COL | יום ו' תשרי ה׳תשפ״ד 21.09.2023

"בלי לקושש נדבות": הנציג החדש בקריית מלאכי מדבר לראשונה

פנים חדשות: עו"ד ר' יהודה קריספין, נבחר בידי ועד נחל'ה להוביל את הרשימה של חב"ד למועצת העיר קריית מלאכי ולצידו ברשימה שני צעירים נוספים תושבי השכונה | מי אתה, נציג חב"ד החדש? איזו אמירה חדשה אתה מביא לקהילת חב"ד בעיר? בריאיון ראשון ל-COL לאחר הבחירה, הוא פורס את משנתו, וקובע יעדים | הוא לא שוכח לפרגן לנציג היוצא, ר' בצלאל מזרחי | ומה הוא עונה על השאלה מדוע לא נבחר באמצעות פריימריס קהילתי?
מימין: עו"ד ר' יהודה קריספין. משמאל: באמירת 'לחיים' לאחר המינוי עם יו"ר ועד נחל'ה ר' יצחק בליז'ינסקי

ועד נחלת הר חב"ד בקריית מלאכי הודיע לפני עשרה ימים בהודעה דרמטית, כי עו"ד ר' יהודה קריספין, נבחר להוביל את הרשימה של חב"ד למועצת העיר קריית מלאכי וייצג את הקהילה, אחת מקהילות אנ"ש הגדולות והמפוארות בארץ, בחמש השנים הבאות.

לצד קריספין, נבחרו במקומות הבאים דמויות צעירות נוספות ואפשר לומר גם מפתיעות מתוך הקהילה: ר' לוי רסקין, ר' יוסי סעדי. ר' חיים שטיינר, הנציג 'לשעבר לשעבר' (כיהן כנציג חב"ד לפני ר' בצלאל מזרחי), נועל את ארבעת המקומות הראשונים, יש שיאמרו גם הריאליים.

המהלך אירע ימים ספורים לאחר שנודע כי עו"ד ר' בצלאל מזרחי, מי שכיהן כעשר שנים במועצת העיר ובקדנציה האחרונה כיהן כמ"מ ראש העיר, לא ימשיך לקדנציה נוספת.

בקריית מלאכי נחשב המועמד החדש עו"ד קריספין לדמות מוכרת ואהודה בקרב הציבור, אך בזירת העסקנות נחשב לדמות 'צעירה' ופחות מוכרת.

מי אתה נציג חב"ד החדש?

בריאיון ראשון לאחר הבחירה כאן במרכז התקשורת החב"די COL, עו"ד יהודה קריספין שוטח את משנתו שעות ספורות לפני תום מועד הגשת הרשימות: מה הביא אותו לרוץ בזירה הפוליטית המקומית ולייצג את חב"ד, ואיזו בשורה חדשה הוא מביא איתו לקהילה?

הכירו את נציג חב"ד החדש בקריית מלאכי:

ר' יהודה קריספין, בן 38, נשוי + 4. מתגורר בקריית-מלאכי זה כ-16 שנים. עו"ד, בעלים של משרד עצמאי בקריית מלאכי, העוסק בתחום הנדל"ן, בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ומגשר מוסמך.

 במסגרת תפקידיו, עו"ד קריספין מעניק שירות וייעוץ לקהילה.

*

 

איך הגעת לעסקנות ולייצוג חב"ד בבחירות הקרובות?

עו"ד ר' יהודה קריספין: "פנו אלי כמה פעמים וביקשו ממני להתגייס למערכה, נוכח ניסיוני והיכרותי עם כלל המגזרים בעיר.

"בתחילה, העדפתי להימנע מזה, אך לאחר התלבטויות רבות, התייעצתי עם המד"א מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי ועם המשפיע שלי והם נתנו את ברכת הדרך.

הופתעת?

"כאמור, תהליך קבלת ההחלטה היה מלא בלבטים האם אני ראוי לתפקיד כנציג של קהילת חב"ד הגדולה בארץ.

