צבי סופר | יום ז' אלול ה׳תשפ״ג 24.08.2023

'ליל שישי': אתגרי החינוך, השליח המפקד, ודוכני התפילין

תכנית 'ליל שישי' הפופולרית ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי • היועץ החינוכי ר' שמעון ריינהולד, על אתגר הנוער הנושר, היריות בלוד, תקיפת איש התקשורת שלוימי ריזל בדוכן התפילין ועל השליח האהוב והמיוחד בהרצליה הרב ישראל - רלי הלפרין ז"ל, שהשבוע מלאה שנה לפטירתו | וגם: המהפיכה הרוחנית ב'בית מנחם' והשליח שעשה השבוע קידוש ה' בתקשורת
'ליל שישי': אתגרי החינוך, השליח המפקד, ודוכני התפילין

כמיטב המסורת בליל שישי ברדיו COL - תכנית 'ליל שישי' לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשויולי. החל מהשעה 21:00 בערב.

והערב בתוכנית, נדבר עם שמעון ריינהולד, יועץ חינוכי בתלמוד תורה חב"ד בלוד ובחיידר אידיש בכפר חב"ד על אתגר הנוער הנושר. הוא יחלוק איתנו סיפורים של התמודדות אישית מול אחד מילדיו, וגם יחלוק ניסיון טיפים בתחום הייעוץ החינוכי, כיצד האתגר  משפיע לא רק על הנערים והנערות, אלא בעיקר על חיי המשפחה ועל המעגל הקרוב של הנערים המתמודדים.

במהלך השבוע נשמעו יריות בקרבת שכונת חב"ד הוותיקה בלוד, ואחד התושבים שהתקשר לתחנת המשטרה לדווח על היריות, נענה על ידי היומנאי בלא פחות מ:שמור על עצמך. נשוחח עם ר' דובי רוקח שאיתו התרחש האירוע, על הסיבות שהביאו אותו להתלונן דווקא כעת על היריות שהפכו לשיגרה בלוד וגם על הביטחון האישי בעיר המעורבת.

נשארים בלוד, והפעם עם התקיפה של איש התקשורת החב"די ר' שלוימי ריזל, שיספר את התקיפה אותה חווה בשבוע שעבר במסגרת 'מבצע תפילין' שערך בעיר לוד ועל התובנות שלו מהאירוע הקשה. ובכובע השני שלו ככתב ופרשן צבאי ברדיו 'קול-חי', נשמע ממנו גם על ההבלגה המוזרה של הממשלה והעומד בראשה-נתניהו, אל מול גל הטרור הקשה שעבר עלינו בתקופה האחרונה.

השבוע מלאה שנה לפטירתו של השליח האהוב והמיוחד הרב ישראל (רלי) הלפרין ע"ה. מי שממלא את מקומו בשליחות הוא השליח מקטמון שבירושלים הרב תמיר קסטיאל, שממנו נשמע על אתגר השליחות ועל הכניסה לנעליו הגדולות של הרב הלפרין. על האירוע הגדול שהרצליה השבוע שהתקיים לזכרו וגם על מורשתו של הרב הלפרין לצד תחושת היתמות הקשה של הקהילה בהרצליה.

נבקר גם בכפר חב"ד ובבית הכנסת 'בית מנחם' שחווה מהפכה רוחנית בשנים האחרונות. נשוחח על כך עם הגבאי הרוחני של בית הכנסת הרב משה הורביץ, שיספר על כולל תפארת זקנים שהוקם לפני למעלה מ-43 שנים וגם על בית הכנסת כמוקד משיכה לשיעורי תורה מגוונים והתוועדויות בעלות שם.

לסיום, ר' רפאל ברבי, איש החסד שקידש השבוע את שם שמים ושם חב"ד כשהתארח בתוכניתו של העיתונאי אמנון לוי והציג את מפעל החסד 'אור מצווה' שהקים יחד עם רעייתו בעיר כפר סבא, יהיה כאן ויספר על הסיפור יוצא הדופן שהתרחש בפריז לפני שנים, וגרם לו להיכנס לעולם של נתינה וחסד, והוא גם יחתום את התוכנית בניגון השבת שלו שהוא יבחר.

האזינו לתוכנית המלאה:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.