| יום י"ז סיון ה׳תשפ״ג 06.06.2023

בשורה לחובבי התורה: הופיע "ימות המשיח בהלכה" כרך ג'

יצא לאור החלק השלישי בסדרה התורנית המרתקת: "ימות המשיח בהלכה". בשורה טובה לציבור שוחרי התורה, עם הופעת החלק השלישי של חיבורו הגדול של הגאון החסיד, ראש ישיבת 'אהלי תורה' בניו-יורק, הרב אברהם יצחק ברוך גערליצקי שליט"א – "ימות המשיח בהלכה". סדרה שהיא מכלול אדיר, מגוון ומרתק, של כל הסוגיות התורניות וההלכתיות הקשורות בגאולה העתידה וימות המשיח.
בשורה לחובבי התורה: הופיע

יצא לאור החלק השלישי בסדרה התורנית המרתקת: "ימות המשיח בהלכה". בשורה טובה לציבור שוחרי התורה, עם הופעת החלק השלישי של חיבורו הגדול של הגאון החסיד, ראש ישיבת 'אהלי תורה' בניו-יורק, הרב אברהם יצחק ברוך גערליצקי שליט"א – "ימות המשיח בהלכה". סדרה שהיא מכלול אדיר, מגוון ומרתק, של כל הסוגיות התורניות וההלכתיות הקשורות בגאולה העתידה וימות המשיח.

כמו בשני החלקים הראשונים, שהתקבלו בהתלהבות בישיבות ובבתי-המדרש, כך גם בחלק השלישי הגדיל והפליא לעשות הרב המחבר, להעמיק עוד ועוד בדיונים מרתקים בסוגיות הקשורות לביאת המשיח, ימות המשיח, בית-המקדש השלישי, תחיית המתים ועוד, וכדרכו הוא מוצא מקורות מפתיעים ומגוונים, מחז"ל, ראשונים ואחרונים, שעל-פיהם הוא דן ומסיק כדרכה של תורה.

בהקדמת הספר כתב הרב המחבר קונטרס העומד בפני עצמו, ומסתעף לסוגיות רבות, הדן בדרכו של הרמב"ם בספרו משנה תורה בהבאת הלכות הקשורות לימות המשיח, ואם דרכו להשמיט הלכות שבפועל לא יהיו נוגעות למעשה. הקונטרס מלבן עשרות סוגיות ונושאים, כאשר בסיכום הדברים מאירה היטב גישתו הייחודית של הרמב"ם לימות המשיח והלכותיהם, באופן צלול ובהיר.

בין הנושאים הנידונים בספר ישנם נושאים מפתיעים וייחודיים, לדוגמא: אדם שנעשה לו נס ובירך 'הגומל', האם בביאת המשיח ובנין בית-המקדש יהיה חייב בקרבן-תודה? האם ניתן יהיה להשתמש ברמקול עבור שירת הלוויים בבית-המקדש השלישי? האם מותר יהיה להשכיר בתים בירושלים בימות המשיח? לפי הדעות שלעתיד-לבוא "תחזור העבודה לבכורות", האם תתבטל מצות "פדיון הבן"? האם בימות המשיח יתבטלו המנהגים והנוסחאות השונים זה מזה של העדות השונות וכל ישראל ינהגו באותו המנהג ובאותו הנוסח? אם בתחיית המתים יהיה הבן מבוגר יותר מאביו שקם לתחיה – מי מהם חייב בכבודו של מי?

חלק נכבד בספר עוסק בנושא האקטואלי בשנה זו – קיום מצות "הקהל" וכל פרטי הלכותיה בבית המקדש השלישי, וגם כאן מפתיע הרבה המחבר בדיונים מקוריים ומרתקים המחדדים את גדרה של המצוה הנדירה.

אף הלכות הקשורות גם לזמן-הזה, בטרם זכינו לימות המשיח, זוכות לליבון והבנה חדשה. כמו למשל ברכת "המוציא לחם מן הארץ", שישנן דעות שנוסח הברכה נתקן מפני ש"עתידה ארץ ישראל להוציא גלוסקאות"; או שמכך שעתידים ימי התעניות להפוך לימים-טובים, מוכח שגם יום התענית מתחיל כבר מהערב שלפניו, כמו בכל יו"ט; והאם יש להתפלל כיום שתהיה תחיית המתים, אף ש"אין מתפללים על מעשה ניסים".

דומה שאין עוד ספר שיצא-לאור בדור האחרון, שבו מתמלאת בהידור רב דרישתו של הרבי, שיש ללמוד את עניני הגאולה והמשיח כפי שהם בתורה, "מתוך ידיעה והכרה בוודאות גמורה שאין זה "הלכתא למשיחא" כי אם הלכה למעשה בפועל ברגע שלאחרי זה".

מסיבה זו גדולה הבשורה שבעתיים עבור ציבור ה'תמימים' ואנ"ש, המצווים ועומדים מכ"ק אדמו"ר ללמוד עניני גאולה ומשיח, שכדברי הרבי זוהי "הדרך הישרה" להביא בפועל ממש את ביאת משיח צדקנו, ואכן רבים שחיכו כבר זמן רב להוצאת החלק השלישי הזדרזו לרכשו מיד עם הופעתו. 

את הספר ניתן להשיג בחנות קה"ת בכפר חב"ד – 03.9606018, במרכז חב"ד ת"א – 03.5250202, ובחנויות הספרים המובחרות.

לרכישה באתר 'היכל מנחם' לחץ כאן >>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.