"אין לי ספק שבלי ברכתם של הרב ירוסלבסקי וה'עשה לך רב' שלי לא הייתי מקבל על עצמי את התפקיד. לאחר ברכתם והכוונתם לקחת את ההצעה, הבנתי את גודל המחויבות ואני בטוח שהכל בהשגחה פרטית ובסייעתא דשמיא ובכוחו של הרבי אראה ברכה בעמלי למען תושבי נחלת-הר-חב"ד.

מה תפקידו של ועד נחלה בעיניך, איך זה יבוא לידי ביטוי במהלך הקדנציה?

"בראש מעיניהם של הועד, בראשות ר' יצחק בליז'ינסקי, קיים רק דבר אחד: לדאוג לקהילת חב"ד הגדולה ביותר בארץ הקודש. הציבור לא מכיר את היקף העבודה והפעילות שהם עושים סביב השעון כפשוטו.

כמה מנדטים לדעתך תקבל חב"ד בבחירות ומה הדרישות שלכם?

"כמה יקבלו זה תלוי ביציאה מהבית של כאו"א. אם כולם יתגייסו - זו עשויה להיות בעז"ה הצלחה מסחררת שתשפיע לטובה על הקהילה ועתידה, ואם לא, אז ח"ו בדיוק להיפך.

"אינני יודע מה תהיה התוצאה ואני לא עוסק בזה כרגע, דבר אחד אני יודע מה חב"ד חייבת להיות: סיעת חב"ד חייבת להיות הגדולה ביותר במועצת העיר. לשם כך איחדנו כוחות והחזרנו לחיים הפוליטיים את ידידי איש החסד ובעל הניסיון ר' חיים שטיינר.

זאת, לצד "פנים חדשות" – ר' לוי רסקין ור' יוסי סעדי, שמייצגים קהלים מגוונים מציבור אנ"ש ההולך וגדל. אנחנו חייבים שכל תושב ותושבת בנחל'ה יצאו להצביע ולהשפיע כדי שנוכל לסייע בסופו של דבר לתושבים.

האם לא היה כדאי יותר שתבחר בפריימריס קהילתי, כדי לקבל גיבוי חזק יותר שיסייע לך בהמשך?

"הועד, בנשיאות הרבי, הוא זה שמוסמך ואמון על החלטות כמו מי להציב ברשימה ובאיזה מקום ומהיכרותי איתם השיקול היחיד שלהם הוא טובת הכלל. כך גם קהילת חב"ד בנשיאות הרבי סומכת את ידיה על הוועד והחלטותיו.

הדגשת שהצעירים ברשימה מייצגים 'קהלים מגוונים'. אתה חש כמייצג את הדור הצעיר?

"אני מייצג כל חסיד בקריית מלאכי ואת כל הקהילה ללא יוצא מן הכלל ואעשה כך במהלך כל הקדנציה הקרובה. יחד עם זאת, אביא רוח צעירה ורעננה שתביא תוצאות טובות למען נחלת הר חב"ד.

"רוח צעירה ורעננה": מלמעלה ובכיוון השעון: ר' יהודה קריספין, ר' לוי רסקין, ר' יוסי סעדי ור' חיים שטיינר


 

מה השאיפות שלך לקראת הקדנציה?

"לדאוג לכל מה שהקהילה צריכה כקהילה ולנסות לסייע לכל אחד ואחד באופן אישי במה שניתן.

מה דעתך על הנציג היוצא ר' צלי מזרחי?

"הוא עשה דברים טובים ואני מודה לו על כך ומעריך אותו.

מה המסר שלך לקהילה?

"ההצבעה של כולנו היא כבודו של הרבי!

"כוחנו באחדותנו. אני בטוח שאם נתאחד מאחורי בקשתו של הרב ירוסלבסקי ומאחורי בקשת הועד ונתמוך כולנו ללא יוצא מן הכלל ברשימה, נוכל להביא הישגים שראויים לקהילה כה גדולה, עוצמתית וקדושה – וכפי שמגיע לנו בהחלט, נוכל לדרוש כפי המגיע לנו, בלי לקושש נדבות ובלי לקבל "טובות".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.