מערכת COL | יום ט"ז טבת ה׳תשפ״ד 28.12.2023

היועץ הפיננסי תוקף את 'מחיר למשתכן' - וחולק טיפים חשובים

בשיחה עם רדיו COL מדבר יועץ המשכנתאות והיועץ הפנסיוני החב"די איתן אחיטוב על כל מה שצריך לדעת לקראת סיום שנת המס בתחילת השבוע | וגם: על הפופוליסטיות של תכנית דירה בהנחה בהגרלה, שנפתחה השבוע
היועץ הפיננסי תוקף את 'מחיר למשתכן' - וחולק טיפים חשובים
ר' איתן אחיטוב

ר' איתן אחיטוב, יועץ משכנתאות ויועץ פנסיוני שיצר מחשבון אטרקטיבי וקל לחישוב הטבות, התארח הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL.

לקראת סיום השנה האזרחית, שנת המס, הוא דיבר על הפופוליסטיות של הגרלת 'מחיר למשתכן' ועל כך שלא בכל מחיר צריך לעוט על ההגרלות הללו. ועל שלל דברים שבעלי עסקים ועצמאים צריכים לדעת.


האזינו לריאיון המלא >>


"האמת שרוב ההטבות רלוונטיות מעט לשכירים אבל בעיקר לעצמאים", הוא פותח בהתייחס לסיום שנת המס. "המדינה מעניקה הטבות לעצמאים שמפקידים לתכנית פנסיונית או לקרן השתלמות ולפעמים יכול להגיע לרווח מיידי ומובטח של שמונים אחוז.

"לדוגמה יכול להיות מצב, שאם אדם מפקיד 20 אלף שקלים לתכניות, יכול להיות מצב - תלוי בגובה הרווחים שלו - שיחסוך מיסים ל-9000 שקלים, יוצא שנטו הפקיד 11 אלף ויש לו בתכניות כבר 20 אחוז. מפה הכסף מתחיל לעבוד בהתאם למסלול ההשקעה".

הוא מוסיף: "אני נתקל בלא מעט עצמאים שלא מכירים או לא יודעים, וזורקים כל שנה אלפי שקלים שיכלו לחסוך. התורה חסה על ממונם של ישראל. וכאן החסכון כפול: גם במס הכנסה וגם הרווחים לאחר מכן בהתאם למסלול. ההפקדות נחשבות כמו הוצאה והרווח שמחשבים את המיסים נמוך יותר".

האם שכיר יכול להפריש פעמיים לפנסיה, מלבד מה שמפרישים לו במקום העבודה?

"להפקיד בוודאי שאפשר. לפעמים זה גם הכרחי. כי אדם שהוא גם שכיר וגם עצמאי והגיע מצב שאינו יכול לעבוד, יקבל פנסיה רק בהתאם לשכירות ולא למה שמרוויח כעצמאי - אם לא מפקיד בנוסף.

"האמת שהידע הכרחי לכולם, ובמיוחד לעצמאים. בימים האחרונים השקתי קורס מקוון שנותן לעצמאים את כל הידע שצריכים בהקשר של תכניות הפנסיה וההשתלמות כי הבורות היא גדולה ואי ידיעת החומר לא תעזור בפועל. ויפה שעה אחת קודם".

בהמשך שוחח על הגרלת מחיר למשתכן ותקף אותה. "כמו הרבה החלטות מדינה", אומר אחיטוב, "אלו מטיבות עם אוכלוסייה אחת על חשבון כלל הציבור. יש פלח צר שעבורו ההטבה מאוד טובה והאחרים לא מרווחים ממנה אלא משלמים עליה.

"התכנית בעצם לוקחת קרקעות שהם נכס ציבורי ומגרילה אותם בין כמה אלפים או עשרות אלפים שמקבלים הנחה שמסובסדת על ידי זה שכלל הציבור ויתר על הכנסה. כי בסופו של דבר הסבסוד הוא מכסף שנכנס לקופסה מאיתנו.

"וגרוע מזה זו תכנית שמגדילה פערים חברתיים. אנשים עם הרבה הון והכנסה יכולים לזכות ברווח גבוה ואנשים עם קצת הכנסה מסתפקים ברווח הנמוך.

"הבעיה של התכנית האלה רואים הרוויח אבל לא רואים מי הפסיד. יש מיליאדים שהפסידו - יתר הציבור שלא זכה ולכן משלם יותר מע"ם במכולת, היה אפשר לבנות יותר כבישים וכדומה".

בהמשך לכך הוסיף אחיטוב כי "מצד שני זה לא אומר שמי שיכול להשתתף לא כדאי לו. מי שיכול להשתתף כדאי לו, כי יכול להיות שזו אחת ההגרלות האחרונות שיש רווחים גדולים בהן.

"כשבאים לבחור איזו הגרלה להשתתף צריך לעבור כמה מסננות. דבר ראשון כאלה ששיעור הרווח באחוזים בהם הכי גבוה. אם מעניק עשרה אחוז או חמישה עשר אחוז לא יעזור, ובפרט שיש תרחיש שהמחירים יירדו באחוזים כאלה.

"יש גם מסננת של תוחלת, מה הרווח במקום מסוים כפול הסיכוי לזכות במקום מסוים. יכול להיות מקום שמרוויחים פחות אבל יש יותר סיכוי לזכות".

למחשבון הטבות מס לעצמאיים - לחץ כאן!
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.