מערכת COL | יום י"ג תמוז ה׳תשפ״ג 02.07.2023

"מכבד מאוד את רבם": המכתב של דוד בן גוריון על הרבי נחשף

אחרי שהוזמן להשתתף באירוע בכפר חב"ד אך לא נענה לה, השיב בן גוריון במכתב מיוחד על הרבי: "מידידי שהוא עכשיו נשיא המדינה [זלמן שז"ר] למדתי להוקיר את אנשי חב"ד" | המכתב מוצע כעת למכירה
צילום המכתב: בית המכירות מורשת

מכתב היסטורי, יחיד מסוגו, עם תוכן מרתק על התייחסות ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן גוריון לחסידות חב"ד ולרבי, נחשף בידי בית המכירות 'מורשת', המציע אותו למכירה לאחרונה.

מדובר במכתב נשלח לגב' שפרה גולומבוביץ' (אלמנת החסיד רבי דוד מרוזוב הי"ד אשר נפל בקרב במלחמת ששת הימים), אשר הייתה פעילה נמרצת במבצעי הרבי, שנוסדו לע"נ בעלה, לאלמנות ויתומי צה"ל.

בן גוריון הוזמן, כפי שמשתמע מהמכתב, להתוועדות י"ט כסלו המרכזית בכפר חב"ד, ומאחר שלא הופיע שלח מכתב היסטורי חשוב זה.

"שדה בוקר כ"ו כסלו תשכ"ט. לשפרה גולומבוביץ - שלום וברכה, עלי קודם לך [כל] לבקש סליחתך על שלא עניתי מיד למכתבך. אני טרוד בשבועות אלו במידה מרובה ואיני יכול לענות מיד על המון המכתבים שאני מקבל יום יום.

"מידידי שהוא עכשיו נשיא המדינה [זלמן שז"ר] למדתי להוקיר את אנשי חב"ד - אם כי איני שותף לדעותיהם ואני רואה בצער את רבם (שאני מכבד מאוד) שהשתכן באמריקה ולא בארץ ישראל. אבל אני יודע כל החמימות היהודית של אנשי חבד ואם כי היה לי סבא שהיה "מתנגד" גדול, חריף וקנאי לחסידים וראה בכל "חסיד" כמעט כופר בעיקר, אני רחוק "מהתנגדות" וגם מאדיקותו, וכאבא שלי אני חפשי בדעות.

"במכתבך לא כתבת מתי והיכן נערכת המסיבה החגיגית, ויתכן שהחגיגה כבר נתקיימה ואולי לא. איני בטוח שאוכל לבוא - אם המסיבה טרם נתקיימה - אבל הייתי רוצה (אם רק אפשר) לבוא ולהשתתף ביום זכרון זה. בהוקרה, ד. בן-גוריון"

מבית המכירות מסרו כי "מכתב זה אשר תוכנו הופץ בעבר חלקית, לא ראה אור והמקור בכתב ידו של בן גוריון רואה כאן אור לראשונה, מדובר בניצני ההכרה הראשונים לפעילות חב"ד בארץ הקודש, אשר תוצאותיה המבורכות לעם הישוב בציון נמשכות ביתר שאת וביתר עוז עד ימינו אנו".

המכירה תתקיים בעז"ה ביום שלישי כ"ב בתמוז ה'תשפ"ג 11/7/2023 בשעה 20:00 (שעון ישראל)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.