מנדי ברגר | יום י"א חשוון ה׳תשפ״ד 26.10.2023

בצל המלחמה: החלטות טובות בכינוס השלוחים ואנ"ש בקריות

מאות מקהילות אנ"ש בכל רחבי הקריות והאזור התאספו השבוע לכנס אחדות מיוחד שנערך בצל המלחמה הקשה המתחוללת בארה"ק • במהלך ההתוועדות קיבלו על עצמם המשתתפים להוסיף ולהתחזק ב"מבצעים" ובהפצת היהדות, בייחוד על "שטורעם" גדול במבצע הרישום לספר התורה הכללי לאחדות ישראל
בצל המלחמה: החלטות טובות בכינוס השלוחים ואנ

מאות מקהילות אנ"ש בכל רחבי הקריות והאזור התאספו השבוע לכנס אחדות מיוחד שנערך בצל המלחמה הקשה המתחוללת בארה"ק.

לאורך השנים זעק הרבי פעמים רבות על נושא האחדות, בייחוד ב"עת צרה", והזכיר את הפסוק מספר ישעיהו "בְּזַעֲקֵךְ יַצִּילֻךְ קִבּוּצַיִךְ וְאֶת כֻּלָּם יִשָּׂא רוּחַ יִקַּח הָבֶל וְהַחוֹסֶה בִי יִנְחַל אֶרֶץ וְיִירַשׁ הַר קָדְשִׁי."

בהיכל בית הכנסת "שערי משה" בקרית ים התקבצו שלוחי הרבי, רבני הקהילות ומשפיעים, בהם הרב דוד מאיר דרוקמן, רב העיר קריית מוצקין וקהילת חב"ד בקריות; הרב משה שמואל אוירכמן, שליח הרבי ויו"ר מוסדות חב"ד בקריות; הרב יוסף אברהם פיזם, רב קהילת אנ"ש בקריית שמואל; הרב נתן יצחק אוירכמן, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בעכו; הרב נחום יצחק, שליח הרבי לקריית ביאליק; הרב יוסף מקמל, שליח הרבי בעכו ועוד. לצדם, כאמור, הגיעו מאות מכלל הקהילות ומקורבים רבים.

במהלך ההתוועדות קיבלו על עצמם המשתתפים להוסיף ולהתחזק ב"מבצעים" ובהפצת היהדות, בייחוד על "שטורעם" גדול במבצע הרישום לספר התורה הכללי לאחדות ישראל.

ספר זה נכתב ע"פ הוראותיו המפורשות של הרבי בשנת ה'תשמ"ב (לפני יותר מ-40 שנה!) וה"מטה הראשי" ממוקם ממש בקריות - כאשר בראש הועד לכתיבת הספר עומד הרב משה אוירכמן שמונה לעניין זה ע"י הרבי. לאורך השנים נכתבו 9 ספרים והרבי הורה "שלא להפסיק בכתיבת ספרי תורה עד שלכל יהודי תהיה אות אחת בספר תורה". הרבי דיבר רבות על חשיבות הרישום לאות בספר עבור כלל ישראל ובפרט חיילים ואנשי כוחות הביטחון, ואמר כי בזכות האחדות עם עוד 304,805 יהודים מעניקה האות תוספת הגנה ממשית לכל אחד שרכש אות בספר.

בנוסף, הוחלט להוסיף במבצע תפילין המתקיים ביותר מ-70 (!!!) עמדות הפזורות בכל רחבי הקריות ובבסיסים שבאזור. כזכור, מבצע זה נוסד ממש בסמיכות לפרוץ מלחמת ששת הימים והרבי הזכיר את המובא במדרש על הפסוק "וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נראה עליך ויראו ממך - אלה תפילין שבראש!"

"עניין האחדות הוא לא רק בהתוועדות עצמה. לכן, גם בו ובעיקר בו הוחלט שתהא 'פעולה נמשכת'", הודיע הרב אוירכמן, "לכן הוקמה קבוצה ייעודית בהשתתפות אנ"ש מכל הקהילות שתוקדש לנושא 'מבצעים' ובה ימשיכו לרכז את הכוחות כדי להרבות בעניינים של הפצת התורה והיהדות לזכות עם ישראל ולנצחון המהיר במלחמה!".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.