מנדי ברגר | יום כ"ד אייר ה׳תשפ״ג 15.05.2023

'פרדס המלך': הושלמה המהדורה האנגלית של הרמב"ם

בטקס מרשים ציינו בקראון הייטס את השלמת המהדורה האנגלית של רמב"ם פרדס המלך הכולל תרגום חדש של הרמב"ם עם למעלה מאלפיים שיחות וביאורים של הרבי מסודרים ליד כלל הלכה והלכה
'פרדס המלך': הושלמה המהדורה האנגלית של הרמב
באדיבות המצלם

בטקס מרשים ציינו בקראון הייטס את השלמת המהדורה האנגלית של רמב"ם פרדס המלך הכולל תרגום חדש של הרמב"ם עם למעלה מאלפיים שיחות וביאורים של הרבי מסודרים ליד כלל הלכה והלכה.

הטקס היה נקודת הסיום במסע של למעלה משבועיים ברחבי ארה"ב בו השתתף הרב מאיר אליטוב בסיומי רמב"ם רבים ובכולם עורר את הקהל ללימוד הרמב"ם עם ביאורי הרבי.

בשבת ר"ח אייר היה הרב אליטוב אורחו של רב הקהילה הרה"ח הרב דוד ובר שליט"א במונסי והתוועד ארוכות עם הקהילה בהתוועדות סיום הרמב"ם, במוצאי שבת השתתף במלווה מלכה אצל הרה"ח יצחק ראסקין ושיתף את הקהל בסיפורים יוצאי דופן על חוויות מהעריכה של הרמב"ם.

ביום ראשון בערב היה הרב אליטוב מרצה אורח בסיום הרמב"ם במונטריאול בבית הכנסת זכרון קדושים וגם שם עורר על לימוד הרמב"ם עם ביאורי הרבי.

ביום שני בערב היה האורח בסיום הרמב"ם בבאפולו והתוועד ארוכות עם המתפללים תוך שהוא מדהים את הקהל בהרצאת חידושי הרבי במגוון ספרים ברמב"ם.

בשבת שהה במיאמי בבית כנסת השול והתוועד ארוכות עם חברי הקהילה בעניין הרמב"ם, הלילה – ליל ל"ג בעומר יתוועד ב770 לרגל סיום הלכות ע"ז ותחילת הלכות תשובה.

*

קודם הטקס, נכנס העורך הראשי הרב מאיר אליטוב לחדרו של הרבי מלווה ברב שי עמר שליח הרבי לגולדן ביטש מיאמי ובקבוצה גדולה של תומכי הכרכים השונים של הרמב"ם כדי להניח את הסט המושלם על שולחנו הק' של הרבי.

הדוברים בטקס הרב משה קוטלרסקי סגן יו"ר המל"ח והרב שמואל בוטמן יושב ראש וועד הרמב"ם העולמי שיבחו בדבריהם את הפרוייקט החשוב על העריכה המהודרת במהדורה עברית ואנגלית המביא את אלפי ביאורי הרבי לחסידים לומדי הרמב"ם, לעולם התורה ולעולם היהודי בכלל.

הפתיע את הקהל הרב ניסן טובי שליט"א האיש שעל פי דרישת הרב אליטוב תרגם את הרמב"ם כולו בזמן שיא של שנה וחצי כשהביא את ההלכה האחרונה שבהשגחה פרטית היתה זו עבודתו האחרונה בסיום התרגום המדברת על הדרגות השונות בשמן המובא לבית המקדש ועל מעלת התורמים מן היפה והמשובח תוך שהוא משווה את התורמים לפרוייקט לאלה המביאים את היפה והמשובח ומביע את בטחונו שבזכות תרומתם יזכו לכל הברכות בגו"ר.

התומך הנלהב של הרב אליטוב בהוצאה לאור של שתי המהדורות הרב שי עמר האריך לספר איך פגש לראשונה את הרב אליטוב בכינוס השלוחים לפני ארבע שנים כשהיה בידו רק כרך אחד בעברית וכיצד התפעל מצורת הרמב"ם ומסידור ביאורי הרבי ליד כל הלכה והלכה באופן מופלא והחליט להתגייס מיד להצלחת הפרוייקט בעברית ומיד אח"כ באנגלית.

הרב לייזר אבצן שהיה שליח במרוקו בזמן יסוד תקנת לימוד הרמב"ם על ידי הרבי הביא גילויים וסיפורים מיוחדים על ימי הבראשית של התקנה ועל פעולתם הנמרצת בקרב רבני מרוקו ללימוד הרמב"ם שזכתה לעידוד מיוחד מהרבי עוד קודם שיצא הרבי בתקנתו ללימוד היומי.

*

לסיום, הוזמן הרב אליטוב – היוזם והעורך הראשי של רמב"ם פרדס המלך שהדהים את הקהל בתיאור השתלשלות האירועים שהביאו את הפרוייקט לידי סיום. החלום הזה להביא את ביאורי הרבי על הרמב"ם ולסדרם על הדף כמו אחד מנושאי הכלים של הרמב"ם, קינן בי כבר לפני  12 שנים אבל היה נראה כמו חלום רחוק שלעולם לא יתגשם, אלא שאז מצאתי את עצמי מהלך בדרך מלאה השגחה פרטית וניסים של ממש

בתחילת העבודה, לא היה בידי אפילו אחוז אחד מהסכום הדרוש למהדורה העברית ועל המהדורה האנגלית אפילו לא חלמתי אז אבל מרגע שהתחלתי בעבודה חוויתי מסכת של ניסים בכל יום ואם מישהו היה אומר לי לפני ארבע שנים שאזכה להגיע לרגע הזה  שבו הושלמו שני הסטים באופן נסי ממש לא הייתי מאמין..

הרב אליטוב סקר בדבריו את ביאוריו המופלאים הרבי על הרמב"ם את העומק, הלמדנות, ההשקפה היהודית הטהורה העולה מהם ואת מאות הנושאים התורניים הנידונים בביאוריו הרבים של הרבי ברמב"ם. אין כמעט נושא תורני אחד, ידוע יותר או פחות, שאינו נידון בביאוריו של הרבי הפזורים ברשימות, באגרות, בלקוטי שיחות ביין מלכות ובתורת מנחם. נושא מיוחד העולה מביאוריו של הרבי ברמב"ם הוא פירושו את ההלכות בפנימיות העניינים וגילוי ההוראה בעבודת ה' העולה מהם. הבנתי כבר בתחילת עבודתי ובוודאי שאני חושב כך היום, שלימוד הרמב"ם ללא ביאורי הרבי הוא סוג של אנורקסיה רוחנית ושהגיע הזמן "לשים את הרבי על הדף" בדיוק כמו אד מנושאי הכלים של הרמב"ם.

זה נכון אמנם שאף אחד מגדולי ישראל שעסקו ברמב"ם בדורות האחרונים לא זכה  לראות את חידושיו מודפסים על הדף ליד כל הלכה והלכה, אבל באותו הזמן, אף אחד מהם לא כתב למעלה מאלפיים ביאורים ברמב"ם.

הנעים את האירוע ר' בערל צוקר של פי בקשה מיוחדת של הרב שמואל בוטמן, עשה ביצוע מיוחד של "רחם נא" של יוסל'ה רונזבלאט.

 

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.