מנדי ברגר | יום י"ג תמוז ה׳תשפ״ג 02.07.2023

חשיפה נדירה: קשר התש"ר מהרבי נחשף ב'הליכות מנחם'

למעלה משבעים שנה היה זה אחד הדברים הבלתי ידועים בהנהגות הקודש של הרבי • ככל שהחסידים, המבקשים לעמוד על הנהגות הקודש של הרבי, ביקשו למצוא זאת - לא עלתה בידם, עד לימים אלה • כעת נחשף: צורת קשר הדל"ת בתפילין של ראש שרבינו היה מניחן, בתפילין שקיבל במתנה מחותנו כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע
חשיפה נדירה: קשר התש
הרב משה קליין שיחי' מדגים את הקשירה. משמאל: תצלומי קשר תפילין של ראש, של רבינו
"וראית את אחורי - הראהו קשר של תפילין": למעלה משבעים שנה היה זה אחד הדברים הבלתי ידועים בהנהגות הקודש של הרבי. ככל שהחסידים, המבקשים לעמוד על הנהגות הקודש של הרבי, ביקשו למצוא זאת - לא עלתה בידם. עד לימים אלה.
 
המדובר בגילוי מרעיש ונדיר מן המעלה הראשונה, שכבר מעורר הדים רבים ונרחבים בעדת החסידים, אודות צורת קשר הדל"ת בתפילין של ראש שרבינו היה מניחן, בתפילין שקיבל במתנה מחותנו כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע.
 
לאחר שבעים שנה קשר הדל"ת מתגלה השבוע בספר חדש ורב ערך "הליכות מנחם" - מנהגים והנהגות רבינו, אשר יצא לאור ע"י המכון התורני חסידי "היכל מנחם", בראשות הגה"ח הרב יוסף יצחק הבלין, רבה של קרית ליובאוויטש ברמת שלמה ויו"ר מוסדות "היכל מנחם" בירושלים עיה"ק.
 
הספר החדש הנו כרך ראשון בסדרת ספרים ייחודית המאספת לראשונה אי פעם את כל הנהגותיו והליכותיו הקדושות של רבינו, בליווי מקורות, מראי מקומות, פענוחים ציונים והשוואות.
 
אודות הספר החדש תבוא בע"ה סקירה נפרדת, אולם במרכז הספר החדש עומד גילוי מרעיש זה. הרב הבלין, העורך הראשי של סדרת "הליכות מנחם", יחד עם חברי המערכת הרב יהודה כהן, הרב יעקב הורביץ והרב מנחם מענדל רייצעס, פנה אל הנהלת אגודת חב"ד העולמית, הממונים על ספריית הרבי, בבקשה שיאפשרו תיעוד מהתפילין של רבינו.
 
בהבנתם את חשיבות הדבר, נעתרה הנהלת אגו"ח לבקשה זו, ובסיוע מנהל הספרייה והספרן הראשי הרב שלום בער לוין, צולם מקרוב קשר התש"ר של רבינו, וכך התגלה כי הוא נעשה בצורה ייחודית ולא שגרתית.
 
בסיוע הסופר המומחה איש "בית חיינו" הרב משה קליין, פוענחה צורת עשיית קשר ייחודי זה. הסופר הרב קליין אף מציג בהתאם לכך בסרטון ייחודי והדגמה מפורטת וברורה, כיצד ניתן לערוך קשר זה. 
 
מן העניין לציין כי על בקשת משה רבינו מהקב"ה "הראיני נא את כבודך", השיב לו הקב"ה "וראית אח אחורי" ופירשו חז"ל שהראהו קשר של תפילין. הווה אומר שראיית קשר התפילין משקפת את עצמיות קדושת הבורא, ואף כאן חשיפה זו מגלה עומק נוסף בהנהגות ובקדושת רבינו.
 
לתועלת הרבים, מערכת "הליכות מנחם" מזכה את הרבים בתיעוד הקשר מתוך הספר החדש, וכן בסרטון ההדרכה מאת הסופר הרב משה קליין.
*
צפו: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.