מערכת COL | יום ב' טבת ה׳תשפ״ד 14.12.2023

"התלמידים שלי בחאן יונס התחננו וביקשו שנדליק פה מכל הלב"

השליח בתל אביב משחזר את הנאצות שספג לפני ההדלקה הפומבית ברחבת הבימה ועל השיחה עם האלוף במילואים על הלוחמים בחזית: "הגיע עם פנים כעוסות, כעס עצום, ובסוף הסתובב והלך והכל הסתדר"
הדלקת חנוכייה ברחבת הבימה

במוצאי שבת, נר שלישי של חנוכה, הרב שאול רייצעס, משלוחי הרבי בתל אביב ואחד מרבני ישיבת חזון אליהו, הדליק כבכל שנה בעשרים השנים האחרונות חנוכיה בכיכר הבימה בתל אביב.

אלא שאז קבוצה קטנה של כמה מעוברי האורח החליטו להיטפל אליו ולחנוכיה. הערב הוא התארח בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL עם הרצל קוסאשוילי, וסיפר מה בדיוק קרה שם, למה הוא למוטרד מקהל עוין, וגם - מה ענה לאחד המוחים נגדו וגרם לו להסתובב ולעזוב את המקום.


האזינו לריאיון המלא >>


"אנחנו מציבים פה את החנוכיה ללא הפרעות או בעיות כבר קרוב ל-20 שנה", מספר הרב רייצעס. "מה שקרה הפעם הוא, שבמוצאי שבת, בנר השלישי, בצל ההפגנות המתקיימות - כמו שתושבי העיר מכירים מהשנה האחרונה, אם כי לאחרונה בעקבות המלחמה זה דעך ובמוצ"ש האחרון החל להתחדש שוב - אחת ההפגנות עברה דרך 'הבימה'.

"רובם ככולם של המפגינים לא עשו שום דבר, מלבד קבוצה קטנה של עשרה או 12 איש שהתחילו לצעוק. לא הייתי קורא לזה מתקפה. לא ענינו להם. כמה דקות אחרי זה הייתה הדלקה לשם ולתהילה ולתפארת".

הרב רייצעס הוסיף וסיפר כי "למחרת הגיע אחד מאלה שהתנפלו - אחרי זה התברר לי שהוא סגן אלוף במילואים - והתחיל לדבר איתי, ושוב התנפל ותקף, אבל הפעם בשקט ולא בפומבי וברבים.

"הוא אמר: מה אתם יושים כאן, זה לא מקום שלכם. אמרתי לו: תשמע אני פה דור רביעי בתל אביב, הילדים שלי דור חמישי, הכל בסדר, אני מדליק קרוב לעשרים שנה את החנוכייה באישור העירייה.

"אחרי זה שאל איך עושים את זה, מוזיקה וכולי, כאשר יש הרוגים וחטופים וחיילים מסכנים את חייהם בעזה. עניתי לו שיש לי תלמידים שנמצאים בחאן יונס והם התחננו וביקשו שנדליק ונעשה את זה מכל הלב וזה נותן להם מורל והצלחה.

"אמרתי לו, תהיה כנה עם זה ותדע שזה הדרך של עם ישראל תמיד וכך עם ישראל ינצח. כששמע זאת הסתובב לאחור והלך. בהתחלה הגיע עם פנים כעוסות, כעס עצום, ובסוף הסתובב והלך והכל הסתדר למישרין.

"וגם הלילה, נר שמיני, אנו מדליקים את החנוכייה במקום הזה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.