מערכת COL | יום י"ד אייר ה׳תשפ״ג 05.05.2023

היצירתיות חוגגת: מטוס קל בשדה חיטה, רק חללית עוד לא הגיעה

ביום שלישי הקרוב יתקיימו מאות תהלוכות ל"ג בעומר ברחבי הארץ בהם ייטלו חלק רבבות ילדים כ"י | בערים הגדולות יש אטרקציות וכוכבי ילדים, איך מושכים קהל ביישובים קטנים? | הצצה לא שגרתית להכנות לקראת ל"ג בעומר במושב אביטל שבחבל התענכים עם רב היישוב ושליח הרבי הרב שניאור זלמן גורי | היצירתיות חוגגת: המסוק שמרים ילדים לסבבים באוויר, המטוס הקל שנוחת בשדה חיטה לאחר יישור השטח בטרקטור, רכיבת סוסים, רכבי פאר ורק ספינת אוויר טרם הגיעה | וגם: 'מופתים' בתהלוכה
היצירתיות חוגגת: מטוס קל בשדה חיטה, רק חללית עוד לא הגיעה

ביום שלישי הבא יתקיימו מאות תהלוכות ל"ג בעומר ברחבי הארץ בהם ייטלו חלק רבבות ילדים כ"י. הרצל קוסאשוילי ברדיו COL, הצפין לחבל התענכים ושוחח עם רב היישוב אביטל ושליח הרבי במקום הרב שניאור זלמן גורי.

הרב גורי סיפר על סגירת מעגל במקום השליחות שהיא ערש הולדתו, על הצורך לגוון באטרקציות בכדי למשוך את תושבי המקום לקחת חלק בתהלוכות, וכמובן על המופתים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהתהלוכה.

ספר לנו על המושב, לפני כמה שנים יצאתם לשליחות?

הרב שנ"ז גורי: יצאנו כן ולא, אסביר למה. התענכים היא הנקודה של חב"ד הראשונה באזור הצפון, כבר בשנות היו"דים היה פה חב"ד, יש פה בית ספר חב"ד של רשת אהלי יוסף יצחק. נולדתי כאן ביישוב, אחרי החתונה גרתי בצפת ויצאנו לשליחות בחיפה. כשנה וחצי לאחר מכן אבא שלי ז"ל, שהיה רב היישוב נפטר ומהוועד ביקשו ממני לבוא למלא את החלל את החסר שנוצר.

הגעתי לפה לשליחות, למעשה חזרתי למקום הולדתי, זה היה בשנת תשס"ז ואנו פה בשליחות רשמית מזה 16 שנה. נולדתי בתהלוכות הראשונות, יש תמונות בספריה של הרבי על תהלוכת ל"ג בעומר כבר מאז. זכינו להמשיך את המסורת ב"ה.


להאזנה לריאיון המלא:

ספר על תהלוכת ל"ג בעומר אצלכם. בסגנון חקלאי, טרקטורים ומחרשות?

"בהחלט חוויה. יוצאים טרקטורים שגוררים עגלות ועליהם הילדים עם ההורים. מקושטים בשלטים, בלונים ודגלים. יש לנו שלושה יישובים, בית הספר מרכז את שלושת היישובים והעגלות מסתובבות בין היישובים. בשנים האחרונות נוצר מצב שכל יישוב עושה משהו גדול לעצמו. בקורונה חזרנו לעשות שוב תהלוכה אחת גדולה והשנה חוזרים לתהלוכה הפרטית בכל יישוב.

"לקראת התהלוכה אנחנו מחפשים כל הזמן גימיקים. בערים הגדולות מביאים כוכב ילדים וזה מה שמביא את כולם. כדי להוציא את הילדים מהבית במושב זה דורש יותר יצירתיות וגימיקים מיוחדים ובכל שנה צריך לגוון.

"אתן כמה דוגמאות:

יש אצלינו חווה של סוסים שלפני כמה שנים הבעלים קיבלו החלטה טובה להפסיק לעבוד בשבת וגייסנו אותם לתהלוכה. בשנה אחרת ידיד טוב הנחית מטוס פרטי בשדה חיטה, לא לפני שטרקטור יישר את השטח... כולם יצאו לשדה והילדים זכו לסבבים קצרים באוויר.

טרקטור בתהלוכה בחבל התענך (ארכיון COL)


 

"בשנה שעברה האטרקציה הייתה קבוצת אופנוענים כבדים, בשנה אחרת היו אלו רכבי פאר או רכבי שטח כבדים. בכל פעם חושבים איך לגרום לאנשים לבוא. אחד התושבים פונה אלי ואומר לי: "מה הולך לקרות השנה, תביאו ספינת אוויר?"...

הקהל שמגיע הוא ברובו מסורתי?

"בל"ג בעומר כולם מגיעים. באירועים אחרים, כל אירוע מתאים לפלח מסויים, גיל, חברה, סטטוס. אבל בל"ג בעומר כולם באים. אחרי התהלוכה מדליקים מדורה, יש מתנפחים, כנס, תפילת מנחה. ל"ג בעומר אצלינו הפך לאירוע מסורתי הפנינג לכל המשפחה. בל"ג בעומר כולם יוצאים החוצה.

יש סיפורים סביב התהלוכה?

"מדהים. יודעים שיש ברכה כשבאים לתהלוכה, הסיפורים פה מסתובבים. יש לנו עו"ד מפורסם, כמה וכמה שנים שלא היו להם ילדים. הוריו דתיים, ביקשנו מהם שיבואו בל"ג בעומר, כידוע זה זמן של ילדים. במהלך האירוע בירכתי אותם בספוטנטניות שבזכות רשב"י יהיו להם ילדים, מה שנקרא 'לכתחילה אריבער'. ובשנה הבאה נולדו להם. באמצע השנה אמרו שיש כבר בשורות טובות ושבועיים לפני ל"ג בעומר נולדו להם תאומות! מאז נולדה להם עוד ילדה, הם מגיעים יחד למסיבות שבת. יודעים שהברכה הגיע בזכות ל"ג בעומר ורשב"י."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.