מנדי ברגר | יום ו' תמוז ה׳תשפ״ג 25.06.2023

הרב הראשי שירטט הקו בין עבודת הרבנות לעולם הדיינות

באירוע השקת אגף חושן המשפט של מכון 'למען ילמדו' שנערך השבוע ברוב פאר, נשא הרב הראשי - הרב דוד לאו דברים והסביר את ההבדל המהותי בין רב לדיין •   
הרב הראשי שירטט הקו בין עבודת הרבנות לעולם הדיינות

אירוע מרומם ומרגש התקיים השבוע ב'זום' לרגל השקת אגף 'חושן המשפט' ללימודי דיינות של מכון 'למען ילמדו' לאחר יותר מעשור של הכשרת המכון למומחי הלכה בכל התחומים.

לאחר שזיהו צורך שעולה מהשטח, הבינו במכון למען ילמדו כי בשלה השעה והגיע העת להקים אגף מקצועי, איכותי ופרקטי ללימודי דיינות ברמה גבוהה. לאחר בניית תכנית לימודים מותאמת ושימת דגש על הפיכתו של חומר הלימוד ללימוד 'הלכה למעשה', הושק השבוע האגף היוקרתי 'חושן המשפט'.

השקת הקורס התקיימה בהשתתפות הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א שאף נשא דברים והדגיש את ההבדלים בין רב לדיין.

לאחר שבירך את התלמידים הסביר הרב שיש משמעות מיוחדת לדעת את חלקי התורה אך יש הבדל בין רב לדיין. "החלק של הרב לחנך ולקרב יהודים לעבודת הבורא. לעלות עוד דרגה בעבודת ה' – ולסיכום: יורה דעה. ולעומתו הדיין צריך לדעת להכריע נושאי אבן העזר וחושן משפט. החלוקה איננה חד משמעית, כמובן, אך אלו הקווים הכללים להבדיל בין רב לדיין".

בהמשך נשאל הרב שלצערנו, בשנים האחרונות דייני בית דין הרבני בארץ אינם עוסקים בדיני ממונות בשבתם בבית הדין עקב פסיקות בג"ץ בעניין, האם גם כיום על מי שחושב לשמש כדיין בארץ הקודש ללמוד בעיון דיני ממונות, והאם ישנה תקווה שבעתיד יחול שינוי בזה?

הרב ענה שמידיעה שלו המצב הולך להשתנות לטובה.

בין הרבנים שהשתתפו בהשקה: הרב יעקב חביב אב בית דין איחוד הרבנים צרפת ומח"ס שו"ת ריח השדה ושו"ת חם השמש. הרב יהורם אולמאן אב בית הדין בסידני שבאוסטרליה.

במהלך הערב המושקע נחשפו התלמידים לתכנית הלימודים המלאה בפרוטרוט, לכל המסלולים המוצעים לפניהם ולתעודות ההסמכה למצטייני המכון.

הערב נחתם בשיח על החשיבות והצורך לדעת ולהעמיק בנושאי הקורס ובאיחולי הצלחה לבביים למשתתפי הקורס.

"שמחנו לראות את הענות של הציבור להשקת הערב המוצלח", מספרים במכון, "נראה כי הציבור רוצה ואף צריך מקום מקצועי ומוסמך ללמוד בו דיינות ברמה גבוה בלי להתפשר על כל הידע התורני הנצרך. אנו שמחים וגאים להיות במקום הראשון של לימודי דיינות הלכה למעשה ומודים לרב הראשי הגר"ד לאו שתומך ומלווה אותנו".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.