COL | יום י"ח תמוז ה׳תשפ״ג 07.07.2023

ההרוג בפיגוע הירי בשומרון: הלוחם שילה יוסף אמיר הי”ד

הותר לפרסום: לוחם סיירת גבעתי, סמל ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד, בן 22 מקיבוץ מירב שבגלבוע נהרג אתמול (חמישי) בפיגוע סמוך לקדומים • חבריו לצוות ניטרלו את המחבל • הלוויתו תתקיים היום (שישי) בשעה 10:00 בחלקה הצבאית בבית החיים בהר הרצל בירושלים, שם יטמן • השם יקום דמו
ההרוג בפיגוע הירי בשומרון: הלוחם שילה יוסף אמיר הי”ד

לוחם סיירת גבעתי, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר הי"ד בן 22 מקיבוץ מירב שבגלבוע, נהרג אתמול (חמישי) בפיגוע סמוך לקדומים. חבריו לצוות ניטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן.

מתחקיר הפיגוע עולה כי המחבל הגיע לבדו, ניסה להיכנס ליישוב ומצא את שעריו סגורים. רכב המחבל זוהה בצירים העוקפים של היישוב קדומים, ובזמן הפיגוע הופעלה אזעקה ביישוב קדומים מחשש לחדירת מחבלים.

סייר אזרחי הוקפץ למקום אחרי שבצבא חשדו ברכב. הוא בדק את הנהג ואת תעודות הזהות שלו ולאחר מכן הצטרף אליו סיור צבאי. אז פתח המחבל באש לעבר היהודי הי"ד שנהרג.

המחבל הוא אחמד יאסין גידאן, בן 19 מקיבא שבבנימין. בשב"כ אמרו כי לא היה לו רקע ביטחוני קודם. גידאן הוא בן דודו של מועתז חואג'ה, שביצע את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב בחודש אדר.

דודו של המחבל, סולימאן גיידאן, ביצע פיגוע התאבדות באזור בית אל בשנת 1993. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, לקחה אחריות על הפיגוע באופן רשמי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב אמש בחשבון ה'טוויטר' שלו: "רעייתי שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של לוחם צה"ל, סמל-ראשון שילה יוסף אמיר ז"ל, בן 22 מהיישוב מירב, לוחם בסיירת גבעתי, שנרצח היום בפיגוע במהלך פעילות מבצעית סמוך לקדומים. אני מצדיע לחבריו לצוות שניטרלו את המחבל זמן קצר לאחר מכן".

הלוויתו תתקיים היום (שישי) בשעה 10:00 בחלקה הצבאית בבית החיים בהר הרצל בירושלים, שם יטמן.

השם יקום דמו

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.