. | יום י"ב טבת ה׳תשפ״ד 24.12.2023

חמישה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, הי"ד

חמישה לוחמים נפלו ביום שישי ובמהלך השבת בקרבות ברצועת עזה | מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה בלבנון, בתגובה על הירי לעבר ישראל במהלך היום
חמישה לוחמים נפלו בקרבות ברצועת עזה, הי

הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה חללי צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחותיהם:

 - סמ״ר ניר רפאל קנניאן בן 20, מבית קשת, לוחם בסיירת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

- סמ״ר בירהנו קאסיה בן 22, מבית שמש, לוחם בסיירת גבעתי, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

- רס״ר (מיל׳) שי טרמין, בן 26, מראש פינה, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

- רס״ב (מיל׳) אלכסנדר שפיץ, בן 41, מכרמיאל, לוחם בגדוד 6623, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה.

- סרן אושרי משה בוצחק, בן 22, מחיפה, מפקד צוות בסיירת נח״ל, נפל היום בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, בקרב בו נפלו סמ״ר ניר רפאל קנניאן וסמ״ר בירהנו קאסיה הי”ד, נפצעו חמישה לוחמים בסיירת גבעתי באורח קשה.

הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית הרפואה ומשפחותיהם עודכנו.

סמ״ר ניר רפאל קנניאן וסמ״ר בירהנו קאסיה זהי”ד נהרגו אתמול, כתוצאה מפיצוץ מטען בדרום רצועת עזה. באותו הקרב נפצעו חמישה לוחמים באורח קשה ועוד חמישה לוחמים נוספים.

סרן אושרי משה בוצחק הי”ד נהרג היום כתוצאה מהיתקלות עם מחבלים.

*

23:10 – כל האוגדות של צה”ל ברצועה נמצאות עכשיו בהתקפה, כשהכוחות מתמקדים בד’יר אל-בלח, דרג’ תופאח ובח’אן יונס. במערכת הביטחון מעריכים כי הגברת הלחץ עשויה להוביל לשינוי בלחימה. צה”ל פועל מעל ומתחת לקרקע כדי להפעיל לחץ ישיר על הנהגת חמאס וסינוואר.

במקביל, הצבא מבצע עבודות הנדסיות נרחבות באזור החיץ בגבול בין רצועת עזה לישראל. מדובר על שטח של קילומטר לאורך הגבול, שם הצבא ישהה וממנו הוא יפעל. המהלך הזה נועד כדי להעניק את הביטחון לתושבי העוטף.

לוחמי יחידת אגוז המתמחים בלוחמת גרילה נלחמים עם חטיבת גבעתי מזה כשלושה שבועות במרכזי הכובד של חמאס בלב חאן יונס. לוחמי היחידה חיסלו עשרות מחבלים בהיתקלויות, פשטו והשמידו יעדי טרור מעל ומתחת לקרקע. צפו:

 

22:45 – המרכז הבריטי לסחר ימי דיווח על כטב”ם שטס בגובה נמוך והתפוצץ כ-1.5 מיילים ימיים מספינה במצר באב אל-מנדב, כ-50 מיילים ימיים ממערב לנמל חודידה שבשליטת החות’ים בתימן.

22:05 – מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מפקדה צבאית של חיזבאללה בלבנון, בתגובה על הירי לעבר ישראל במהלך היום. כתוצאה מהשיגורים שבוצעו למרחב מנרה, לוחם צה”ל במילואים נפצע מרסיסים בינוני. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ומשפחתו עודכנה. צה”ל תקף את מקורות הירי.

22:00 – אחרי הירי לעיר: חמ”ל עיריית אשקלון החליט על צמצום מספר השכבות שילמדו בצורה פרונטלית בבתי הספר היסודיים. “החלטנו להחמיר את הנחיות פיקוד העורף על מנת להפחית את הסיכון של ילדינו ולהגביר את ביטחונם”, מסר ראש העירייה תומר גלאם, “אנחנו ערים כל העת למצב הביטחוני ולחששות של ההורים ובהתאם נקיים הערכות מצב מחודשות בנושא”.

