מערכת COL | יום י"ד תמוז ה׳תשפ״ג 03.07.2023

מחזמר, חפץ קודש וטיסות: חגיגת סיום שנה בתלמוד תורה בלוד

מאות הורי ותלמידי תלמוד  תורה חב"ד ליובאוויטש בלוד התכנסו יחד עם המורים ואנשי הצוות החינוכי לכינוס מיוחד לרגל סיום שנת תשפ"ג | נהנו במחזמר, העניקו למנהל שטר מהרבי והשתתפו בהגרלה על כרטיסי טיסה | 150 תמונות
מחזמר, חפץ קודש וטיסות: חגיגת סיום שנה בתלמוד תורה בלוד
צילומים: מענדי קורנט

אמש, יום ראשון חג הגאולה י"ג תמוז, התאספו מאות הורי ותלמידי תלמוד תורה חב"ד ליובאוויטש בלוד, יחד עם המורים ואנשי הצוות החינוכי, לכינוס מיוחד שנקרא על ידי הרבי במכתביו הקדושים בשם "חג הסיום".

האירוע נפתח בקריאת מכתבו של הרבי לתלמוד תורה, על ידי המזכיר הרב נתנאל זנו, כאשר כל הקהל הגדול עומד ומאזין בקשב רב לדבריו הקדושים של הרבי. מיד אחר כך הוזמנו תלמידים לאמירת שנים עשר הפסוקים ולאחר מכן כל התלמידים אמרו יחד הפרק של הרבי בשירה.

בהמשך נאמרו דברי ברכה על ידי המרא דאתרא של קהילת חב"ד לוד, הרב ברוך בועז יורקוביץ', שבירך את התלמידים לרגל הכנס של סיום השנה, וכן על ידי רב העיר לוד הרב שמעון מאיר ביטון שליט"א שעודד את התלמידים להתמיד בלמידה ובהנהגה חסידית כיאה לחיילי צבאות ה'.

כמו כן נשא דברי ברכה ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו, שהעלה על נס את החינוך הערכי שהתלמוד תורה מעניק לתלמידיו ועל כך שהוא גאה שבעיר שלו יש את תלמוד תורה חב"ד הגדול ביותר בעולם, עם למעלה משבע מאות תלמידים כ"י!

לאחר דברי הברכה, התקיים מופע מחזמר חסידי אומנותי על ידי תלמידי כיתה ו' בארגונו של המחנך הרב ישראל גדסי. התלמידים שרו והציגו על פי התוכן של הניגונים "פארט א אידעלע", "עסן עסט זיך" ו"שלום עליכם א איד". לאחר מכן הוצגו מראות מהנעשה בתלמוד תורה, הן בנושא הלימוד מתוך חוויה והן בנושא הפעילויות והטיולים – "נפש בריאה בגוף בריא".

בעיצומו של האירוע ניגש לבמה סגן המנהל הרב מנחם ישעיהו וקרא לשני תלמידים שיעניקו שי מיוחד בהפתעה למנהל הרב ברק שיחי' כוכבי, בארגון ומאת וועד ההורים הגב' דדון והגב' מינסי – שטר של שקל שניתן מידי הרבי לרב אפרים וולף ע"ה, תרומת תבדלחט"א רעייתו שתחי'. המנהל הודה בהתרגשות רבה לכל השותפים בנתינת המתנה והדגיש את גודל הזכות שיש לכל הורה שבנו נמנה על תלמידי מוסד קדוש של הרבי.

כמיטב המסורת של אירוע "חג הסיום" מידי שנה, נערך סיום חגיגי של מבצע "ושננתם" – מבצע הלימוד והשינון של משניות, תניא, הלכה, חסידות ומשגים ביהדות. המבצע התקיים במשך כל תקופת הקיץ ותלמידי התלמוד תורה ניצלו כל רגע פנוי, הן  בהפסקות בין השיעורים והן אחר הצהריים בבית ולמדו אלפי שורות תניא, משניות ועוד. רכז המבצעים המחנך הרב מענדי ליפשיץ העלה על נס את ההישגים של התלמידים במבצע וחולקו תעודות הוקרה למשתתפים.

דברי ברכה וחיזוק מיוחדים בנושא מבצע הלימוד בעל פה נאמרו על ידי הרב יצחק מוזגורשוילי שליט"א, שהסביר לתלמידים על גודל הזכות של שינון אותיות המשנה והתניא ועל הטהרה הרוחנית שנפעלת בעולם על ידי זה.

בסיום הערב נערכה בין התלמידים הגרלה על שני כרטיסי טיסה לרבי שנתרמו תוך כדי האירוע על ידי שני אבות לתלמידים בתלמוד תורה ובכרטיסים זכו התלמידים שניאור אהרונוב שיחי' ונהוראי דוד משה שיחי'.

כל תלמיד קיבל שי אישי מהמנהל ותמונה של תלמידי הכיתה למזכרת והמורים והצוות החינוכי כולו עלו לבמה וקיבלו תעודת הוקרה מאת המנהל על כל ההשקעה והמסירות שלהם לאורך כל השנה לחינוך התלמידים היקרים.

את האירוע הנעימה מקהלה של תלמידי התלמוד תורה בניצוחו של ר' אבי שיחי' מנחם והנחיית האירוע הייתה על ידי שני תלמידי התלמוד תורה, שעשו זאת בחן מיוחד. עם סיום החלק הרשמי, התקיים מופע הצגה מרתק עם מסרים חסידיים. ההורים והתלמידים יצאו בתחושת התרוממות רוח מהכינוס המושקע והמיוחד, עם תחושה של "אשרינו – שחסידים ומקושרים לרבי אנחנו"!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.