מנדי ברגר | יום ז' תמוז ה׳תשפ״ג 26.06.2023

עד לחוק חדש: שר הביטחון הורה לצה"ל שלא לגייס בחורי ישיבות

רגע לפני שנגמר זמן הפטור מגיוס לבחורי ישיבה: הממשלה אישרה בישיבתה השבועית ‘הצעת מחליטים’ המסמיכה את שר הביטחון יואב גלנט להורות לצה”ל שלא לגייס בחורי ישיבות – עד לחקיקת חוק גיוס חדש • מה גרם לח"כים של יהדות התורה להתרגז ולח"כים של ש"ס לאשר את ההצעה?
עד לחוק חדש: שר הביטחון הורה לצה
לשכת גיוס בירושלים. צילום: דו"צ

הממשלה אישרה בישיבתה השבועית ‘הצעת מחליטים’ המסמיכה את שר הביטחון יואב גלנט להורות לצה”ל שלא לגייס בחורי ישיבות – עד לחקיקת חוק גיוס חדש.

ההחלטה התקבלה לקראת ה-1 ביולי – יום שבת הקרוב – בו יפקע חוק הגיוס שמסדיר את הפטור מגיוס לבחורי ישיבה, מבלי שהממשלה חוקקה בינתיים חוק גיוס חדש, ולמעשה אין בסיס חוקי לאי גיוסם של צעירים הלומדים בישיבות.

ההצעה כוללת גם הצהרה בדבר הכוונה לחוקק, עד סוף מושב החורף של הכנסת, חוק המסדיר את שילובם של תלמידי הישיבות ובוגרי מוסדות החינוך החרדיים בשירות צבאי, בשירות לאומי-אזרחי ובשוק העבודה – אליו יוצמד גם חוק ‘הוקרת השירות’ של שר הביטחון יואב גלנט, שיעניק הטבות לחיילים ולוחמים.

*

עם זאת, בהצעה אין כל התייחסות להסדרת מעמד ‘הפטור’ של בני הישיבות, כך שמדובר בהפרה גסה של כל ההסכמות שסוכמו בפגישה עם השרים החרדים אצל ראש הממשלה לפני כשבועיים. בשל כך, השרים יצחק גולדקנופף ומאיר פרוש התנגדו להצעה. שרי ש”ס, לעומת זאת, תמכו בהצעה.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, אמר בדיון בישיבת הממשלה על חוק הגיוס: “אין הנחייה כתובה בהצעת מחליטים שעל שר הביטחון להגיש תזכיר חוק להסדרת מעמד בני הישיבות, המילים האלו לא כתובות בהצעה, למרות שאומרים לנו את זה שוב ושוב בעל פה.

“בדיוק כמו שכתוב שצריך להכין חוק להוקרת השירות, מתבקש שייכתב שצריך להכין חוק שמי שלומד תורה לא מגויס. בהצעה גם נכתב שהחוק יאושר עד סוף החורף, למרות שסוכם בפגישה אצל ראש הממשלה שלא ימרחו את זה ויסיימו את החקיקה עד אמצע מושב החורף”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.