מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ו 18.11.2005

התעוררות יהודית במזרח נס-ציונה: שלוחים חדשים

בית חב"ד בנס-ציונה הביא זוג שלוחים חדש - הרב משה ומלכה טברדוביץ -לספק את הצימאון ליהדות וחסידות בשכונות גבעת-נוף, לב-המושבה וסביוני-הצר שבמזרח העיר. את הצעת השליחות קיבל הרב טברדוביץ בגובה עשרת אלפים רגל, בטיסה חזרה ארצה, לאחר ביקור בציון הקדוש של הרבי, בו ביקש ברכה למצוא את מקום שליחותו. מאז הגיע יחד עם רעייתו לפעול באיזור הם "החייו" את בית הכנסת המרכזי במקום, מארגנים תפילות, התוועדוית, ושיעורים. במקביל חנכו השלוחים החדשים פרויקט העשרה חינוכית לבנות העיר. המשך הכתבה ב'כתבה מלאה' 
התעוררות יהודית במזרח נס-ציונה: שלוחים חדשים
הרב טברדוביץ בדרכו לחגיגות החומש בעיר

בית חב"ד בעיר נס ציונה זוכה בימים אלו לתיגבור של שלוחים חדשים לעיר: הרב משה טברדוביץ' ורעייתו מלכה יצאו בשליחות צעירי-חב"ד למזרח העיר נס ציונה.

לאחר חתונתם החלו הרב טברדוביץ' ורעייתו "לתור" אחר מקום שליחות, בו יוכלו לתרום את חלקם במפעל הפצת התורה והחסידות של הרבי מליובאוויטש. לפני שנה עלה הרב טברדוביץ לציונו של הרבי (בניו-יורק) וביקש ברכה למצוא את מקום שליחותו. כבר בדרכו חזרה ארצה, במטוס, פגש אותו מנהל בית חב"ד בנס ציונה - הרב שגיא הר שפר. במהלך הטיסה, הציע הרב הר שפר לאברך הצעיר לצאת לשליחות במזרח העיר נס-ציונה.

הרב הר-שפר סיפר לרב טברדוביץ' על בית הכנסת "הפרוגרסיביים" במזרח נס-ציונה  הקיים בה למעלה מ-45 שנה. ברבות השנים הצטמצמה אוכלוסיית המתפללים, הקשישים הלכו לעולמם וצעירים במקומם לא באו. לפני כשנה עמד בית הכנסת לפני סגירה סופית. רק בשבתות היה נאסף במקום מניין קטן לתפילה חפוזה. בשלב זה, פנו החברים המעטים של בית הכנסת אל הרב הר שפר בבקשה לאתר שליח שיסכים לאמץ את המקום ולהחזירו לחיותו.

הרב טברדוביץ ורעייתו קיבלו את ההצעה, ולאחר אישור מרכז צעירי-אגודת-חב"ד בראשות הרב יוסף-יצחק אהרונוב, הנושא גם בתפקיד יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ, הגיעו השלוחים החדשים להתגורר בשכונה.


תחיית בית הכנסת

מאז הגעת השלוחים החדשים לשכונה ומינויו כרב בית הכנסת "הפרוגרסיביים", חודש מניין סדיר בשבתות וחגים. מעבר לכך, כבר בימים אחרונים החל בית הכנסת להיפתח מפעם לפעם גם בימות חול וראש חודש. מדי יום שני בערב נמסר במקום שיעורי בספר ה'תניא'. הרב טברדוביץ' סיפר כי כעת "המשימה הקרובה היא לדאוג לקיום מניין מסודר גם בימות החול ולקיים במקום התוועדויות בראשי חדשים וחגים. במשימותיו עומדים לצידו בוועד בית חב"ד החדש של מזרח נס ציונה, הרב שגיא הר שפר ור' שמואל הבר מכפר-חב"ד.

פעילות הרב טברדוביץ' היא כאמור במזרח העיר בו שוכנות השכונות: 'גבעת נוף' (המונה כ-200 משפחות), שכונת 'לב המושבה' (המונה למעלה מ-1200 משפחות), ושכונת 'סביוני נצר' היוקרתית הנבנית בימים אלו ואשר תכיל כ-1000 יחידות דיור.

על מנת להיחשף בפני הקהילה המקומית, ביצע הרב טברדוביץ מבצע מיוחד לבדיקת מזוזות בעלות סימלית, בתרומת ידיד נדיב מארה"ב, החפץ בעילום שמו, ובקרוב יחל מבצע חדש של בדיקת מזוזות חינם בהנחה של 30% מעלות רכישת מזוזות חדשות.
 

פרויקט העשרה חינוכית לבנות

במקביל לפעילותו של בעלה, יזמה ופיתחה גב' מלכי טברדוביץ פרויקט העשרה חינוכית לבנות העיר. כך, בבית ספר חב"ד הקיים שנים רבות בנס ציונה ובחסות המנהלת המסורה של ביה"ס, גב' חיה זלמנוב, נפתחה מועדונית העשרה לבנות בית הספר. במסגרת המועדונית מקבלות כ21 תלמידות מכיתות א'-ה' של ביה"ס - ארוחת צהריים חמה ומזינה, מגוון הפעלות יצירה ומלאכה וסיוע בשיעורי הבית. כל זאת בעלות סמלית של 100 ₪ לחודש בלבד. בקרוב עומדת המועדונית להיפתח הן בפני ילדות נוספות מנס ציונה, שאינן תלמידות בית הספר.

אתר צעירי-חב"ד

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
Tallis?
ט"ז חשוון ה׳תשס״ו
Are there no more Lubavitcher Telleisim around?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.