COL | יום כ"ו תשרי ה׳תשפ״ד 11.10.2023

לא נתפס: בית השליח ספג פגיעה ישירה, הוא רץ לשמח חיילים

הבוקר: ביתו של הרב חננאל פיזם, משלוחי הרבי בשדרות ספג פגיעת רקטה ישירה | הרב חננאל עצמו שהה מטרים ספורים מהבית, בדרכו למבצע תפילין עם חיילי צה"ל | נזק כבד נגרם לבית, מה שלא מנע ממנו להמשיך במשימה ולצאת ולעודד את חייל צה"ל | עם שובו הוא מספר בריאיון ל-COL: "אנו אפופים בניסים. הרבי שלח אותנו לכאן ואנחנו לא נירתע. המוראל בקרב חיילי צה"ל גבוה מאוד"
לא נתפס: בית השליח ספג פגיעה ישירה, הוא רץ לשמח חיילים
השליח הרב חננאל פיזם. ברקע: ביתו שחטף הבוקר פגיעת טיל ישירה

ביתו של הרב חננאל פיזם, משלוחי הרבי בשדרות ספג הבוקר פגיעת רקטה ישירה. הרב חננאל עצמו שהה מטרים ספורים מהבית, בדרכו למבצע תפילין עם חיילי צה"ל.

נזק כבד נגרם לבית, מה שלא מנע ממנו להמשיך במשימה ולצאת ולעודד את חייל צה"ל, לעודד ולהניח איתם תפילין.

תיעוד וידאו:

 

זה קרה לפני שעות ספורות, הבוקר בשדרות.

כך הכל קרה: קצת אחרי השעה תשע בבוקר, יצא הרב חננאל לביתו של חמיו, במרחק קצר מביתו, להתארגנות ויציאה לשמח ולעודד את חיילי צה"ל בדרום.

"אף אחד לא היה בבית באותו שעה, אשתי והילדים נמצאים במרכז הארץ בביתם של קרובי משפחה", מתאר הרב חננאל. "רגעים לפני שיצאנו לחזק את החיילים, שמענו 'בום' אדיר, הטיל פגע לנו ישירות בבית, הרס את המטבח והסלון, כל הבית הרס וחורבן וגם צינור המים לדירה נפגע כליל.

אגב, תמונת הרבי שעמדה בסלון במרכז ההרס – לא ניזוקה, אולם הבית כולו אפוף רסיסים, הרס, קירות מחוררים, חול ורהיטים שבורים.

משמאל: הרב חננאל פיזם וחמיו הרב יוסף ברוק, בבית ההרוס מפגיעת הטיל, הבוקר

הרב חננאל ערך סקירה זריזה של הנזק, אולם לא ביטל את התכנון הראשוני – לשמח ולעודד את חיילי צה"ל.

בהגיעו לשטח הכינוס – ציפתה לו הפתעה: החיילים והקצינים סיפרו לו כי דקות אחדות לפני שהגיע – טיל פגע ישירות באחד מרכבי הפיקוד והרס אותו כליל.

הרב חננאל מספר ל-COL: "הגענו, הראו לנו תמונות בהתרגשות איך שהחת"ת נשאר שלהם בתוך הרכב, הוא עף החוצה..."

ספר ה'חת"ת' שהועף מהרכב מעוצמת הפיצוץ ונשאר שלם. ברקע ניתן לראות את הרכב הפגוע


 

הרב חננאל עודד את החיילים בדברי חיזוק על פי תורתנו הקדושה, הרבה מהם הניחו תפילין והביעו תודתם והתרגשותם.

איך המורל הכללי בקרב החיילים?

הרב פיזם: "המורל של החיילים ממש טוב. הדגשנו את המסר שה' שומר עלינו ו"כי עמנו ק-ל" ו"הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל". החיילים מאוד מחוזקים, רבים מניחים תפילין, ממש מיוחד.

איך מתמודדת משפחתך שנמצאת במרכז הארץ עם העדכון על הבית שנפגע?

"בהחלט זה שוק שהבית שלך חוטף פגיעה ישירה. אם ח"ו מישהו מאיתנו היה שם, לא רוצה לחשוב מה היה קורה. כל הבית הפוך, מאובק ועם רסיסים, חלונות שבורים, נזק כבד מאוד. אנחנו חזקים ונתגבר ביחד".

 

המסר של השלוחים בשדרות לעם ישראל?

"אנו מאמינים בני מאמינים, מצעדי גבר כוננו. שלשום נפל ברחבה של בית חב"ד בשדרות טיל, שלוש דקות לפני זה הייתי שם בדיוק עם רכב עמוס מאכלים לחיילים. אחי השליח הראשי הרב משה זאב פיזם נכנס לבניין שניות לאחר אזעקת צבע אדום, גם הבניין עצמו נפגע. הטיל פגע ברחבה של בית חב"ד. ניסים גלויים על גבי ניסים, כיפת ברזל פועלת ממש טוב, אבל פה ושם יש גם 'פספוסים'.

כשהרב חננאל פיזם מזכיר את עניין ה"ניסים על גבי ניסים", הוא נזכר במבצע עופרת יצוקה, שאז "ירדו עלינו גשם של קאסמים". כיפת ברזל באותם ימים עדיין הייתה בחיתוליה, ואת הניסים חוו בשדרות יום יום.

"הצעתי לאשתי אז "בואי ניסע למרכז הארץ", והיא ענתה "אנחנו שלוחים, ושלוחים לא עוזבים". כתבתי לרבי באגרות קודש, וקיבלנו מענה מדהים: "הנה לא ינום ולא יישן שומר ישראל, בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה. בדיקת התפילין והמזוזות."

הרב חננאל מוסיף ומספר: "בחנוכה תשס"ז, באותה שנה, נפל טיל בחצר הבית, היה נס גדול ואף אחד לא היה באותה שעה בבית. הרה"ח ר' בועז לרנר ע"ה מנחל'ה הגיע אז אלינו לביקור, והוא מצא שהמזוזה הייתה מותקנת בפתח הבית לא במיקום הנכון, רחוק מהפתח. הוא תיקן ועשינו אז התוועדות. אגב, לפני כשנה נפל טיל בחצר הבית של השווער שלי.

אנו אפופים בניסים".

"מודים לה' על הניסים והנפלאות שעשה ועושה איתנו ומצפים שברגע זה ממש נזכה תכיף ומיד לגאולה האמיתית והשלימה ע"י משיח צדקנו. רואים במוחש איך ששלוחי הרבי יש עליהם שמירה מיוחדת."

הרב חננאל נזכר שנשארו לו שני דולרים שקיבל מהרבי, אחד מהם היה בכ"ו תשרי, 'יחידות כללית', לפני 36 שנה בדיוק... "הרבי נתן לי את הדולר ואמר לי: לא לשכוח לפעול ב'הקהל'".

לסיכום יש לו מסר לראש הממשלה ושר הביטחון: "להיות חזקים ולפעול להשמיד את כל המחבלים, לא להשאיר להם בלטה. רואים ששלום לא עושים עם רוצחים מתועבים כאלו, אין עם מי לדבר. כמו שהרבי אומר לשמור על הארץ כי זה פיקוח נפש שדוחה את כל התורה כולה".



מי שרוצה לעזור ישירות לשלוחים בשדרות בעת הזו 0506515687
 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.