. | יום כ"ו תשרי ה׳תשפ״ד 11.10.2023

היום החמישי למלחמה: צה"ל כותש בעזה; החמרה בצפון

טיל נ”ט נורה משטח לבנון לעבר עמדה צבאית בגבול הצפון | צה"ל תקף בלבנון | בכירים במשטרה על הצהרת השר בן גביר "תרחיש שומר חומות 2": "הצהרות חסרות אחריות" • לפי חברת החשמל בעזה: תוך שעות יאזל הדלק ותיעצר האספקה 
היום החמישי למלחמה: צה

חרדים10


היום החמישי למלחמת ‘חרבות ברזל’: צה”ל מגביר הלילה (רביעי) את התקיפות בשטח רצועת עזה נגד מטרות חמאס, בתגובה למתקפת הפתע בה נרצחו ונטבחו למעלה מ-1,200 ישראלים, בהם נשים, ילדים וקשישים הי”ד.

למרות ששטח עוטף עזה טוהר כמעט לחלוטין, עדיין יש היתקלויות של כוחות הביטחון במחבלי חמאס בתוך ישראל. מספר מחבלים שחדרו לישראל חוסלו בכמה מוקדים בעוטף עזה.

מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקנית נחת הלילה בבסיס ‘נבטים’ בדרום. גם נושאת המטוסים האמריקנית ג’רלד פורד, עליה הכריזה ארה”ב, נמצאת כבר באזור.

יחד עם הנושאת מטוסים מגיעים קבוצת הקרב שלה, שכוללת חמש משחתות ובנוסף, טילים, ומטוסי קרב.

מפקד סנטקום, פיקוד המרכז האמריקני מייקל קורילה, אמר: “הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל – אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה”.

בצה”ל הסבירו כי התחמושת נועדה לאפשר “מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים”.

“אנו מודים על הגיבוי והסיוע האמריקאי לצה”ל בפרט, ולמדינת ישראל בכלל, בתקופה מאתגרת זו”, נמסר מצה”ל. “אויבנו המשותפים יודעים כי שיתוף הפעולה בין הצבאות חזק מאי פעם, והוא חלק מרכזי בהבטחת הביטחון והיציבות האזורית”.

מפקד פיקוד המרכז האמריקני, מייקל קורילה, אמר על הגעת נושאת המטוסים: “הגעתם של כוחות משמעותיים אלה לאזור, זה איתות הרתעה חזק לכל גורם עוין לישראל – אם ישקול לנסות לנצל את המצב הזה”.

מטוסי קרב תקפו את האוניברסיטה האסלאמית שמשמשת כמוקד כח מדיני וצבאי חשוב של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ומוסד הדרכה לפיתוח וייצור אמצעי לחימה. צילום: דו"צ


עדכונים שוטפים:
11:30 – ‘וואלה’: שר הפנים משה ארבל צפוי להודיע: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים.

11:26 – מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר את האוניברסיטה האסלאמית שמשמשת כמוקד כח מדיני וצבאי חשוב של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה ומוסד הדרכה לפיתוח וייצור אמצעי לחימה. צה”ל ממשיך בגלי תקיפה נרחבים ברצועה גם בשעה זו.

11:25 – החלה פגישת ראש הממשלה נתניהו עם יו”ר המחנה הממלכתי בני גנץ

10:45 –  בכירים במשטרה זעמו על דברי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שאמר כי “תרחיש שומר חומות 2 בפתח”. הבכירים אמרו לכאן חדשות: “אנחנו במלחמה על הבית, עושים את כל שביכולתנו לשמור על השקט בפנים הארץ והוא מצהיר הצהרות חסרות אחריות, לוחמים כאן ערבים דרוזים יהודים – כולנו יחד”.

10:45 – צה”ל תוקף בלבנון.

