צבי סופר | יום ז' חשוון ה׳תשפ״ד 22.10.2023

השליח מגוש קטיף בריאיון נוקב: "אף אחד לא קם ואמר 'טעינו'"

שליח הרבי בניצן וליישובי עקורי ומגורשי גוש קטיף הרב יגאל קירשנזפט, מדבר על המחיר הכבד שישראל משלמת חרף האזהרות טרום ההתנתקות לפני כשני עשורים, כשכבר אז התריעו שמדובר ב'בכייה לדורות' | "זו לא הבעיה הפרטית שלנו אלא בעיה לאומית" | וגם: על הזיכרונות הקשים מהגירוש שצפים ועולים שוב תוך כדי עשייה ופעילות מסביב לשעון בקו האש
השליח מגוש קטיף בריאיון נוקב:

שליח הרבי בניצן וליישובי עקורי ומגורשי גוש קטיף הרב יגאל קירשנזפט, מדבר בריאיון להרצל קוסאשווילי ברדיו COL על המחיר הכבד שישראל משלמת חרף האזהרות טרום ההתנתקות לפני כשני עשורים, כשהם התריעו כבר אז שמדובר בבכייה לדורות, אבל אף אחד לא ממש הקשיב.

השליח הרב קרישנזפט: "זו לא הבעיה הפרטית שלנו אלא בעיה לאומית. כשגרנו שם ההתיישבות הביאה ביטחון ושמרנו על כל אזור הדרום וכל הארץ. כמו שהרבי אמר, עצם הדיבורים יביאו שפיכות דמים.

"נכנס שמה החמאס והכניס דרך מנהרות ממצרים טילים ומה שכולם כבר יודעים היום, שהכניסו את האוייב ללב הארץ.

"לנו זה היה פשוט שזה מה שיקרה. אנחנו מכירים את המחבלים האלו שהם לא בני אדם, אין מה לדבר איתם. צריך לדעת עם מי יש לנו עסק, אלו עמלק, צריך להשמיד אותם, אין מה לעשות.

הרב קירשנזפט מדבר גם על הצד האישי: "זה כואב כי עברנו את כל המשחקים האלו בעבר. תמיד עשו איתם הפסקת אש אבל לא ממש הכריעו את המלחמה.

"אצלינו נפל לנו טיל ליד הבית בניצן, זה אבסורד אמיתי: מהבתים שלנו יורים על הבתים שאליהם גורשנו. הם יורים משם ומתאמנים בכיבוש הארץ, זה זועק לשמיים.

מחבלים עורכים אימוני טרור באין מפריע


"בכל פעם עושים איתם הפסקת אש, הביאו להם מלט, ברזל כל מה שצריך להכין טילים, התייחסו אליהם כמו בני אדם והם מכינים הכל לטרור ולרצח. כואב מאוד גם כפרט גם ככלל. כל הסיוטים של הטרור חוזרים לנפגעים והמגורשים מרגישים לא טוב מכל הסיפור הזה.

לריאיון המלא:

 

 

על היחסים כיום עם אנשי הצבא ומפכ"ל המשטרה בתקופת הגירוש רב ניצב (בדימוס) משה קראדי ואחרים: "אחרי שנבחר לתפקיד, אמר בזכות הפילין שהנחנו לו הוא נהיה מפכ"ל והוא המליץ לכולם לעשות את זה. מה שקרה אחר כך כולנו יודעים".

הרב קירשנזפט מצביע על נקודה כואבת נוספת, הפגיעה של המגרשים עצמם: "לא רק שאנחנו סבלנו, החיילים סבלו לא פחות. החייל שגרש את המשפחה שלי היה סגור במוסד, נפגע נפשית. עשו להם עוול לכל החיים.

הוא נזכר במכתב שקיבל מהרבי בשנת תשמ"ח עם מענה מיוחד ונדיר שקיבל ורק ברבות השנים ותפקידו לעודד את המגורשים ולשמח אותם, הבין את משמעותו: "לשמחה גלויה של עצמו, ולשמח את האנשים הנשים והטף שיכול להגיע אליהם".

לגבי הפוליטיקאים שנתנו יד למהלך, אומר הרב קרישנזפט: "אמר לנו אחד הרבנים, הם יהיו אחראים למה שיקרה, ראינו והזהרנו את כל העולם, כולל פוליטיקאים חרדים. הם שותפים בדבר הזה.

אף אחד לא קם וביקש סליחה. לפחות תקומו ותגידו 'טעינו, לא נעשה את זה עוד הפעם'.

הרב קרישנזפט מסכם ומשתף על העשייה והפעילות של חב"ד מסביב לשעון בקרב המגורשים ובני משפחותיהם, ביישוב ניצן ובשאר יישובי המגורשים.

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.