מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשפ״ד 12.10.2023

המתנדב מכפר חב"ד משחזר: "סוכות שרופות, שואה רצחנית"

בשיחה עם הרצל קוסאשוילי בתכנית "ליל שישי" שחזר מתנדב זק"א אהרן פרוש מכפר חב"ד, את המראות המחרידים שבהם חזה בקיבוץ בארי ובעוטף עזה, בימים הראשונים לאחר הפלישה הרצחנית של חמאס בשמחת תורה
המתנדב מכפר חב
צילום רקע: דוברות זק"א

ר' אהרון פרוש, מתושב כפר חב"ד, המתנדב בצוות זק"א שפלה שהסתובב במוקדי הלחימה הקשים בכפר עזה ובקיבוץ בארי ובכל יישובי העוטף - התארח הערב בתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL.

הוא סיפר למגיש הרצל קוסאשוילי על המראות הקשים שראה, ועל ההתמודדות הלא פשוטה שלו ושל חבריו עם הטראומות של הימים האחרונים.

"אנחנו כמו כולם קיבלנו את ההודעות הקשות תוך כדי החג, וכבר ידענו שלנו כמתנדבי זק"א יהיו ידיים מלאות עבודה", הוא פותח ומספר.


האזינו לראיון המלא >>


"עם צאת החג התחלנו להתארגן עם הרב מנדי חביב, שהוא מפקד זק"א שפלה, וביום ראשון בבוקר הצטרפנו לצוותי דרום שכבר היו שם במקום.

"מכפר חב"ד יצאו במשמרות 4 חסידי חב"ד, אני, מענדי חביב, איציק שיף והרב מוטי קריכילי. הגענו לדרום והתאספנו בשער קיבוץ מפלסים, ושם ביום הראשון הייתה תחחנת עגינה של הצבא וריכוז חללים, לשם הביאו חללים מתוך השטח ושם ארזנו אותם, מה שלא הספיקו לארוז במהלך הלחימה, והעמסנו אותם על משאית.

"ביום שני כבר נכנסנו לקיבוץ בארי. מראות מזעזעים. סוכות שרופות. שולחנות עם סעודות שבת עליהם, הכלים עדיין עליהם. הבתים שרופים. דברים מאוד קשים ממה שקרה לעם ישראל".

פרוש ציין כי על אף השנים הרבות שלו בזק"א "הלב נופל" נוכח המראות. "לא ראינו כאלה דברים, שואה רצחנית איומה", הוא אומר בכאב.

עוד סיפר כי "הנשיא הגיע לשדרות ופגש עם המתנדבים וחיזק את ידינו ואמר שזה דבר בלתי נתפס. מה שזק"א עושה זה עבודת קודש שאין כדוגמתה.

"החיילים שבאנו איתם וסרקנו בית בית, הפיקוד לא נתן להם להיכנס לפני שאנשי זק"א נכנסו ובדקו שאין מראות שלא טוב שהחיילים ייחשפו להם.

"החיילים בהלם, עדיין בסטרס, אבל חדורי לחימה וחדורי הגנה על מי שנשאר בחיים, על כלל עם ישראל. צריך לציין שיש התחזקות מאוד חזקה ביהדות. אנחנו כחסידי חב"ד מה שעשינו דבר ראשון זה הפשלנו שוורלים לחיילים ועשינו גם קרקפתא לחייל שמעולם לא הניח תפילין. הרבה קיבלו על עצמם ללבוש ציצית".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.