שניאור דייטש | יום י"ד תשרי ה׳תשפ״ד 29.09.2023

כך הפתיעו את הרב שמעון אייזנבך ליום הולדתו ה-60

בין כסא לעשור: קרוב המשפחה ירד במפתיע לאילת, הנכדים שוררו לכבוד הסבא והצייר צייר: זאת ההפתעה שהכינו לרב שמעון אייזנבך באילת לרגל יום הולדת 60, יחד עם ערב הצדעה לו ולרעייתו על 38 שנות שליחות
כך הפתיעו את הרב שמעון אייזנבך ליום הולדתו ה-60

חודשים מספר לפני הגיעו של הרב שמעון אייזנבך לגיל השישים התכנסו בני ביתו ומשפחתו המורחבת והחליטו לקיים ערב בלתי נשכח שבו יצדיעו לו מאות מתושבי אילת על פועלו הרב במשך 38 שנות שליחות יחד עם זוגתו הרבנית לאה אייזנבך שעשו את הבלתי ייאמן.

מאות רבות של ידידיו מאילת ומחוצה לה הוזמנו לערב עם תוכנית מושקעת במיטב הטכנולוגיה בת ימינו והם אמורים להשתתף בערב של התעוררות ושמחה יחדיו בין כסא לעשור. הרב אייזנבך ידע כי באותו יום בני משפחתו יגיעו לאילת ותתקיים התוועדות זוטא בחדר צנוע בא' מבתי המלון. את ה'פלאש' שהוא קיבל כשנכנס לאולם הענק במלון האירועים "וורט" הוא לא ישכח לעולם. מאות איש הריעו לו ממושכות וגם הוא המנוסה במצבים שונים לא יכל להסתיר את התרגשותו ומבוכתו מאפקט ההפתעה.

שעות רבות ישבו המשתתפים ונהנו מערב מושקע ומופק באיכות גבוהה כאשר הכל מתועל אל חתן השמחה הרב אייזנבך שנאלץ לשבת ולהקשיב לדברי השבח והתהילה שהורעפו עליו. מסתבר שחתנו של הרב אייזנבך הרב לוי גרליצקי שליח הרבי בתל אביב ירד במפתיע לאילת ויחד עם צוות ההפקה הם ראיינו אנשים רבים אותם הכיר הרב גרליצקי מהשנים שבהן התגורר באילת.

הצייר האמן, ר' שניאור ליפסקר עמד בפתח האולם וצייר את הרב אייזנבך על כן ציור ותוך שעה הציור כבר היו מוכן בו הוא נראה תוקע בשופר, מבצע שבימים הנוראים הללו הרב אייזנבך עובר בכל רחבי העיר ומשמיע את קולו בשופר ומעורר את לב התושבים.

על הבמה ישבו האחים אריק וגילי גת, זמרים ידועים בעלי שם עולמי, אילתים לשעבר ששינו את אורח חייהם להקפיד על קלה כחמורה ולמרות חזותם החרדית הם מצליחים למשוך עשרות אלפי איש להופעות. אריק וגילי מספרים לציבור על הצעדים הראשונים שלהם אל תוך היהדות בביתו של הרב אייזנבך שם הם שמעו את שיעורי התורה הראשונים ולמדו ממנו כיצד מקימים משפחה יהודית שמחה וערכית.

מנחה הערב הרב מנחם מענדל אייזנבך מעלה אל הבמה אמנים נוספים שמספרים כל אחד בתורו על הקשר המיוחד שנרקם בינו לבין הרב אייזנבך וכל אחד מהם מקדיש לו שיר. מר בנימין גמליאלי בכינור, מר אוסקר שר בגיטרה ומר יוסי קורנפלד בסקסופון. המלחין אוסקר שר מספר לכולם על הניגון החדש אותו הלחין לכבוד יום ההולדת של הרב כמו שעשה לפני עשר שנים כשהלחין שיר לשנת החמישים שלו. "עד מאה ועשרים יהיה לי אלבום שלם עליו...".

