שניאור דייטש | יום י"ד תמוז ה׳תשפ״ג 03.07.2023

רבני ודייני בני ברק התכנסו לערב עיון במשנת הרבי

מעמד רב רושם בעיר התורה והחסידות בני ברק: אדמו"רים, רבנים, דיינים מכל החוגים והעדות, התכנסו בבני ברק למעמד 'ערב עיון במשנתו של הרבי' | איש  החינוך המפורסם הרב פינק - רב חסידי בעלזא בני ברק ומנהל רוחני של מוסדות בעלזא: "המופת הגדול ביותר – שהרבי פעל להכניס יראת שמים, תורה וחסידות לאלפים ורבבות מאחב"י – זהו המופת הגדול והעמוק ביותר. רבינו זי"ע שמע את ה"קול ילד בוכה" שבדורנו זה, ואף עורר את כולם לשמוע קול זה" | המעמד אורגן על-ידי בית חב"ד במערב בני-ברק בראשות השליח הרב יוסף צבי פילמר
רבני ודייני בני ברק התכנסו לערב עיון במשנת הרבי

מאות חסידים ואנשי מעשה, מכל החוגים והעדות, התכנסו ביום חמישי ג' בתמוז בעיר התורה והחסידות בבני ברק למעמד 'ערב עיון במשנתו של הרבי' שהתקיים לכבוד יום ההילולא ה-29 של הרבי.

המעמד נערך בראשותם של רבני ודייני העיר בני ברק, ודבריהם התמקדו בנקודות מתוך תורתו ומשנתו הרחבה של בעל ההילולא, לצד אלומות אור מיוחדות מדרכיו והליכותיו יוצאות הדופן באהבת ישראל ובקירובו של כל יהודי ויהודי לאבינו שבשמיים. המעמד אורגן על-ידי בית חב"ד במערב בני-ברק בראשות השליח הרב יוסף צבי פילמר, והונחה בטוב טעם על-ידי הרה"ח הרב נתן וינקלר.

את מסכת הנאומים פתח רב מרכז העיר, הגאון החסיד רבי יוסף יצחק בלינוב, ראש ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד ורב קהילת חב"ד בעיר, שהתמקד בדבריו על גילוי כוח המסירות הנפש הטמון פנימה בנפשו של כל יהודי באספקלריית מאמר החסידות הידוע בשם "ואתה תצוה" – הוא המאמר האחרון שחילק כ"ק האדמו"ר זי"ע בידיו הקדושות לקהל החסידים בחודש אדר תשנ"ב.

נאום מאלף על הליכותיו בקודש של כ"ק אדמו"ר זי"ע נשא במשך שעה ארוכה המשפיע הגה"צ רבי חיים יוסף בידרמן אב"ד לעלוב בני ברק, שדיבר על גאונותו העצומה והכבירה של האדמו"ר זי"ע בכל מקצועות התורה, בתורת הנגלה ובתורת החסידות, ועל ההתעוררות העמוקה שעורר בשנים האחרונות אודות הציפיה לגאולה השלימה.

הגאון החסיד רבי אליעזר דוד שפירא אב"ד צאנז בני ברק, הזכיר את ההספד שנשא בנו של האדמו"ר בעל ה'דברי חיים' מצאנז זצ"ל על גדלותו הייחודית של אביו זצ"ל בכל שלושת העמודים 'תורה', 'עבודה' ו'גמילות חסדים', אשר גדלות אמיתית כזאת בכל שלושת עמודים בלתי אפשרי למצוא. "סבורני שהמילים הללו הולמים מאד את גדולתו הנדירה של הרבי מליובאוויטש; זהו דבר ידוע שהרבי היה "גאון הדור בחסידות". כלל העולם הוגה בתורת חב"ד בכלל ובתורת הרבי, תורה שמתפשטת ומופצת בכל מקום ומקום. אנשים רבים, מחסידות חב"ד ומחוגים אחרים, נקשרים בקשר בל יתואר ללימוד תורתו הרחבה מני ים.

"אולם לא פחות מזה יש לדבר על גדלותו של הרבי כ"עמוד התורה" בתורה הנגלית. ככל שחולפות השנים חידושי תורתו בש"ס, ברמב"ם ובשולחן-ערוך – מופצים ומתפשטים והדברים מדהימים לראות את גדלותו בכל התורה כולה כמונח בקופסא, בבקיאות ובעמקות יוצאי דופן ובאופן מופלא, כפי שהכל ראו את החיות וההתלהבות המיוחדת כאשר עסק בנושאים אלו עם רבנים וגדולי התורה שבאו אליו".     

