מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשפ״ג 04.05.2023

מי יהיו הרבנים הראשיים הבאים? ומהי סערת חוק הגיוס הנוכחית?

בראיון אקטואלי נרחב לסיכום השבוע, סקר עקיבא ווייס, הפרשן של כאן חדשות, לתכנית ליל שישי ברדיו COL, את המתחולל סביב חוק הגיוס, ואת המתחולל במסגרת הבחירות הקרבות לרבנות הראשית לישראל
מי יהיו הרבנים הראשיים הבאים? ומהי סערת חוק הגיוס הנוכחית?
בקטן: עקיבא וויס

כתב חדשות 11 עקיבא וייס התראיין הערב (חמישי) בתכנית 'ליל שישי' בהגשת הרצל קוסאשוילי ברדיו COL, וניסה להסביר מה וכיצד יעשו המפלגות החרדיות בנוגע לחוק הגיוס. האם יתנו לנתניהו שוב ארכה להתארגן מחדש ויחכו עם חוק הגיוס במתכונת הנוכחית בצל מחאת הרפורמה, או שמועצת חכמי התורה תכריע באופן חדד צדדי?

סאגת חוק הגיוס עומדת בתקופה זו על הפרק. וייס סקר בקצרה את המתרחש במערכת הפוליטית סביב הסוגיה הטעונה. "חוק הגיוס על פי ההסכם הקואליציוני אמור להיות מחוקק יח עם התקציב, קרי עד סוף החודש", הסביר וויס.

"מה שקרה הוא שבעקבות המחאות נגד הממשלה בצל הרפורמה במערכת המשפט, נתניהו אומר למפלגות החרדיות - תשקלו לדחות את חוק הגיוס. בשביל פחות לתת דלק למבקרי הממשלה".

ואיך מגיבות המפלגות החרדיות? וייס מסביר: "בגדול המפלגות החרדיות מבינות את הצורך של נתנהו והסיפור כעת הוא בעיקר בסיעת אגודת ישראל, שיש שם מנהיגים שאומרים שכן צריך להתעקש על קידום החוק, כי תמיד ההסתה נגד החרדים תחגוג, ושם דבר לא יוכל לעצור את זה".

וייס הוסיף: "וצריך גם להגיד שאין פה שאלה של גיוס חרדים, כי בג"ץ כל הזמן נותן דחיות גם כך. אם בג"ץ יחליט שאין דחיות עוד אז יהיו חייבים לחוקק אותו".

בהמשך שוחח וויס על נושא הבחירות לרבנות הראשית, שצפויות להתקיים השנה בחודש אב. הוא סקר מי המועמדים לרב האשכנזי ומי לרב הספרדי ומהן הסיכויים של כל אחד מהם.

"נתחיל מהצד האשכנזי. ממה ששומעים - מנסים להריץ את הרב יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, דמות מוכרת בציונות הדתית ובנו של הרב הראשי לשעבר הרב אברהם שפירא ע"ה.

"אלא שהרב שפירא חצה את גיל 70, ולפי החוק זה גיל שמגביל התמודדות לכהונה. ולכן יש קריאה כעת של רבנים לסמוטריץ' שישנו את החוק על מנת לאפשר לו להתמודד".

וייס העריך בזהירות כי הניסיון לשינוי החוק לא יתממש, אולם סייג שלא ניתן לדעת והכל בהחלט יכול להתרחש.

"מול הרב שפירא יש בצד האשכנזי גם את הרב מיכה הלוי, שגם נתמך על ידי חלק מהרבנים. ישנם עוד רבנים, אבל כרגע הסיפור הוא הרב שפירא והרב מיכה הלוי".

וייס עבר לסקור את הצד הספרדי. "שם יש מועמדים די מעניינים. האחד הוא הרב דוד יוסף, אחיו של הרב הראשי המכהן הרב יצחק יוסף, ומולו הרב יהודה דרעי, אחיו של אריה דרעי יו"ר ש"ס.

"זה סיפור בתוך המשפחה ומורכב, ולפי מה שמבין דרעי יתמוך באח שלו לתפקיד וכפיצוי יריצו את הרב דוד יוסף כרב הראשי לירושלים בבחירות הקרובות".

הפרשן הוסיף ואמר כי "הבחירות בחודש אוגוסט, יש כמה חודשים, אז הכל פתוח. הגוף הבוחר מורכב ממאה וחמישים חברים שמתוכם כשבעים פוליטיקאים, שהם נציגי כנסת וישובים וראשי ערים, ומנגד רבני ערים ורבני יישובים וכדומה.

"בבחירות הקודמות היה את הרב דוד לאו שזכה לתמיכה גם של ראש עיריית מודיעין וגם של ראש עירית תל אביב, כי אביו מקושר שם. ולכן זה מאוד תלוי, כל אחד עם הקשרים שלו. הרב יהודה דרעי שמתמודד, לדגומה, מעריך שיקבל מראש העיר של באר שבע ולכן מעניין מה יקרה בסוף. אין ספק שאת המרוץ בצד הספרי יהיה מאוד מעניין לראות".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.