מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשפ״ג 20.07.2023

המוסד התקדימי שיפתח בקרוב בחב"ד וההכנות לכ"ף מנחם אב

כל הפרטים סביב בית הספר החדש והראשון מסוגו שיפתח בשנה הקרובה בכפר חב"ד לילדים המתמודדים עם בעיות תקשורת. וגם: חינוך בבין הזמנים, הנסיעה לאלמא אטא להילולת אבי הרבי, כלכלה בצל הרפורמה ועוד תוכן רב
המוסד התקדימי שיפתח בקרוב בחב
צילומים: ארכיון COL ובאדיבות המצלמים

כמו בכל ליל שישי באתר COL, גם הערב (חמישי) תכנית ליל שישי מיוחדת לסוף השבוע בהגשת הרצל קוסאשוילי. הנה על קצה המזלג מה שממתין לכם הערב בתכנית.

לראשונה בחב"ד וביוזמת המועצה האזורית שדות דן, ייפתח בכפר חב"ד בשנת הלימודים הקרובה, בית ספר חדש המיועד לילדים המתמודדים עם בעיות תקשורת. יהיו איתנו כאן בעניין החשוב והמרגש הזה שניים. הגב' רבקה ריבקין, "הפרויקטורית" של בית הספר המדובר ומי שימשה במשך שנים רבות כמנהלת מחלקת החינוך של המועצה. וגם ראש המועצה האזורית שדות דן מר דוד יפרח שהוביל ומקדם את הנושא הזה שקרוב במיוחד לליבו. 



בהמשך נשוחח עם העיתונאי יעקב רייניץ כתב הכלכלה והנדל"ן בעיתון המודיע, שאיתו נדבר על המודל הכלכלי שצפוי לנו לאחר שוך מהומות והפגנות המתנגדים לרפורמה. האם שוק הנדל"ן שוב יגיע לעמדת רתיחה? והאם זה נכון מצד המפגינים להשתמש בנשק יום הדין? השבת של המשק ופגיעה באזרחים רבים דרך מרכזי הקניות?

עם הכניסה לימי 'בין הזמנים' שבפתח, נשוחח עם הרב יוסף יצחק כץ, ראש ישיבת תומכי תמימים בבאר שבע ואיש חינוך וותיק, שממנו נשמע על הבסיס לחינוך בדור מאתגר כשלנו. על האפשרות לשלב שיטות חינוך וגישות שונות שהתפתחו עם השנים, אך כל זאת לצד היצמדות לכללים ברורים ולהוראות של הרבי בכל הקשור לשדה החינוך.

עוד נהיה כאן לראשונה בשיחת וועידה עם שלושה שלוחים שיטוסו השנה להילולא של ר' לויק באלמא אטא שבקזחסטאן, חלקם עם מקורבים. הרב דוד טייכטל, משלוחי הרבי בנוף הגליל מזה כחמישים ושתיים שנה ומשפיע קהילת חב"ד, הרב גרשון שנור שליח הרבי בגני תקווה והרב מענדי מדוויל שליח בקריית האומנים ברמלה. בשיחה נשמע מהם כיצד העניין פועל עליהם ואיך רותמים מקורבים לנסיעה שכזאת? כמה חשוב שחסידים יסעו לציון של ר' לויק, ומה הציפיות שלהם ממסע שכזה?

לא נצא לפגרת הקיץ ובין הזמנים לפני שנשוחח עם מבקר הספרים שלנו מנדי ברונפמן במדור מיוחד של 'צריך עיון', אודות ספר מרתק וחשוב שיצא לאחרונה העוסק באחד האתגרים הגדולים של הדור הזה, צריכת שפע בדרך נכונה על פי תורה.

לסיום, נטוס לסיאול שבדרום קוריאה ונשוחח עם השליח הרב אשר ליצמן שפועל במקום מזה חמש-עשרה שנה. נשמע ממנו על שליחות במקום כמו קוריאה, על מזג האוויר המשוגע שפוקד אותם לאחרונה כמידי שנה בתקופה הזאת עם שיטפונות מונסון עוצמתיים, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו, הווקאלי כמובן שיחתום את התוכנית.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ילדים עם בעיות תקשורת
ה' אב ה׳תשפ״ג
ילדים עם בעיות תקשורת צריכים ללמוד בחינוך רגיל ושם לקבל את כל המצטרך להם.
אולי זה יותר קל ונוח לשים אותם במקום נפרד במקום לחזק כל מוסד ומוסד כדי שיוכל להתמודד עם כל סוגי הבעיות.
אבל זאת לא טובתם של הילדים.
כמובן ש-"יודעי דבר" יכולים "להוכיח" שזה לא נכון ואף לתת דוגמאות מילדים שהם מכירים. אבל אותם יודעי דבר לו הם היו במקום הילד (ולא ההורה או המורה) מעניין מה היו בוחרים עבור עצמם.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.