים. וידאו:

 

 

 

* דיווח בניו יורק טיימס: גורמים בפנטגון לוחצים על ממשל ביידן לתקוף את החות’ים בתימן, והציגו תוכניות לפגיעה במפעלי ומחסני אמל”ח ותחמושת, כולל של סירות קרביות כמו אלה שתקפו אתמול את הכוחות האמריקניים והוטבעו בים סוף. ההערכה היא שאחרי התקרית אתמול, שאותה מזהים בוושינגטון כהסלמה, גדלים הסיכויים למתקפה אמריקנית למרות הסתייגות הנשיא ובכירי הממשל.

* כ-27 רקטות שוגרו מהרצועה במטח שנורה הלילה מעזה לשפלה, למרכז ולעוטף עזה. כ-18 מהן יורטו וכ-9 נפלו בשטחים פתוחים. במקביל, צה”ל המשיך בלחימה, בין היתר דווח על חיסול של מפקד פלוגה של הנוח’בה בדרום הרצועה.

* רויטרס: כטב”ם נפץ הופל מעל בסיס חיל האוויר עין אל אסד בעיראק, שבו מוצבים כוחות אמריקניים וכוחות בין-לאומיים נוספים. על פי מקורות שצוטטו בדיווח לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זו המתקפה השנייה ביממה האחרונה על בסיס באזור שבו כוחות אמריקניים, אתמול הופל כטב”ם מעל נמל התעופה ארביל שבצפון עיראק.

* חמאס קיבל אחריות למטח הראשון לשנת 2024: “שיגרנו רקטות M90 לתל אביב”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.