מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תשס״ו 04.12.2005

"כשהמשיח יגיע - אעלה לארץ ישראל"

לקראת הופעותיו בישראל, כינס היום (ראשון) האמן החב"די מתתיהו מסיבת עיתונאים, שם סיפר מעט על עצמו. כך מתאר כתב 'מעריב' את מסיבת העיתונאים: הגניוס היהודי נותן בראש: אחרי שכבש את ארה"ב במסע הופעות מוצלח, הוציא שני דיסקים שזכו לפופולריות והוחתם על חוזה שמן בחברת "סוני" העולמית - יופיע אמן הרגאיי החרדי מניו-יורק, מתיסיהו, כאן בארץ הקודש. היום במסיבת עיתונאים בתל-אביב הוא אומר: "אני מתרגש להיות כאן בארץ הקודש ומקווה יום אחד, כשהמשיח יגיע, לעבור לכאן וליצור". בארבע הופעותיו בישראל, מחר ומחרתיים ב"בארבי" התל-אביבי ושתיים נוספות ב"מעבדה" הירושלמי, יציג מתיסיהו, בן 26 וחסיד תנועת חב"ד, בפני הקהל את מרכולתו המוזיקלית והרוחנית.עוד בנושא מערוץ - 2 : לחצו כאן
עושה השלום. מתתיהו
הגניוס היהודי נותן בראש: אחרי שכבש את ארה"ב במסע הופעות מוצלח, הוציא שני דיסקים שזכו לפופולריות והוחתם על חוזה שמן בחברת "סוני" העולמית - יופיע אמן הרגאיי החרדי מניו-יורק, מתיסיהו, כאן בארץ הקודש. היום במסיבת עיתונאים בתל-אביב הוא אומר: "אני מתרגש להיות כאן בארץ הקודש ומקווה יום אחד, כשהמשיח יגיע, לעבור לכאן וליצור". בארבע הופעותיו בישראל, מחר ומחרתיים ב"בארבי" התל-אביבי ושתיים נוספות ב"מעבדה" הירושלמי,
יציג מתיסיהו, בן 26 וחסיד תנועת חב"ד, בפני הקהל את מרכולתו המוזיקלית והרוחנית.

ברפרטואר העשיר והייחודי שלו יכולות ווקאליות מרשימות שמשלבות ניגונים חסידיים, מקצבי רגאיי מעושנים, גיטרות רוק שקופצות לביקור והרבה כריזמה מושפרצת. על הבמה מתיסיהו ממגנט את כל המבטים סביב. להופעתו החבדי"ת כמובן השפעה על כך, אך המוזיקה העוצמתית שלו, מגובה בטקסטים שמושפעים משפת התנ"ך והמיסטיקה היהודית, היא העיקר.

במסיבת העיתונאים הסביר מתיסיהו את מקורות הלהט המתפרץ שלו: "המוזיקה שלי וכל ההתפתחות שלי כאמן לא יכלה לקרות אם לא הייתה מתרחשת קודם כל בכוח המחשבה", אמר. "כשאני עולה לבמה אני מרגיש את הבערה מבפנים".

בתשובה לשאלה האם לא נמאס לו שלכל מקום אליו הוא מגיע בעולם, מתייחסים קודם למראהו החיצוני ורק לאחר מכן ליצירתו, אמר: "אני באמת נותן ראיונות בקצב סדרתי. היינו לא מזמן בברלין ושם עברתי 15 מראיינים אחד אחרי השני, נחמד לראות שבמקום שבו נרדפנו כעם, מתעניינים בנו היום ורוצים להבין על מה בדיוק אני שר".

מנהלו האישי של מתיסיהו אמר: "אפשר להתייחס אליו כגימיק רק עד הרגע בו הוא פותח את הפה ומתחיל לשיר. מאז מבינים איזה יכולות טמונות בו ועד כמה התשוקה שבו גדולה". למתיסיהו כישרון נוסף, אותו למד כשהיה תלמיד תיכון, ארבע שנים לפני חזרתו בתשובה. מלבד קשת הקולות הרחבה בה הוא משתמש, מתיסיהו הוא גם תיבת מקצבים אנושית, beat-box.

לפני כמה חודשים שיתף פעולה עם קני מוחמד, גם הוא "תזמורת אנושית", אך ממוצא מוסלמי. וזכה לתשומת לב של התקשורת האמריקנית, שקפצה על הצמד כמוצאת סמל חדש לדו-קיום בין הדתות. אך לא רק בין הדתות מצליח כוכב הרגאיי של חב"ד לגשר. ה"ניו-יורק טיימס" פרסם עליו כתבה, בה הוא הוכתר כ"עושה השלום" בין האפרו-אמריקנים לחסידים בניו-יורק. הם עיקר הקהל שמרכיב את הופעותיו, וכנראה שלאנרגיות החיוביות של שיריו יש השפעה גם מחוץ לאולם, בתרומתם ל"קירוב הלבבות" בין שתי הקבוצות.

אין זו הפעם הראשונה שלו בישראל. כשעוד היה נער חילוני ורק החל את מערכת היחסים שלו עם היהדות, הגיע לכאן בפעם הראשונה והושפע רבות. לראשונה בחייו חש מתיסיהו את החיבור שלו לזהותו היהודית ולנוכחות אלוהית בעולם.

"מדהים לי לחזור לכאן ולהופיע בפני קהל ישראלי שאני מאמין שיהיה מעורב ויורכב מחילונים ודתיים. יש לכך חשיבות עצומה", אמר. "למרות שההופעות שלי מעורבות אין בהן מחיצה, כי ידעתי שאם נשים כזו אז הרבה חילונים לא יגיעו ואני לא רוצה בכך. בעזרת השם יגיע הזמן בו לחילונים לא יהיה אכפת מהמחיצה".

אלבומו החדש של מתיסיהו, בהפקת סוני, צפוי לצאת בקרוב וימשוך הרבה תשומת לב, בעקבות הצלחת שני האלבומים הקודמים. למתיסיהו תוכניות מרחיקות לכת לעתיד. בטווח הארוך, הוא בונה על מסע מוזיקלי שייקרא "צעדת אברהם" ובה הרכבים מוזיקליים מעמים רבים שייצאו לסיבוב הופעות עולמי ו"ייסחפו אחריהם המונים שיפיצו אהבה בעולם".
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ממש לא!!
ד' כסלו ה׳תשס״ו
ממש לא נשמע מוסיקה חסידית..
2.
סוף סוף
ט' כסלו ה׳תשס״ו
סוף סוף יש מוזיקה שבאמת ראויה להקרא מוזיקה אם אקשן ואיכות ביחד והפלוס הגדול שזה מקרב יהודים!!!
תעשו טובה תפרסמו את התגובה באמת......
3.
הוא ענק,אתם לא יודעים עד כמה..
י"ז סיון ה׳תשס״ו
הוא מגניב,עושה מוזיקה טובה ומשובחת..יהודי טוב,מה צריך יותר מזה?-מוזיקה שווה בטרוף וזמר מעולה!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.