מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשפ״ג 07.05.2023

שבת עם שליח נמרץ, 1,000 צעירים ו-2,000 נשמות | טור

זאת הייתה סעודת שבת לא שגרתית. גם המשתתפים בה, ואלו אשר השקיפו מבחוץ – הביטו נפעמים. 1,000 צעירות וצעירים ישראלים, סטודנטים במוסדות האקדמיה בישראל, השוהים באילת בימים אלו במסגרת פסטיבל ה"פאנגויה" המלא בגשמיות של העולם הזה, התיישבו בצוותא לסעודת השבת הגדולה שנערכה בארץ-הקודש • ר' מענדי זילברשטרום עשה את הדרך מלוד הרחוקה, ומגיש טור רשמים מהשבת ההיסטורית, המרוממת והנפלאה 
שבת עם שליח נמרץ, 1,000 צעירים ו-2,000 נשמות | טור
צילום: בנימין

זאת הייתה סעודת שבת לא שגרתית. גם המשתתפים בה, ואלו אשר השקיפו מבחוץ – הביטו נפעמים. 1,000 צעירות וצעירים ישראלים, סטודנטים במוסדות האקדמיה בישראל, השוהים באילת בימים אלו במסגרת פסטיבל ה"פאנגויה" המלא בגשמיות של העולם הזה, התיישבו בצוותא לסעודת השבת הגדולה שנערכה בארץ-הקודש.

דקות לפני כניסת השבת – פסח שני, לובי מלון לאונרדו קלאב המפואר בעיר הדרומית אילת, אל אולם רחב מימדים זורמים הצעירים כשהם לבושים בבגדי שבת צחורים, צעירים שאך לפני כשעה עוד פיזזו במסיבה על שפת הים האדום.

הבנות מדליקות נרות שבת, הבנים – מתקבצים לתפילת מנחה וערבית. התרגשות בחלל הענק, האווירה מרנינה ומחממת. בין השולחנות הארוכים שערוכים בכל טוב, מדלג בשקט שליח חב"ד בקמפוס באילת – הרב אסי פישמן, שהוא ורעייתו טל עמלו רבות להפיק את הסעודה הכי מדוברת בעיר. בוחן, בודק, מוודא שהכל מתנהל כשורה, שלא ייחסר לאיש מאומה.  

מי שלא בקי מעט בהפקת אירועים מסוג זה, לא מכיר את סבכי הלוגיסטיקה המסחררת בכדי להצליח, "לתקתק" ולנהל את הלו"ז ביד רמה. כעשרה תמימים חב"דיים לצד אורחים מתנדבים, מושיטים יד, עורכים את השולחנות המפוארים בצהריי יום השישי, ואז בדקות בודדות מסיום קבלת השבת – מזדרזים להגיש את הסלטים, הדגים, השתיה הקרה, הלחמניות הטריות וכל שאר השפע הגשמי, ל-1,000 איש, משתתפי הסעודה.

"שבת שלום לכולם", פותח בקולו החזק שליח חב"ד באוניברסיטה העברית בירושלים, הרב דניאל כלב בעומדו על שולחן ופניו אל האורחים הרבים. הרב כלב שהגיע לסייע בהפקת השבת, דואג לשירת "שלום עליכם" המונית, לקידוש שנשמע מקצה האולם לקצהו השני, לשירי השבת ולאכילת כזית מצה – כפי הנהוג בערב פסח שני, מה שמזכיר לכולם כי אף פעם לא מאוחר – ותמיד יש הזדמנות שניה לתקן.

בפינה צדדית, בכניסה למטבח שסיפק את הגשמיות ל'נשמה היתרה' ישב והביט בהנאה מי שחולש על פעילות שלוחי הרבי בעשרות אוניברסיטאות, קמפוסים ומכללות מצפון ועד דרום – הרב משה שילת. הוא שדחף וסייע לרב פישמן להפוך את הרעיון ממחשבה למציאות מרהיבה.

לצד הבשרים, התוספות והקינוחים הטעימים, בקבוקי ה'ערק' הקפואים נשלפו מהמטבח, וכוסיות ה'לחיים' נמזגו ע"י השלוחים והתמימים לאורחים הנרגשים, שבירכו את הרבי ושלוחיו – על פעילותם חובקת עולם. כעבור כ-3 שעות של התרוממות הרוח והלב מתפזרים איש איש למלונו, למנוחת ליל השבת.

למחרת, בעיצומו של יום השבת, אחר תפילת מוסף בבית הכנסת המרכזי של בית חב"ד באילת, יושבים להתוועדות חסידית השלוחים והרב שילת עם הרב יוסף הכט - רבה הראשי של אילת, וחבר בי"ד רבני חב"ד. משתפים אותו על ההצלחה הגדולה, בסיפורים שהותירו חותם על הצעיר או הצעירה, שלא ישכחו את הסעודה, את האווירה והקדושה – גם אם לאחר מכן חזר אל המסיבה. הנשמה קיבלה חץ של יהדות טהורה, שללא ספק תשפיע על עתידה.

וכפי שציין הרב שילת בהתוועדות, "אל סעודת השבת נכנסו 1,000 איש ויצאו 2,000 נשמות. כל משתתף קיבל את ה'נשמה היתרה' של שבת קודש במלוא הדרה, תוך הבטחה שתחולל בו שינוי רוחני במסע חייו".  

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.