מערכת COL | יום ט"ו סיון ה׳תשפ״ג 04.06.2023

ר' משה תמרי להרצוג: "תפסיקו לפחד, תחזירו את המחסומים"

מילים קשות השמיע הרב משה תמרי, מקהילת חב"ד בצפת, שאיבד את בנו מאיר הי"ד בפיגוע הירי המחריד בחרמש בשבוע שעבר, לנשיא המדינה שהגיע לניחום אבלים: "תשנו את המצב, תחזירו המחסומים. תפסיקו לפחד"
ר' משה תמרי להרצוג:
צילום: רועי חדי

נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע הבוקר (ראשון), יחד עם ראש מועצת שומרון, לנחם את משפחת תמרי החב"דית שבנם מאיר נרצח בפיגוע הירי בחרמש בשבוע שעבר. הנשיא ורעייתו שוחחו עם האבא ועם האלמנה יבדלו לחיים.

בני משפחתו של מאיר תמרי ורעייתו טל סיפרו לנשיא על דמותו של מאיר, על מסירותו למשפחתו ואהבתו לארץ, וכן הביעו את דרישתם מהממשלה לפעול כדי למנוע פיגועים נוספים ובין השאר להחזיר את המחסומים הביטחוניים ולהרחיב את הישוב חרמש כתשובה ציונית לפיגוע.  

האלמנה טל אמרה לנשיא בכאב: "אני גרה כאן מגיל 14. הפיגוע היה יכול להימנע, אם היו פה מחסומים ואם הייתה כאן שמירה. זאת לא הייתה גזירת גורל. צריך לסגור את הכביש שממנו באו המחבלים".

משה אביו של הנרצח אמר לנשיא בכאב: "אתה האזרח מס' 1, אני רוצה, אני מבקש שתעזור לנו כאן. שנעשה פה הרחבה, שתעזור להקים פה עוד ישוב, שלא יהיו כאלה פיגועים. הפיגועים האלה נעשים בגלל שאנחנו חלשים. אם על כל פיגוע כזה תקים ישוב עם 100 משפחות, כמות הפיגועים פה שגדלים והולכים, מאוד מאוד תקטן. זה יתגבר מאוד את התושבים פה באיזור.

"אני יכול להגיד לך בתור אבא לילד שנקטף בדמי ימיו בשנת ל"ב לחייו, אני רוצה להגיד, אני מאוד מעריך את מה שמדינת ארה"ב עושה למעננו כמה שהיא תורמת לנו, אבל נשיא ארה"ב לא יכול לעשות במקומנו פה.. אתה הנשיא שלי ואתה יותר קרוב לדעת מה אני מרגיש מאשר ביידן, אז אני מבקש ממך. תעשו את מה שצריך. תשנו את המצב. תבנו. תחזירו את המחסומים. תפסיקו לפחד". 

ראש מועצת שומרון חיזק את הדברים ואמר: "אני רוצה להגיד שאני מרגיש כראש המועצה בנושא הזה של המחסומים כמו בן אדם שהוא לא עם הרגליים על הקרקע. אני לא מקבל תשובות אמיתיות מאף גורם.  לא ממשלתי ולא ביטחוני. על המחסום הספציפי אני לא מקבל תשובות ברורות.   המחסום הזה היה סגור עד 2006, והוא נפתח מחדש. בכדי לחסוך 10 דקות נסיעה לתושב מהכפר יעבד, אנחנו מלווים כאן מתים לקבורה. גם בחווארה נאלצנו לשלם בדם כדי שיסגרו את המחסומים. הלל ויגל הי"ד והמשפחה שלהם שילמו את המחיר. זה לא יעלה על הדעת. הכניעה הזו ללחץ בינלאומי על חשבון חיי אדם. אנחנו מרגישים מופקרים!"

דלית, אמא של טל אלמנת הנרצח חיזקה את דברי ראש המועצה: "אין הרתעה! כמישהי שחיה כאן הרבה זמן, אני אומרת לך, בזמן האחרון אנו מרגישים שהם מזלזלים בנו, והרצח הזה מראה שהם זלזלו בנו. המחבלים אפילו לא מיהרו לנסוע אחרי שהם ירו במאיר, הם נסעו לאט. בנחת..". 

והוסיפה: "מאיר אף פעם לא רואה בעיה אף פעם לא התלונן, תמיד רואה את הפתרון. זו הייתה הדרך שלו. אני מבקשת שתמצאו כאן את הפתרון כי זה לא הפיגוע הראשון ולצערנו לא אחרון".

נשיא המדינה חיזק את טל אלמנת הנרצח, ואמר לה: "אנחנו רוצים לומר לכם שבאנו באהבה וברצון לחבק אתכם בשם כל עם ישראל, אני יודע שזה לא מנחם אבל הקב״ה ברא אותנו עם יכולות מופלאות לעבור אסונות ואני מבקש שתדעו רק שמחות. שהמקום ינחם אתכם. אין לנו איך להחזיר את המצב לקדמותו אבל באנו אל טל וכל והמשפחה בשביל לחזק אותם. צה״ל ימ״מ וכל כוחות הביטחון פועלים כל הזמן לאיתור המחבל הנתעב".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.