מערכת COL | יום כ"ז תשרי ה׳תשפ״ד 12.10.2023

המחדלים, החב"דניקים שנקראו לבסיס - וההירתמות בכל הגזרות

החוקר על תזמון התקיפה והמעורבות היאראנית, הפרשן על ההישגים של צה"ל, החסיד שהוקפץ לגבול על המורל בשטח ועל ההיערכויות, השליח בדרום על העיר שמתרוקנת | וגם: החמ"לים שהוקמו ומה אומרים לילדים
המחדלים, החב

תכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע, בהגשת הרצל קוסאשוילי, חוזרת הערב ומוקדשת כולה למלחמה הקשה שפרצה בעזה בשבוע האחרון.

היא תעסוק כולה במלחמה, בלחימה הפיזית, הנפשית והפסיכולוגית. בהשלכות של המלחמה המיידיות והרחוקות עלינו. וכמובן שנשוחח שלוחים וחיילים  בכל החזיתות ובעורף, ונשמע על ההתגייסות האדירה של אנ"ש בתוך כלל ישראל למען החיילים והמשפחות ששכלו את יקיריהם.


האזינו לתכנית המלאה >>


נהיה כאן עם המזרחן וחוקר התנועות האסלאמיות ד"ר מרדכי קידר, שידבר על התזמון של התקיפה מצד חמאס, על ההתארגנות והמעורבות האיראנית וגם על ערביי ישראל שיושבים על הגדר.

בהמשך נשוחח עם קובי פינקלר, הפרשן הצבאי של רדיו קול חי שידבר על הישגי הלחימה עד כה, התוכניות העתידיות של צה"ל והאם הדרג המדיני מתכונן למו"מ על השבויים והחטופים?

ננדוד גם בין החזיתות מצפון ומדרום. נשוחח עם ר' שלום בער (שובי) גרוזמן, סרן בפלוגת חרמש חטיבה 4 שהוקפץ לגבול הצפון, ונשמע ממנו על המורל בקרב החיילים ועל ההיערכות בצפון לכל תרחיש, ויש לו גם בקשה אישית שנוגעת למשפחתו.

משם נדרים ונהיה גם עם הרב לוי פלס, שליח הרבי בשכונת אגמים באשקלון שיספר על העיר שמתרוקנת ועל ההתגייסות של השלוחים למען התושבים, וכמובן על הערבות ההדדית בין כלל התושבים בשעה הקשה הזאת.

גם מזה לא נוכל לחמוק, ונשוחח עם ר' אהרון פרוש, מכפר חב"ד, מתנדב בצוות זק"א שפלה שהסתובב במוקדי הלחימה הקשים בכפר עזה ובקיבוץ בארי ובכל יישובי העוטף, שיספר על המראות הקשים שראה, ועל ההתמודדות הלא פשוטה שלו ושל חבריו עם הטראומות של הימים האחרונים.

גם במרכז הארץ יש התארגנויות מרגשות ונוגעות ללב עבור החיילים הרבי שגויסו והצטרפו ללחימה ולהגנה על גבולות הארץ, אחת כזאת היא בכפר חב"ד בחמ"ל של ארגון 'עזר לחייל' שמוביל הרב אליהו גוטמן. ממנו נשמע על ההירתמות של תושבי ותושבות הכפר בגופם ובממונם למען החיילים וגם על הצורך לדעתו להתנתק מהחדשות בכדי להתחבר לעשיה למען הזולת.

לא נפסח גם על הילדים והדור הצעיר. נהיה כאן בשיחה עם ד"ר אבידן מילבסקי, פסיכולוג ומרצה בכיר באוניברסיטת אריאל בשומרון. איתו נדבר על שגרה משפחתית שפויה בעתות מלחמה. על מה מדברים עם בני נוער צעירים שמבינים את משמעות המלחמה, איך משרים שלווה משפחתית ולמה חשוב לשבת יחד ולהסב עם כל המשפחה לארוחת ערב, וגם, איך המבוגרים והבוגרים בנינו צריכים להתנהל בזמן מלחמה כשעיני הילדים נשואות אלינו.

לסיום, מנהל אגף לב חב"ד- 'חב"ד בבתי הרפואה' הרב לוי מנדלזון, יספר על המיזם החדש של צעיר חב"ד שהתגבש מעכשיו לעכשיו עם פרוץ המלחמה, על העבודה האינטנסיבית של השלוחים בבית הרפואה הפזורים בכל המרכזים הרפואיים ברחבי הארץ. והוא גם יבחר ניגון שיוקדש לכל שלוחי הרבי בחזית ובעורף ויחתום את התוכנית שלנו לערב זה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.