מנדי ברגר | יום ח' תמוז ה׳תשפ״ג 27.06.2023

מענה ל-360 אלף אזרחים: בית רפואה חדש יוקם בבית שמש

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה להפקיד תוכנית להקמת בית רפואה ציבורי בעיר בית שמש • התוכנית תמוקם על שטח כולל של 180 דונם באזור רמה ד’ ונווה שמיר – ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבי בית שמש והסביבה
מענה ל-360 אלף אזרחים: בית רפואה חדש יוקם בבית שמש
הדמיה. צילום: דוברות

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה להפקיד תוכנית להקמת בית רפואה ציבורי בעיר בית שמש.

התוכנית, שהוגשה על ידי עיריית בית שמש ביוזמה ובהובלה של ראשת העיר, ד”ר עליזה בלוך, תמוקם על שטח כולל של 180 דונם באזור רמה ד’ ונווה שמיר – ותיתן מענה להיקף אוכלוסייה של כ-360 אלף תושבי בית שמש והסביבה.

במסגרת התוכנית, הכוללת כ-770 מיטות, ייבנו חמישה מבנים בגובה של 7 קומות, שישמשו לטובת בית הרפואה עצמו, מחלקות אשפוז, בית רפואה חירום, שירותי רפואה, אולמות כנסים והרצאות, מרפאות ומכונים רפואיים, מעבדות, מבנים למעבדות ומחקר רפואי והכשרה צוותי רפואה, מלונית, מנחתי מסוקים ועוד.

בסך הכל, התוכנית כוללת זכויות בינוי בהיקף של כ-194,000 מ”ר ועוד כ-7,200 מ”ר שטחי מסחר.

ראש העיר בית שמש ד”ר עליזה בלוך: “עם כניסתי לתפקיד קיבלתי החלטה שאנחנו כעיר מבקשים לקחת אחריות גם על עולם הבריאות של תושבינו. הובלנו שיח מול משרד הבריאות בתקופת השר יעקב ליצמן והמנכ”ל המכהן גם כיום משה בר סימן טוב, יחד עם הנהגת הדסה – לפעול להקים בית חולים בעיר. בית הרפואה ישרת את כל אוכלוסיות העיר באופן שיאה לעיר עם קצב התפתחות יוצא דופן.

“הקמת שלוחת בית הרפואה תאפשר לכל תושבי העיר לצרוך את שירותי הבריאות מבלי לעזוב את העיר. עשינו זאת לחינוך המיוחד, עשינו זאת לתרבות וכעת לבריאות. אני מבקשת להודות למשרדי השיכון והבריאות, ליו”ר ש”ס אריה דרעי ולשרים יצחק גולדקנופף ומשה ארבל, לועדה המחוזית, ליו”ר ועדת המשנה בעיר בית שמש סגן ראש העיר שמעון גולדברג.

“ההחלטת הודעה היא צעד חשוב ואחד מהאירועים ההיסטוריים בדברי ימי העיר בית שמש. אין לי ספק שכולנו רואים באופק את קביעת המזוזה וחנוכת בית הרפואה”.

יו”ר הוועדה המחוזית ירושלים, שירה תלמי באבאי: “מלבד הקמה של בית רפואה ציבורי נוסף בישראל, המהווה בשורה משמעותית לתושבי העיר והאזור, הקמת בית הרפואה תאיץ את הפיתוח הכלכלי של העיר ותאפשר את חיזוק מעמדה וגודלה של בית שמש עד לעמידה ביעד של 360 אלף תושבים”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.