מערכת COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשפ״ד 11.10.2023

מצוקת הדירות בקראון הייטס: אורחים נותרו בלי מקום ללון

ביטול עשרות הטיסות לארץ הובילו למצוקת מקומות ודירות לינה בשכונת קראון הייטס עבור אורחים ומשפחות | רבים מהאורחים נדרשו לפנות את דירתם לאחר שהחוזה שסוכם עמם מראש נגמר | מה הם יעשו כעת?
מצוקת הדירות בקראון הייטס: אורחים נותרו בלי מקום ללון
קראון הייטס במבט מלמעלה. צילום: שניאור שיף

שורה של חברות תעופה זרות הודיעו ביממה האחרונה כי מפסיקות את טיסותיהן לישראל בשבועות הקרובים, בעקבות הלחימה. בכך הצטרפו לחברות זרות נוספות שהודיעו על כך כבר עם פתיחת המתקפה מצד חמאס.

אלא שבשכונת קראון הייטס בברוקלין, בחצרו של הרבי, נמצאים בימים אלה אורחים רבים שהגיעו למקום לימי חודש תשרי - וכעת אין להם יכולת לחזור ארצה במועד המקורי שבו התכוננו.

חלק מהאורחים אמנם משובצים מראש בטיסות אלעל - מהיחידות הממשיכות לבצע טיסות ארצה - אולם חלק גדול מהאורחים נדרשים לרכוש כעת כרטיסי טיסה חדשים ולתפוס את המקומות הפנויים שיש בטיסות, ולשלם עבור כך סכומי כסף רבים.

אתמול סקרנו כאן באתר חב"ד און ליין COL בקצרה את ההתארגנות עבור האורחים הצעירים, תלמידי הישיבות. בשעות האחרונות נראה כי נעשה מאמץ לרכוש כרטיסי טיסה לכמה שיותר מהבחורים - בידי ההורים.

יחד עם זאת, בשכונה ישנם גם זוגות אורחים לא מעטים שהגיעו באופן עצמאי לימי חודש תשרי בקראון הייטס, רבים מהם לשמחת תורה. זוגות האורחים מתאכסנים באופן עצמאי, ולרוב שכרו דירות ייעודיות לימים שבהם תכננו לשהות בברוקלין.

אחד מהאורחים מספר: "החוזה שלי עם בעל הדירה נגמר לפני כיממה. מדובר בדירה של המשכירים, שלימי החג נסעו למדינה אחרת בארצות הברית. כעת הם חוזרים וזקוקים לדירה. נדרשנו בתוך שעות לחפש דירה חילופית, במחיר עתק, מהדירות הבודדות שנותרו פנויות".

בשכונת קראון הייטס נשמעו קריאות בימים האחרונים לסייע לזוגות שנותרו ללא מענה. "בואו נעשה מצווה נוספת לאחיותינו ואחינו שנמצאים בארץ ישראל", נכתב באחד מההודעות שהופצו וקראו לתושבי השכונה להתגייס ולארח את האורחים.

זו העת לקרוא לתושבי שכונת קראון הייטס: פתחו את לבכם וביתכם עבור האורחים שבינתיים אינם יכולים לשוב ארצה. זו שעת חירום שבהם נדרשים אנו כחסידים לנהוג באופן של משפחה, חסידים איין משפחה, ולאפשר לאורחים מהארץ להתכונן לחזרתם ארצה בשלום, במהירות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.