10:32- טיל נ”ט נורה משטח לבנון לעבר עמדה צבאית בגבול הצפון

10:25 – דובר צה”ל: “מסרנו הודעה למשפחות של 60 חטופים. אנחנו ננהל את זה באחריות, וגם אם זה ייקח זמן אלו יהיו תשובות מדויקות ואמינות ואנחנו ניתן אותן. אנחנו רואים זאת כמשימה ראשונה במעלה. היום החל מ-9:00 בבוקר פתחנו מוקד לקליטת מידע באשר לחטופים”.

10:25 – דובר צה”ל: “חיזבאללה מתבונן מה ישראל עושה בעזה ועל החורבן שישראל עושה לטרור. בגבול הצפוני, סוריה ולבנון, בכל מקום שיש בו אירוע ביטחוני יש תגובה”.

10:15 – בכיר בקואליציה על אמירת “שומר חומות 2”: בן גביר פוגע בביטחון המדינה כדי לקושש כותרות.

10:05 – דיווח בעזה: חיל האוויר השמיד את ביתו של ה”עיתונאי” הפלסטיני שהתלווה למתקפה ביום שבת, מות׳נא א-נג׳אר, בחאן יונס.

09:55 – משרד הבריאות מעדכן כי 471 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים. סה”כ מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים 3007 פצועים, מהם: 28 אנוש, 345 קשה, 563 בינוני, 1609 קל, 123 חרדה ו-228 בהערכה רפואית.

09:50 – השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לשדרות: “הנחיתי את המפכ”ל להיערך לתרחיש שומר חומות 2 – שלדעתי בפתח. השוטרים פה נלחמו עם חלאות אדם פנים מול פנים. החל מהיום בבוקר כל תושב שדרות יוכל לשאת נשק, תפנו לבקש נשק – שדרות הפך להיות יישוב זכאי”.

09:45 – עיריית שדרות: 9 פגיעות במבנים בעיר, פצוע בינוני, נזק למבנים ולרכבים. אין נפגעים בגוף. נגרם נזק למבנים ולרכבים. ספר חת”ת שנשלף מרכב שנפגע בחניית מוסד חינוכי לא נפגע.

09:35 – במשרד החוץ נרשמו 8,326 אזרחים ישראלים המעוניינים לשוב לארץ. ריכוזים מרכזיים של ישראלים בעולם: כ-860 ביוון, כ-820 באיטליה, כ-590 בתאילנד; וכ-520 בטורקיה. לפני מספר שעות יצאה מפרו טיסה עם 250 ישראלים שצפויה להגיע אחרי הצהריים.

09:10 – צבע אדום בשדרות.

08:50 – חיל האוויר ממשיך לתקוף בשעה זו מטרות של חמאס ברצועת עזה.

08:35 – משרד הבריאות בעזה: 950 הרוגים ו-5,000 פצועים פלסטינים מתחילת המלחמה.

08:15 – צה”ל: השמדנו את מערכת הגילוי האווירי של חמאס לגילוי מטוסי חיל האוויר. רשת המצלמות המתקדמות הוחבאו בתוך דוודי שמש לאורך הרצועה.

08:05 – דובר צה”ל: “עשרות מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל ל-80 מטרות ברחבי בית חאנון. בין היתר, המטוסים תקפו שני סניפי בנק המשמשים את ארגון הטרור חמאס למימון טרור ברצועה, מנהרת טרור תת קרקעית בשטח הרצועה ושתי מפקדות מבצעיות ששימשו את ארגון הטרור”.

08:05 – אחרי 5 שעות התחדשה האש מעזה – צבע אדום בשדרות ובעוטף.

07:45 – דובר צה”ל: “עד כה שוגרו כ-5,000 רקטות לישראל. ביומיים האחרונים לא היו חדירות של מחבלים מהרצועה. ספרנו 1,000 גופות של מחבלים, יש עוד מאות גופות על הגדר – זה מעיד על גודל ההתקפה, הם תכננו לא פיגוע ונסיגה אלא כיבוש. ביממה האחרונה היו היתקלויות עם 18 מחבלים בעוטף עזה ואשקלון. השלמת פינוי ישובים בעוטף הושלמה, יש כמה תושבים שבחרו להישאר בבתיהם. אנחנו נגביר את התקיפות ונערכים לשלבים הבאים במלחמה”.