21:35 – דיווח על תקרית נוספת בים האדום, סמוך לתימן

20:40 – דובר צה”ל הגרי “במהלך סוף השבוע הרחבנו את הפעילות הקרקעית בדרום ובצפון הרצועה. הלוחמים מנהלים קרבות קשים עם הכניסה למעוזים החדשים של חמאס”. הוא הוסיף כי מתחילת המלחמה הכוחות השמידו והחרימו כ-30 אלף מטענים, טילים נגד טילים ורקטות.

20:25 – לשכת ראש הממשלה עדכנה כי נתניהו שוחח עם הנשיא ביידן ובמהלך השיחה  הביע את הערכתו על עמידתה של ארה”ב לצד ישראל במועצת הביטחון. “נתניהו הבהיר שישראל תמשיך במלחמה עד להשלמת כל מטרותיה”.

19:55 –  שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ נכנסו היום לבית חאנון שבצפון רצועת עזה, שם קיימו תצפית על המרחב וקיימו הערכת מצב עם מפקד החטיבה הצפונית באוגדת עזה, אלוף-משנה חיים כהן. “צריך להיות מחיר למי שנלחם נגד מדינת ישראל ורצח בברוטאליות אזרחים, נשים וילדים – אנחנו מחסלים אותו”, אמר גלנט ללוחמים. “תמשיכו לעשות את העבודה. כל חברי הקבינט מאוחדים במתן גיבוי וסיוע לאנשי המילואים”.

השר בני גנץ הוסיף: “המערכה הזו היא מהיותר חשובות שמדינת ישראל חוותה. היא משרתת גם את תושבי הדרום וגם מקרינה לזירות אחרות, אני בטוח שנסראללה מסתכל על מה שקורה פה והוא לא רוצה את זה אצלו”.

19:40 – הרמטכ״ל בחאן יונס: התקפה מרשימה, יש לנו עוד הרבה עבודה. הרמטכ״ל קיים הערכת מצב היום עם הכוחות הלוחמים מאוגדה 98 וחטיבת גבעתי בחאן יונס, יחד עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס ומפקד חטיבת גבעתי, אלוף-משנה לירון בטיטו.

19:15 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בריאיון ל’פגוש את העיתונות’ בחדשות 12 כי עסקת החטופים שבה ישראל נצרה את האש עלתה בחיילים הרוגים. “אמרתי לפני העסקה שאם תהיה עסקת שבויים ואנחנו נוצרים את האש אנחנו נותנים חמצן לחמאס וזה יעלה לנו בהרוגים. אתם לא רואים מה קורה – שכל יום עוד חיילים נופלים?”

19:10 – בוול סטריט ג’ורנל דווח כי נשיא ארה”ב ביידן שוחח עם נתניהו בימים הראשונים למלחמה ומנע ממנו לתקוף בלבנון. לשכת ראש הממשלה: “הפרסום אינו נכון. כבר ביום הראשון של המלחמה ראש הממשלה נתניהו החליט שישראל תפעל קודם להשיג ניצחון מוחץ בדרום, תוך הרתעה תקיפה בצפון. מדיניות זו אומצה על הקבינט”.

18:50 – הוול סטריט ג׳ורנל: נשיא ארה”ב ביידן התקשר לראש הממשלה נתניהו ושוחח איתו 45 דקות ביום החמישי למלחמה, כדי למנוע ממנו לתקוף בלבנון. על פי הדיווח, ישראל הייתה ערוכה לבצע מתקפת מנע נגד חיזבאללה, מתוך הנחה שכוח רדואן עומד לפלוש לגליל. לפי הכתבה, המטוסים הישראלים כבר היו באוויר וחיכו לפקודות בזמן שביידן ונתניהו שוחחו בטלפון.

18:30 – צה”ל פועל בכמה מקומות במקביל ברצועה, בין היתר בדיר אל-בלח, ח’אן יונס וסמוך לעיר עזה. הכוחות הרחיבו את אזורי הפעולה באופן משמעותי והם פוגעים בתשתיות חמאס. מתחילת הלחימה מחבלי חמאס השתמשו אלפי פעמים בירי RPG, ומערכת מעיל רוח, שמספקת הגנה לטנקים ולרכבים משוריינים, עובדת ומוכיחה את יעילותה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.