COL | יום ד' תשרי ה׳תשפ״ד 19.09.2023

ילדי הכיתות הגבוהות בכינוס הכנה לישיבה מבית 'הפנסאים'

באולם צבאות השם בכפר חב"ד התקיימה אסיפת פתיחת התוכנית החדשה מבית הפנסאים שנבנתה עבור תלמידי הכיתות הגבוהות, כהכנה לשנות לימודיהם בישיבה | בנוכחות ראשי ישיבות, משפיעים, צוות התוכנית, צוות הפנסאים, עם מאתיים חברי התוכנית מרחבי הארץ
ילדי הכיתות הגבוהות בכינוס הכנה לישיבה מבית 'הפנסאים'
צילומים: שמואל עמית

התרגשות גדולה בקרב מאות תלמידי הכיתות הגבוהות ברחבי הארץ באסיפת פתיחת התוכנית החדשה מבית הפנסאים שנבנתה עבור תלמידי הכיתות הגבוהות כדי שיוכלו להתכונן כראוי לשנות לימודיהם בישיבה.

אסיפת הפתיחה נערכה באולם צבאות השם בכפר חב"ד ביום רביעי כ"ז אלול ה'תשפ"ג וחתמה את שנת הקהל, בנוכחות ראשי ישיבות, משפיעים, צוות התוכנית, צוות הפנסאים, עם מאתיים חברי התוכנית מרחבי הארץ.

התלמידים ערכו הכרות עם בני גילם מרחבי הארץ, ישבו סביב שולחנות עם כיבוד קל וזכו להרצאות המיועדות עבורם ממיטב אנשי החינוך, חלק מההרצאות הועברו פרונטאלית – במקום עצמו וחלקם בתוכנית מושקעת מצולמת לכל אורך האירוע.

את האסיפה פתח מנהל התכנית הרב בנימין וילהלם בסיפור מרגש בשילוב מסך על בערל ושמערל – איך דווקא העמידה על העקרונות שמרה עשרות שנים על בערל, שיישאר ירא ושלם.

הרב זעליג אלטהויז דיבר על מהותו של תמים, על הדאגה של רבותינו נשיאנו לכל אחד מבני הישיבה. הרב מנחם קעניג הרחיב על יסוד ההצלחה בישיבה – 'קבלת עול' ועל החובה להתאמן על כך כבר מעכשיו.

הרב משה אסולין שם דגש על המעבר מילדות לבגרות, על ייחודיות תוכנית ההכנה ועל החשיבות לחיות עם התכנים והיסודות של תומכי תמימים ולתרגל את הדברים מעכשיו.

מהרב אלחנן רייצעס שמעו על הייחודיות של תומכי תמימים ביחס לכל שאר הישיבות, על הדגש ליראת ה' ולעבודת ה', על הברכות המיוחדות שיש בישיבה ועל התפקיד המיוחד של התמימים להביא את משיח. 

הרב יוסף יצחק זילברשטרום דיבר על החשיבות של כל פעולה, כל תפילה, וכל מעשה של כל אחד מהתמימים ועד כמה יקרה כל פעולה אצל הקב"ה, וכמה חשוב לקחת כל עניין ברצינות, והרב יחיאל אלפנביין התוועד על כך שכל אחד מהתמימים הוא בנו של הרבי, על הייחודיות של כל תלמיד ואיך כל אחד שייך לתומכי תמימים ויכול למצוא את החיבור שלו בתוך הישיבה, כל אחד בעניינו.

המשתתפים זכו להשתתפות המשפיע של ישיבת תומכי תמימים המרכזית, הרב זלמן גופין שהתוועד איתם על כך שהסחורה היקרה ביותר היא מאמרי החסידות ואיך יהיה עליהם לשווק את הסחורה הזו גם לבני ובנות המשפחה שמושפעים מהבחור הלומד בישיבה.

לקראת סיום המשתתפים קיבלו סקירה על התוכנית של מפגשי הלימוד שתיפתח אחרי החגים, בה ילמדו לאורך כל השנה על סדר החיים של תמים, בצורה עמוקה ויסודית כאשר כל תקופה תוקדש לנושא אחד וכך  לאורך השנה יקיפו את כל סדר היום של בחור מבוקר ועד לילה, וקיבלו החלטה לקחת ברצינות את ההכנה לישיבה ואף לכתוב על כך לרבי עם פתיחת שנת תשפ"ד ולקבל את ברכתו הקדושה.

 

צוות התוכנית יצא עם תחושה מרוממת, עם יוקר גדול לכל אחד ואחד מהתלמידים שיחיו שבוודאי יעלו ויצליחו ויתקדמו ובעזרת ה' ייכנסו בשערי הישיבה מתוך הצלחה גדולה לנחת רוחו של הרבי ולנחת רוח ההורים שיחיו.

 

ובתפילה וביטחון שבמהרה בימינו נזכה לראות את פני קדשו של הרבי, בגאולה האמיתית והשלימה, נאו!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.