COL | יום ט' סיון ה׳תשפ״ג 29.05.2023

רבנים וראשי ישיבות בכינוס תורה המסורתי ב-770 | תיעוד

'כינוס תורה' התקיים אתמול, איסרו חג של שבועות ב'בית חיינו', בהשתתפות אנ"ש והתמימים | במעמד נשאו דברים חברי הבד"ץ של שכונת קראון הייטס, רבני הישיבה המרכזית ב-770, שלוחים ורבנים נוספים | תיעוד
רבנים וראשי ישיבות בכינוס תורה המסורתי ב-770 | תיעוד
צילום: מענדי קראייף

קהל רב של תמימים ואנ"ש משכונת קראון הייטס השתתפו אתמול (ראשון) אסרו חג השבועות ב"כינוס תורה" המסורתי והמרכזי ב-770 המתקיים על פי הוראת הרבי במשך שנים רבות.

הכינוס התקיים בראשות הגה"ח הרב שניאור זלמן לבקובסקי, ראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770, כאשר בדברי פתיחה שנשא הדגיש את קביעות הזמן לכינוס בשנה זו המתקיים ב"יום טבוח" אסרו חג כשגם בארץ הקודש הוא באותו היום בשנה זו. כמו כן הזכיר את התייחסותו המיוחדת של הרבי לכינוס תורה בהשתתפותו בדברי תורה מיוחדים בהתוועדויות וכן במשקה ומזונות ששלח הרבי במיוחד לכינוס, באמצעות ראשי הישיבה לדורותיה.
ראש הישיבה דיבר גם בנושא "הפקר בדיבור כאשר ליבו בל עמו" והדברים יודפסו אי"ה בקובץ כינוס התורה.

ראשון הדוברים היה הגאון החסיד הרב סימון ג'ייקובסון, שפתח ב"דבר מלכות" והסביר בטוב טעם מדברי הרבי אודות השינויים בתורה ובמצוות בין לימוד התורה וקיום המצוות בזמן הגלות לבין ימות המשיח ואיך שאין סתירה ביניהם.
הרב ג'ייקובסון שיתף את הקהל ב"יחידות" לה זכה לרגל בר המצווה שלו, כאשר הרבי ביקשו לחזור על הפלפול שהוא הכין לבר מצווה והרבי שאל אותו שאלות על הפלפול ועוד פרטים מעניינים שיודפסו אי"ה בקובץ שירכז את דברי התורה שנאמרו בכינוס.

לאחר מכן נשא דברים הגאון החסיד הרב יוסף ישעיהו ברוין, המרא דאתרא וחבר הבד"ץ בשכונת קראון הייטס.  הרב ברוין הודה בתחילת דבריו לרב לבקובסקי על העקביות במשך שנים כה רבות בארגון וניהול הכינוס תורה על פי הוראות והנחיות הרבי. בדבריו התייחס הרב ברוין לשאלות הלכתיות שונות העולות על שולחן השלוחים ברחבי העולם והביא את הצדדים הרבים הנוגעים בהלכות שבת, טהרת המשפחה ונושאים רגישים אחרים, אשר ציבור השלוחים מתמודדים אתם יום יום.

הגאון החסיד הרב יוסף הכט, שליח ורבה הראשי של העיר אילת וחבר בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש, ריתק את הקהל בנושאים הקשורים בגדרי מצוות עשה ומצוות לא תעשה עם דוגמאות שונות.

רבה הראשי של נוף הגליל הגאון החסיד הרב ישעיהו הרצל, פתח את דבריו בסיפור אישי שאירע עמו כאשר היה חתן ועמד בחזית 770 עם חותנו לעתיד ושוחחו ביניהם בדברי תורה (בזמן שהכינוס תורה התקיים בתוך 770) ולפתע יצא הרבי בדרכו לביתו ועצר על ידם ושאל במה הם משוחחים וענו שמדברים הם בדברי תורה, והרבי ביקשם להשתתף בכינוס תורה ואמר שבאם הם מעוניינים לשוחח בדברי תורה אחרים, שיעשו זאת על חשבון שעות השינה, אך לא בזמן הכינוס תורה. בהמשך דבריו ציין את העובדה שהכינוס בשנה זו הוא גם כינוס "הקהל" ובטוב טעם פרט את הצדדים השונים בהלכות ובמנהגים הקשורים במצוות נשיאת כפיים על ידי הכוהנים בארץ הקודש ובחו"ל.

הגאון החסיד הרב דוד אופן, מרבני קהילת חב"ד בביתר עילית שוחח על השינויים השונים בין שולחן ערוך אדמה"ז לבין הסידור בהלכות ומנהגי ליל הסדר השונים, בהדגישו את לשונו הזהב של הרבי נשיא דורינו בספר "היום יום" ובביאורו להגדה של פסח, ואיך שדברי הרבי מיישבים סתירות לכאורה בין השולחן ערוך לסידור.

נאומו של הגאון החסיד הרב שלום דובער לווין, הספרן הראשי בספריית אגודת חסידי חב"ד, עסק בהבדלים השונים בקריאת עשרת הדברות בטעם עליון בשונה מטעם תחתון, והטעמים השונים הקשורים בשינויים, ואיך שאין סתירה בין "הקרי" בכתובים לבין הקריאה בטעם עליון.

הגאון החסיד הרב חיים קיז'נר, רב קהילת חב"ד בעמנואל, עסק בסוגיית מכירת חמץ ומכירת קרקעות בארץ הקודש והתייחסותו של הרבי לנושא מכירת הקרקעות בשנת שביעית.

משפיע בקהילת חב"ד בתל אביב הגאון החסיד הרב שלמה הלפרין, קישר בדבריו בין ברכת אירוסין הנאמרת על ידי הרב מסדר הקידושין בחופה, בדבריו דייק בנוסח הברכה וסדר המילים הנזכרות בברכה, כשהוא מתבל את דבריו בסוגיה ממסכת גיטין הנלמדת בשנה זו בישיבות חב"ד עם יינה של תורה איך שהכל קשור עם פנימיות התורה.

בכינוס השתתף הגאון החסיד הרב ישראל לבקובסקי, מראשי ישיבת תות"ל 'חובבי תורה' בקראון הייטס.

ראש הישיבה חתם את הכינוס בברכה שנזכה לגילוי משיח צדקנו מיד, ובכך נזכה שהכינוס הבא ייערך בעזרת השם בירושלים עיר הקודש בהשתתפות הרבי בבנין בית המקדש השלישי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.