מנדי ברגר | יום ו' תמוז ה׳תשפ״ג 25.06.2023

בהיכל הישיבה בצפת: ​התוועדות מרכזית ליום ההילולא | צפו

בליל ג' תמוז התכנסו מאות מתושבי צפת בהיכל ישיבת "אהל מנחם מענדל" להתוועדות חסידית לרגל יום ההילולא, יחד עם חלק מתלמידי הישיבה, אשר קבוצה גדולה מתוכם נסעו בנסיעה מאורגנת עם רבני הישיבה לשהות על יד הציון הק'
בהיכל הישיבה בצפת: ​התוועדות מרכזית ליום ההילולא | צפו

בליל ג' תמוז התכנסו מאות מתושבי צפת בהיכל ישיבת "אהל מנחם מענדל" להתוועדות חסידית לרגל יום ההילולא, יחד עם חלק מתלמידי הישיבה, אשר קבוצה גדולה מתוכם נסעו בנסיעה מאורגנת עם רבני הישיבה לשהות על יד הציון הק'.

לאחר תפילת ערבית, חזרת מאמר ואתה תצווה ומראות קודש מהרבי, פתח את ההתוועדות השליח הרב חיים קפלן בדברים על מהותו של יום, והעובדה שהרבי "פסק את הדין על עצמו" באין ספור שיחות ומכתבים לאורך השנים בדבר רועה ישראל ש"אף להלן עומד ומשמש", כפי שניתן אף לראות זאת בעיניים גשמיות בעולם כולו.

ראש העיר מר שוקי אוחנה המשיך ודיבר בהתרגשות על פעולותיו של הרבי בעולם כולו, אך באופן מיוחד בעיר הקודש צפת, פעולות שהולכות וגדלות עם השנים, בשיתוף פעולה הדוק עם כל תושבי העיר.

המרא דאתרא הרב מרדכי ביסטריצקי דיבר על גודל האחריות שלנו לפעול ש"הוא בחיים" על ידי מילוי תפקידנו כ"זרעו בחיים" וההחלטות הטובות שעל כל אחד לקחת על עצמו ביום זה.

רבה של מירון הרב אלעזר שטערן, מ"מ אביו הגה"ח הרב מאיר שטערן ע"ה שהיה מקפיד להשתתף בהתוועדות מידי שנה, דיבר באריכות על לימוד התורה של הרבי, אשר היה מחד בבקיאות ובגאונות מופלאה, ומאידך – עם אמונה פשוטה בכוחה של התורה, ובכל אחד ואחד מהפרטים שבתורה, שהם אלו שקובעים את המציאות בעולם.

מ"מ ראש העיר ר' שלמה חדד סיפר שהוא זוכר את העיר צפת כאשר הגיע השליח הרב אריה ליב קפלן ע"ה, ובהמשך המשפחות והשלוחים שהגיעו, איך הצליחו להחיות את העיר כולה בשליחותו של הרבי, והוא כלל לא מסוגל לדמיין איך הייתה נראית העיר צפת ללא השליחות של הרבי, שביססה ופיתחה את העיר צפת כולה, תוך שהוא מעורר את הציבור להמשיך, לשמור ולחזק את צביונה הרוחני של העיר.

הרב יחזקאל שימון, רב בית מדרש צאנז וראש כולל עמלים, דיבר בהתרגשות רבה על המסירות נפש שהחדיר הרבי בחסידים ובשלוחים, ההולכים בכוחו להאיר כל נקודה בכל רחבי העולם.

אורח ההתוועדות, הרב מנחם מענדל פדלמן, משפיע בקהילת חב"ד בדיינפרו (הנמצא כעת בנתניה), פתח בחלק הרשמי של ההתוועדות בדברים אודות דבריו של הרבי שהם "חיים וקיימים לעד", מלאי חיות ועוצמה ונצחיים באותה מידה, והמשיך בהתוועדות חסידים ארוכה אל תוך הלילה, תוך שהוא חוזר רעיונות רבים בשם ה"חוזר" הרב ר' יואל כהן ע"ה, על התפקיד שלנו לפעול ולצייר את העבר, להכניס חיות בעבודה של ההווה ולפעול ולצפות בכל הכוח לעתיד – ביאת משיח בקרוב ממש.

בין המשתתפים נראו גם השליח, משפיע אנ"ש הרב אלתר אליהו הכהן פרידמן, השליח ומנהל אסנט הרב שאול לייטר, השליח במרום כנען הרב אברהם חיים זילבר, השליח בחצור הרב ניסן מור יוסף, רב בית הכנסת וראש כולל זרע ברך הרב משה שמואל ליברמן, מנכ"ל מחוז צפון במשרד השיכון לשעבר הרב משה רובינשטיין.

בלובי הישיבה ישבו עשרות המשתתפים לכתוב פ"נים ובקשות ברכה, שנלקחו על הרב קפלן בסיום ההתוועדות בדרכו אל הציון הק' למסרם שם ביום ההילולא.

הקהל יצא בהתרוממות הנפש ובהתעוררות להמשיך את החיות וההתעוררות מיום גדול וקדוש זה על כל השנה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.