מנדי ברגר | יום י"ז אייר ה׳תשפ״ג 08.05.2023

אסור לחשוש: האם להיות "אבא של שבת" זה טוב? מסתבר שכן!

אבות רבים חשים ככל שמתקרבת השבת דריכות מסוימת. לכאורה, זהו הזמן הנעים ביותר בשבוע, זמן של מנוחה והרחבת הדעת, זמן של אחדות משפחתית • במכללת "למען ילמדו" זיהו את הנקודה הזו ויזמו כנס מיוחד שיעסוק בדיוק בנקודת המפגש הייחודית הזו, בין שבת, משפחה והלכה
אסור לחשוש: האם להיות

אבות רבים חשים ככל שמתקרבת השבת דריכות מסוימת. לכאורה, זהו הזמן הנעים ביותר בשבוע, זמן של מנוחה והרחבת הדעת, זמן של אחדות משפחתית. אולם מסתבר שדווקא כאן מתחיל גם אתגר עבור האבות.

משיחות שערכנו עם אבות רבים עולה כי הסיבות העיקריות לכך הן שתיים: האחת היא משך הזמן המשותף שהינו ארוך יותר וממילא מצריך את האב להתמודד עם סוגיות חינוכיות שאותן פשוט אין לו פנאי לפגוש במהלך השבוע. התקשורת הפנים משפחתית באה לידי ביטוי כשכולם ביחד, כידוע.

הסיבה השנייה, באופן לא מפתיע - היא נושא הלכות שבת. בהשוואה ליום רגיל, בשבת מתעוררות הרבה יותר שאלות, ודווקא אז יותר קשה "לשלוף" תשובות ממאגרי המידע הרבים או פשוט להתקשר לרב. חימום מזון בדרך הנכונה; דברים המצריכים אמירה לנכרי; תקלות שונות שמצריכות ניקוי מבלי לעבור על "מכבס", "סוחט" ומלאכות נוספות, ועוד. 

במקרים רבים הבעיה היא בכלל - שלא יודעים שישנה שאלה. פעולות שגרתיות רבות יכולות להפוך בקלות ל"תולדות" של מלאכות וליצור בעיה של ממש.

במכללת "למען ילמדו" זיהו את הנקודה הזו ויזמו כנס מיוחד שיעסוק בדיוק בנקודת המפגש הייחודית הזו, בין שבת, משפחה והלכה. בכנס, שנערך לקראת השקת מחזור חדש של לימוד הלכות שבת לאבות, ייערך פאנל מרתק בהשתתפות רב העיר בני ברק, הגאון הרב חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א, והמרצה העולמי לחינוך הרב החסיד שבתי סלבטיצקי שליט"א. 

"שבת היא זמן מעצים, משפחתי ומיוחד. זו מתנה אמיתית ומגיע לכל אב משפחה להפיק ממנה את המירב!" אומר הרב ישראל מעל, ראש מכללת 'למען ילמדו' - "זו גם הסיבה שהכנס פתוח לקהל הרחב ללא עלות, מועבר בשידור חי גם בזום ודורש הרשמה מראש בלבד".

להרשמה לכנס שיהפוך את השבת למשהו מיוחד >>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.