הגרא"ד שפירא העלה על נס את גדלותו של הרבי זי"ע גם ב'עמוד העבודה' ובעיקר ב'עמוד החסד' – בבחינת אברהם אבינו שפירסם את אלוקותו של הקב"ה והרבה פעלים בכל העולם כולו, הן בגשמיות והן ברוחניות, בהקמת מוסדות תורה ובתי חב"ד שנועדו לגלות את הניצוץ האלוקי הפנימי של כל יהודי. "הרבי הביט על כל יהודי באשר הוא במשקפיים של 'נשמה', והביט לעבר פנימיות נשמתו. כבר בשיחה הראשונה של הרבי זי"ע, שנשא במעמד קבלת הנשיאות, דיבר בלהט על ג' האהבות, אשר דווקא ע"י אהבת ישראל – ניתן להגיע לאהבת ה' ולאהבת התורה. הפעילות של הרבי נמשכת ומתגברת – שלא כדרך הטבע – על ידי אלפי השלוחים שלו בכל העולם, עד שגם יהודים מחוגים אחרים בוחרים להצטרף ולהקדיש את חייהם על-מנת לבצע את השליחות הקדושה של הרבי ולהרבות כבוד שמיים. אין ספק שקדושתו, השפעתו וכוחו של הרבי ממשיכים גם לאחר הסתלקותו כמעיין המתגבר וכנהר שאינו פוסק".

כ"ק האדמו"ר מפיטסבורג שליט"א, ששהה בימים אלו בציונו הקדוש של אדמו"ר זי"ע בסמיכות ליום ההילולא, תיאר את רגשותיו כאשר ביקר בנערותו אצל הרבי. "לדבר על כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע – צריכים לכל הפחות 11 אלף שעות. הרי זה מספר השעות שהוא דיבר דברי תורה ואמונה בפני הציבור. זכיתי להיות אצלו בנערותי ואין שום תמונה שיכולה להעביר ולהמחיש את מבטו הקדוש של הרבי שכולו אהבה, מבט ש'שוטף' את כל הנשמה שלך. עד היום הזה המעמד הזה מעורר בי רגשות רבים. זו גם התחושה שליוותה אותי השבוע כשהייתי בציונו הקדוש. הרבי גילה את הכוח הפנימי שיש לכל יהודי ויהודי, עד כמה ביכולתו להיות קרוב ומחובר לרבש"ע, ויש על כך סיפורים רבים".

נאום מיוחד ומעורר נשא הגאון החסיד רבי יהושע פינק, רב ודומ"ץ דחסידי בעלזא בבני ברק. "על רוח קדשו ועל ריבוי מופתיו של הרבי זי"ע בכל התחומים – אין על מה לדבר, הרי הדברים ידועים ומפורסמים לאלפים ולרבבות. אך המופת הגדול ביותר – להכניס יראת שמים, תורה וחסידות לאלפים ורבבות מאחב"י – זהו המופת הגדול והעמוק ביותר. כמה 'ניתוחי מוח' של מחשבה ואמונה, כמה 'ניתוחי לב' באידישקייט שנועדו כדי להוציא את הנשמה מנרתיקה – פעל ועשה רבינו זי"ע אשר שמע את ה"קול ילד בוכה" שבדורנו זה, ואף עורר את כולם לשמוע קול זה.

"אנו עומדים 29 שנה לאחר הסתלקות רבינו, ומפעל חייו בהפצת היהדות ובהפצת מעיינות החסידות ממשיך ומתעצם על-ידי שלוחים צעירים שרבים מהם לא זכו אפילו לראות את המשלח, אך מסורים ונתונים לשליחות בכל לב ונפש כשהם מביאים את ה"מעיין" עצמו החוצה. אף אחד מהם לא מצפה לטפיחה על השכם על פועלו ועל מעשיו, שהרי אצל הרבי היו תביעות ודרישות לפעול ולעשות עוד כהנה וכהנה".

בשפתו המיוחדת תיאר הגר"י פינק חוויות מיוחדות שזכה להן בצעירותו בביקוריו הרבים בשכונת קראון-הייטס בבית מדרשו של אדמו"ר זי"ע, ואת הפשטות הגדולה שראה בביתו הפרטי של רבינו בימי האבלות לאחר פטירת הרבנית ע"ה.

"הרבי כבש את העולם הרחב. אין הדברים אמורים ב'עולם' שמוכר לנו יושבי ירושלים ובני ברק. העולם שהרבי הכיר הוא עולם מלא שכולל את הפינות הנידחות ביותר שאין אנו יודעים אפילו להגות אותן בשמותן. הרבי 'חי' את המקומות הללו ואת היהודים בכל הפינות הללו ודאג להביא את ה'מעיין' בעצמו על ידי השלוחים שפועלים מכוחו של אותו זקן. כל יהודי נדרש להיות 'שליח' בביתו, במשפחתו ובסביבתו לפעול כדי להביא את משיח צדקנו במהרה בימינו".

דברי ברכה השמיע הרב חנוך זייברט סגן ראש העיר ומזכ"ל אגודת ישראל, ושיתף מההשראה הכבירה שמלווה אותו תדיר מביקוריו אצל הרבי. שיבח את פעילות השלוחים בעיר, והוסיף כי ימשיך לעמוד לימין הפצת המעיינות וכלל צרכי חב"ד בעיר, יחד עם חברי המועצה של אגודת ישראל.

בסיום המעמד התוועד עם הציבור הגאון החסיד רבי אליהו לנדא, מראשי ישיבת 'תומכי תמימים' המרכזית בכפר חב"ד שעורר את הציבור להמשיך את השליחות שהטיל עלינו הרבי זי"ע בהפצת מעיינות החסידות בכל אתר ואתר.           

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.