ההתרגשות שאפפה את כולם ואת חתן השמחה במשך כל הערב המרגש הגיעה לשיאה כאשר כל נכדיו עלו על הבמה ושרו לו שיר מיוחד על עבודת הקודש שלו, אותו הכינו ועמלו עליו זמן רב. בעינים דומעות הקשיבו לנכדים מלאי החן שהצליחו לסחוט מחיאות כפיים סוערות.

שלשה חלקי הסרט הארוך שהוקרן במשך הערב סיפרו את סיפורו של הרב אייזנבך ומשפחתו. בזה אחר זה עלו אנשים וסיפרו את הקשר היהודי שלהם עם הרב אייזנבך שגרם להם למהפכה של ממש בחייהם. הסיפורים המרתקים שלהם שמלמדים על היצירתיות והמסירות האין סופית של הרב אייזנבך יכולים למלא ספר עב כרס. המעניין מכל היה התחומים הרבים והמגוונים בהם הוא נוגע בכל ימי השנה. הוא גם רב המרביץ תורה בקנה מידה ענק, הוא גם משמש כרב בית הכנסת "נצח ישראל" ושכונת השחמון, הוא גם אחראי על כשרות הפירות והירקות בעיר, הוא גם אחראי על מתנדבי זק"א בעיר ובמרחב אילת ואחרי הכל הוא עוד מספיק להתרוצץ מבית לבית ומעסק לעסק להרבות במצוות. מתפילין ומזוזות ועד לחנוכות הבית והתוועדויות ביתיות.

בין הנאומים שנישאו בערב זה היו שנים מכוננים. האחד היה של רב העיר הגאון רבי משה הדאיה שליט"א שהפליא לספר על פועלו של הרב אייזנבך במשך קרוב לארבעה עשורים כאשר בתחום הכשרות הוא מסייע לרב העיר ומשמש לו כידא אריכתא והרב מביע את אמונו בחתן השמחה הפועל לפי הוראותיו בדיוק רב. הרב מברך את הרב אייזנבך ומרעיף עליו ברכות כאב לבנו ממש. הרב הדאיה הוא ספר ההיסטוריה הדתי של אילת מאז הווסדה וממרומי גילו הוא מרתק את כולם כשהוא מעלה זכרונות משנים ארוכות.

הנאום השני היה של ראש העיר מר אלי לנקרי שידידותו עם משפחת אייזנבך הולכת ומתהדקת והוא אורח קבוע בכל האירועים וההתוועדויות בביתו של הרב אייזנבך. באמנות רבה הוא שוזר את מפעלי הרב והרבנית לצידו כשהיא בתפקידה מנהלת את בית הספר חב"ד ויודע לדייק היטב ולהאיר בזרקור את היחודיות של הרב אייזנבך. לא רק במעשיו הגדולים אלא גם בדרך הכל כך מיוחדת שדרכה הוא משיג את יעדיו, דרך שכל כולה אהבת ישראל ודרכי נועם.

למרות שלערב זה הגיעו אישים פוליטיים העומדים להבחר בבחירות המונציפאליות הקרובות לא ניכרה כלל מתיחות באולם כי האחדות והרוגע שהרב אייזנבך משרה על כולם מקרינה עליהם גם בימים אלה.

חוברת מיוחדת הופקה לכבוד האירוע ובה שישים תמונות מחיי הרב אייזנבך החל מהתמונה הראשונה בעגלת התינוק, המשך בשנות הילדות בירושלים ועד לתמונות מהווי חייו קרוב לארבעים שנה באילת.

בין מאות האנשים שהגיעו לשמוח עם הרב אייזנבך היו גם מכרים שלו שלא התראו עמו שנים רבות, ביניהם חברי קיבוצים מהערבה שההיכרות ביניהם היא משנות השמיטה הרבות שבהם הוא מטייל במרחבי הערבה ובין פלפל לבצל הוא מרביץ בהם יהדות ומצוות.

המסיבה שהתקיימה בערב יום כיפור הפכה לשיחת היום בעיר והיא כמובן נדבך נוסף בפעילות המסועפת של משפחת אייזנבך שרק תלך ותגבר בע"ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.