07:45 – דובר צה”ל: בידי ישראל ישנם עשרות רבות של מחבלי חמאס שנלקחו בשבי.

07:45 – צה”ל: אמש חוסלו בעוטף 18 מחבלים, עד כה נפלו במלחמה 169 חיילים וחיילות.

07:00  – דיווח בלבנון: העיתון “אלאח’באר” המזוהה עם חזבאללה מדווח כי ארגון הטרור העלה את הכוננות של כל כוחותיו הצבאיים והורה להם להתכונן בכל רגע שיידרשו להתגייס ולהעניק סיוע ל”כוחות ההתנגדות בפלסטין”

06:45 – דיווח פלסטיני: צה”ל הפציץ את בניין דוחא שבמרכז רפיח. בבניין נמצאים הבנק הלאומי הפלסטיני, סניף הדואר ומשרדי תקשורת.

06:45 – לפי חברת החשמל בעזה, תוך שעות ספורות יאזל הדלק ותיעצר אספקת החשמל בעזה.

06:45 – חיל הים, חיל האוויר ותותחנים תקפו הלילה מטרות ימיות של חמאס. חוסל צוללן שניסה לחדור לשטח ישראל.

05:45 – שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, יומיים לפני שבלינקן מגיע לישראל לביקור. לפי משרד החוץ, בלינקן “אישר מחדש את התמיכה החד משמעית של ארה”ב בזכותה של ישראל להגן על עצמה”.

05:05 – דיווח: כלי טיס צבאיים הפציצו את תחנת משטרת בית חאנון בצפון רצועת עזה.

05:00 – דיווח ב-NBC: ממשל ביידן מתאם עם מדינות נוספות תוכנית להוצאת אזרחים פלסטינים מעזה דרך מצרים.

04:10 –  דובר צה”ל: צה”ל תקף הלילה יותר מ-200 מטרות בשכונת אל פורקן ברצועת עזה, המהווה קן טרור בעבור ארגון הטרור חמאס. כמו כן, מדובר בתקיפה השלישית במרחב השכונה, אשר במסגרתה הותקפו 450 מטרות

03:20 – על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית, צה”ל תקף את ביתו של אביו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף. בתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם, מתוכם אחיו של דף.

02:55 – עימותים בין פלסטינים לכוחות צה”ל בשכם, רמאללה ומחסום קלנדייה.

02:00 – מניין הנרצחים במלחמה עלה ליותר מ-1,200

01:56 – עשרות מטוסי קרב תקפו הלילה מעל 70 מטרות באזור דרג’ תופאח. אזור דרג’ תופאח משמש כקן טרור עבור ארגון הטרור חמאס וממנו יוצא לפועל פעילויות רבות נגד ישראל. כמו כן, הותקף מבנה צבאי בשימוש ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי.

01:01 – משרד הפנים בעזה מדווח על תקיפה אווירית אינטנסיבית שבוצעה לעבר אחד האזורים בח’אן יונס

00:40 – כוח מגדוד טנקים חיסל שני מחבלים באזור ארז בגבול רצועת עזה. דיווחים פלסטינים על תקיפה של צה”ל במעבר רפיח בדרום הרצועה.

00:20 – כוח צה”ל חיסל שני מחבלי חמאס סמוך לכפר מימון.

00:15 – חיזבאללה פרסם תיעוד של ירי טיל נ”ט לעבר נגמ”ש של צה”ל באזור נחל אביבים. לא היו נפגעים באירוע.


00:05 – מטוס ראשון ועליו תחמושת אמריקנית נחת בישראל: “התחמושת נועדה לאפשר מהלומות משמעותיות והיערכות לתרחישים נוספים”. כחלק מהסיוע הגיעה גם נושאת המטוסים “ג’ראלד פורד” יחד עם מטוסי קרב רבים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.