כתב רכב COL | יום ב' אב ה׳תשפ״ג 20.07.2023

הדאצ'יה דאסטר: בואו לסיבוב בג'יפון הנמכר ביותר באירופה

דאצ'יה - היא חברה רומנית ששייכת לקונצרן הרכב הצרפתי סיטרואן, ואם מדובר בג'יפון הנמכר ביותר באירופה, הרי זה סימן כי מדובר במכונית מעולה • ובכן הדאסטר נראית מעולה. בניגוד לג'יפונים האחרים, העגלגלים, הדאסטר מרובע, אגרסיבי, עם קווים ברורים • הצבע העז שלו בכלל היה שובר שיוויון - אפשר לומר שמעולם לא קיבלנו כ"כ הרבה מבטים על רכב שעולה כ"כ קצת
הדאצ'יה דאסטר: בואו לסיבוב בג'יפון הנמכר ביותר באירופה

אחרי כמה וכמה רכבי שבעה מקומות שבחנו כאן, ולקראת ימי 'בין הזמנים' הגיע תורם של הג'יפונים. בשבועות הקרובים נבחן כאן כמה מהם, אבל הראשון בסדרה שביקשנו לבחון כאן הוא הדאצ'יה דאסטר. אין מדובר רק בג'יפון הזול ביותר, ואחד הרכבים הזולים – והמשתלמים – בארץ בכללותם, אלא גם, שימו לב, בג'יפון הנמכר ביותר באירופה!

דאצ'יה רק נבהיר לפני כן היא חברה רומנית ששייכת לקונצרן הרכב הצרפתי סיטרואן, ואם מדובר בג'יפון הנמכר ביותר באירופה, הרי זה סימן כי מדובר במכונית מעולה.

ובכן הדאסטר נראית מעולה. בניגוד לג'יפונים האחרים, העגלגלים, הדאסטר מרובע, אגרסיבי, עם קווים ברורים. הצבע העז שלו בכלל היה שובר שיוויון. אפשר לומר שמעולם לא קיבלנו כ"כ הרבה מבטים על רכב שעולה כ"כ קצת. גם חישוקי המגנזיום שלו מוסיפים בתורם לנראות הטובה. אגב הגלגלים, בגלל היותם גדולים ורחבים הוא עולה בקלות על כל מדרכה, וזה כיף, והוא גם נוסע בצורה מעולה בשטח קל ובינוני (למרות שהרכב שבחנו לא היה גרסת ה-4 על 4 של הדאסטר).

כניסה פנימה מגלה תא נוסעים שחור, בשילוב תפורים לבנים פה ושב, ועם מושב שמשלב תפורים לבנים וגם קצת גוון אפרפר. תא הנוסעים פשוט אבל מודרני, מודרני אבל פשוט.

האבזור הטכנולוגי אינו רב אבל בהחלט מספק: כניסה ויציאה, התנעה וכיבוי ללא מפתח, מערכת 'סטראט אנד סטופ',. התראת סטיה מנתיב (אגב, שונה ומרעננת, כי בניגוד למערכות אחרות היא לא מצפצפת אלא עושה 'גלינג גלנג' עדין), מערכת מולטימדיה דוברת עברית מעולה, כולל שמע בעברית ומערכת למניעת השארת ילדים ברכב (למשל, ביציאה מהרכב היא תגיד "להתראות. בדקו אם לא שכחתם ילדים"..). מערכת המולטימדיה המאפשרת להעביר את הנייד שלכם למסך באמצעות הצמדה עם כבל, מצלמות 360 מעלות שמלבד צילום הנסיעה שלכם לאחור, מאפשרת לכם לבחור גם מצלמות המוצבות בצידי הרכב. עוד בהקשר זה, בתחילת הנסיעה המצלמה מצלמת גם את המתרחש מלפנים כדי למנוע הפתעות, והכי חשוב: מערכת 'שטח מת' לניטור הצדדים שלכם בעת שתרצו לסטות מהנתיב. נוסף לזאת מצאנו כאן פתחי הטענה לסלולר גם ליושבים מאחור, וההגה מצויד במערכת 'קרוז קונטרול' ואפשרות שליטה על האודיו והרדיו. הדאסטר מופיעה ללא פתחי אוורור מאחור, אך במקום זאת מציעה 5 פתחי מיזוג מלפנים כדי לכסות גם את האחור.

הנסיעה פה מפתיעה לא פחות. הרכב הרומני מתנהג כמו אירופאי ועושה עבודה טובה בזכות מנוע טורבו בנזין חזק בנפח 1.3 ליטר, שמגיע עם לא פחות מ-150 כוחות סוס ועם מומנט מירבי של 25.5 קג"מ המושגים כבר ב-1,700 סל"ד. בכנות, הערכנו אותו לא נכון כשעלינו עליו. הוא מאיץ טוב, יציב על הכביש, מרגיש קליל, מציג העברת הילוכים רציפה ומגיע עם הגה רך וממושמע. אגב בהקשר הנהיגה, ההרגשה של היושב בכסא הנהג היא של רכב גבוה משמעותית מכפי שניתן לראות מבחוץ, ומכסה המנוע נראה היטב מהמושב ומציג סוג של "תצוגת תכלית" שעושה טוב על הלב.

תא המטעו גדול והזכיר לנו רכבי סטיישן והוא מאפשר להעמיס בצורה נוחה 445 ליטר. צריכת הדלק הפתיעה בתורה ולמרות שלא מדובר ברכב היברידי או בעל מנוע בנזין, הדאסטר צרך ליטר דלק לכל 14 קילומטר בקירוב, כולל אחרי נסיעה מאומצת בשטח ובכבישים.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
טעות בכתבה!
ה' אב ה׳תשפ״ג
מותג דאצ'יה שייך לקונצרן רנו, ולא לסיטרואן כפי שציינתם...
2.
אי אפשר לראות כל הזמן כתבות מפרגנות
י"ג אב ה׳תשפ״ג
חייבים גם לכתוב ביקורת
מותג הרכב דאציה מוכר רכבים לואו קוסט
המחיר זול יחסית, אבל הרכב מיושן מאד מבפנים, מיוצר ברומניה או מרוקו ואיבזור בטיחות כמעט 0

נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.