צבי סופר | יום כ"ה אלול ה׳תשפ״ג 11.09.2023

נוף שנות ילדותו: הרב שמעון אייזנבך חגג היום 60

הרב שמעון אייזנבך, רב שכונת השחמון באילת,  חגג היום בכ"ה באלול יום הולדת 60 לאויוש"ט וכלל חברי מערכת COL מאחלים לו ברכת מזל טוב חמה ולבבית | הרב אייזנבך המציין כאן באתר 212 טורים שבועיים ברציפות, נזכר בחיי הילדות שלו בצידם של מי שהיו ברבות הימים מגדולי ישראל המפורסמים, והוא חולק זאת עם הגולשים, לצד תמונת נוף ילדותו
נוף שנות ילדותו: הרב שמעון אייזנבך חגג היום 60
הרב שמעון אייזנבך בצעירותו

הרב שמעון אייזנבך, רב שכונת השחמון באילת, זכה לפרסם כאן במרכז התקשורת החב"די COL 212 טורים שבועיים ברציפות ואפילו שקל לערוך 'פסק זמן' לרגל יום הולדתו השישים לאויוש"ט.

היום כ"ה באלול הוא חגג יום הולדת 60, וכלל חברי מערכת COL מאחלים לו אריכות ימים ושנים טבות ברוב שמחה וטוב לבב, ו'מי שיש לו מנה רוצה מאתיים', שימשיך הלאה והלאה לפרסם מטוריו המרתקים.

ואיך אפשר שלא? לרגל יום ההולדת, הרב אייזנבך נזכר בחיי הילדות שלו בצידם של מי שהיו ברבות הימים מגדולי ישראל המפורסמים, והוא חולק זאת עם גולשי COL לצד תמונת נוף ילדותו.

 

הרב שמעון אייזנבך

היום לפני מס' שנים ביקר באילת הרב הראשי לישראל הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א. התלוויתי אליו במהלך הביקור בבתי הכנסת ובבתי הספר באילת ולקראת צאתו מן העיר הוא הגיע לשדה התעופה לטיסתו למרכז הארץ. כיון שמדובר באישיות חשובה הפנו אותו לחדר האח"מים שם ימתין עד לשעת הטיסה שהתאחרה מעט. בחדר האח"מים בעת ההמתנה ישבתי עמו ושוחחתי עמו על זכרונות ילדות שלי משכונתנו המשותפת, שיכון חב"ד בירושלים שבסמוך לה הוא התגורר בדירה שבה התגורר אביו הגר"ע יוסף זצ"ל לפניו וכן על הקשר שלו עם חסידי חב"ד.

כותב השורות הרב אייזנבך לצד הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף


 

כשהיינו ילדים היינו מבקרים כמעט מידי בוקר במכולת השכונתית לקנות את החצי לחם והחלב ושאר ירקות. ליד דלפקו של בעל המכולת ששמו היה יחזקאל חבה השתרך בשעת הבוקר תור ארוך של קונים הממהרים ליום העבודה או ליום הלימודים. כולם מיהרו לשלם או לרשום את פרטי המזון שקנו.

מפעם לפעם היה מגיע לשם אברך צעיר לקנות דבר מה. חזות פניו העידה שאין לו בעולמו אלא ד' אמות של תורה והלכה. בעל המכולת, יחזקאל, שהכיר אותו היטב מחמת שייכותו למנהלי ישיבת פורת יוסף, היה מורה לו לעקוף את התור ומקדים אותו לפני כולם באומרו: "זה תלמיד חכם! חבל על הזמן שלו! עם הזמן למדנו שהוא בנו של רבי עובדיה יוסף שכיום ממלא את מקומו של אביו כיום בתפקיד הרב הראשי לישראל הלא הוא הגאון רבי יצחק יוסף.

 

*

בשיחתנו זו גוללתי בפניו את זכרונותיי מילדות ואת אשר שמעתי מאחרים על הקשר שהיה לאביו עם חסידי חב"ד. הגר"ע יוסף היה מתפלל בבית הכנסת חב"ד אצלנו בשכונה שהיה היחיד באיזור ושימש את כולם. בית הכנסת היה ממוקם באחת הדירות בשיכון וזאת עוד לפני שנבנה בית הכנסת הגדול השכונתי.

במיוחד היה לו קשר הדוק עם הרה"ח רבי זעליג סלונים עמו עמד בקשר בנושאים שונים ובין היתר שלח לרבי את ספריו דרך הרב סלונים ע"ה.

בין היתר סיפרתי לו כי כאשר למדתי בגן חב"ד שהוקם באחת מדירות השכונה, אחת מאחיותיו הצעירות היתה הסייעת לגננת שלנו. שמעתי מאמי תבלחט"א שבאחד הימים קופתו של הרב סלונים התדלדלה והוא הודיע לבתו של הגר"ע שאין באפשרותו לשלם לה משכורת ועל כן הוא נאלץ לוותר על עבודתה.

כששמע זאת הרב עובדיה יוסף ביקש מהרב סלונים שישאיר אותה בתפקידה וכי הוא ישלם את משכורתה מבלי שתדע שהוא המשלם כדי שיהיה לה סיפוק בעבודתה. להרב סלונים אמר כי חשוב לו שבתו תעבוד בסביבה תורנית וחסידית כדי לחזק את יראת השמים שלה.

כמו כן סיפרתי לו על אחד משכננו שהיה לומד מידי יום בחברותא עם אביו כשעתיים שלוש והיה נהנה ללמוד אותו.

בזמן שהותנו שם התעניין בפרטים נוספים על אותם הימים, ימי הבראשית של שיכון חב"ד. לא על הכל ידעתי להשיב לו. על חלקם אמרתי לו כי אברר את הפרטים ובביקור נוסף שלו באילת השלמתי לו את הפרטים.

עם הראשל"צ הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל


 

בבית הנתיבות גם נסובה השיחה על השכן שגר מעליהם הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל שהיה החברותא של הגר"ע יוסף ופלפל עמו בבירורי הלכה. סיפרתי לראשל"צ שהרב אבא שאול היה נוהג להתפלל תקופה ארוכה בישיבת תורת אמת במנין של תלמידי התמימים הצעירים בישיבה קטנה. למרות גדלותו והיותו מרביץ תורה לתלמידים הרבה, היה נחבא אל הכלים ומצטנף בפינה בחדר בו היינו מתפללים.

כתלמידים צעירים לא ידענו שמדובר באחד מהמיוחדים, רק לאחר כמה שנים התברר לנו מיהו האיש. ברוב ענוותנותו היה מתערה בינינו ומעיר לנו לפעמים על כמה מהלכות התפילה כמו מיקום התפילין על הראש ועל מקום הקיבורת בתפילין של יד. וכן היה מעיר גם בדיני התפילה וכיו"ב.

אלה שנות הילדות שלי לפני שנים שזה עתה נשלמו לשישים.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.