יום כ' כסלו ה׳תשפ״ד 03.12.2023

'צמאה' למרות הכל: ההתוועדות י"ט כסלו הגדולה בעולם

למעלה מ-25,000 איש הגיעו לחגוג את יט כסלו ר"ה לחסידות באווירה מיוחדת ומרוממת בימים רביעי וחמישי בבניינים האומה בירושלים. האירועים השנה היו במתכונת מותאמת למצב המלחמה באה"ק ובתיאום עם פיקוד העורף שדרש הפרדה בין האולמות השונים והגבלה על כמות המשתתפים
'צמאה' למרות הכל: ההתוועדות י
צילום: חיים טויטו

בימים רביעי וחמישי גדשו את בנייני האומה למעלה מ25,000 איש שהגיעו לחגוג את יט כסלו ר"ה לחסידות באווירה מיוחדת ומרוממת. האירועים השנה היו במתכונת מותאמת למצב המלחמה באה"ק ובתיאום עם פיקוד העורף שדרש הפרדה בין האולמות השונים והגבלה על כמות המשתתפים.

במרכזו של מופע ניגוני חב"ד המסורתי הוקרן קטע וידאו מיוחד ומרגש מהרבי והתקיימה התוועדות חסידית על הבמה בהשתתפות הרב שפירא ראש ישיבת רמת גן שהאריך בהכרח לימוד החסידות בימינו.

השליח הרב משה שילת פתח כל אירוע באמירת פרק תהילים ובחזרה על דברי הרבי לאחר מלחמת יום הכיפורים אשר יש לקיים התוועדויות שמחה בי"ט כסלו ושמחה זו תמתיק את הדינים. הוא הודה מקרב לב לראש עריית ירושלים מר משה ליאון, למשנה הרב יעקב הלפרין ולראש האגף לתרבות תורנית ר' פנחס ארליך על קיום ומימון האירוע. 

בין הדוכנים שקידמו את משתתפי האירועים בלטו דוכן נתינת צדקה בקופה ענקית, דוכן חלוקת תניא מהודר למי שמקבל על עצמו להתחיל בשיעור היומי, דוכן רישום לתוכנית התניא האיכותית של לב לדעת לבנים ולבנות, דוכני אמירת 'לחיים' וכיבוד קל ודוכן רישום לאות בספר התורה. היענות רבה בלטה מרבבות המשתתפים לתכני הדוכנים. 

בהתוועדויות הרבות שהתקיימו לאורך היממות הוגש כיבוד עשיר וחם ונאמרו דברי חסידות בשפע. בערוצי התקשורת השונים הועברו שידורים חיים מהאירועים ועוד אלפים רבים שמעו וראו את הנראה במקום. 

הכיבוד בהתוועדויות הרבות ודוכני ה'לחיים' כמו גם יריד החסידות הענק הם לעילוי נשמת הרב אברהם יצחק שלוסברג ז"ל תרומת בנו הרב אליהו שיחי'.

ההתוועדות המרכזית לציבור האברכים מתחילה בשעות אלו של מוצאי שבת ודיווח עליה יגיע בנפרד. יריד החסידות פתוח עד יום ראשון ב-1 בלילה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.