מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשפ״ג 02.05.2023

הטיולים, ההפלגה באוניית הפאר: המסע ש'קירב' מאות סטודנטים

במשך שבוע ימים עברו מאות סטודנטים יהודים מכל רחבי מדינות חבר העמים מסע רוחני מהנה שהעצים את תודעתם היהודית והביא לקפיצה משמעותית בשמירת התורה והמצוות שלהם. COL שליווה את המסע בדיווחים - מסכם
הטיולים, ההפלגה באוניית הפאר: המסע ש'קירב' מאות סטודנטים
צילום: עקיבא שיינברגר

את המסע הזה לא ישכחו מאות משתתפיו לעולם.

במשך שבוע ימים עברו מאות סטודנטים יהודים מכל רחבי מדינות חבר העמים מסע רוחני מהנה שהעצים את תודעתם היהודית והביא לקפיצה משמעותית בשמירת התורה והמצוות שלהם.

"לאורך כל השנה", מספר הרב מענדי וילנסקי, מנהל ארגון 'יחד' שקיים את המסע, "אנו פועלים עם הצעירים היהודים ברחבי חבר העמים ומוודאים שיתחברו ליהדות, השלוחים והשלוחות לומדים אתם ומקרבים אתם, אולם ההזדמנות הקיימת במסע זה והחיבור העמוק שנוצר כאן בשבוע של גאווה יהודית בו הם מתאחדים עם עוד מאות צעירים כמוהם, לומדים יחד, מעמיקים בשורשים היהודים האיתנים, היא מהפכנית".

המסע, כפי שדווח ב-COL, התקיים באניית פאר ענקית שהפליגה מחופי סוצ'י אל טורקיה, שם חוו הסטודנטים תוכניות רבות משמעות שהעצימו את גאוותם היהודית והובילה לחיבור עמוק ומשמעותי שלהם לתורה ומצוות.

על השבת המרוממת, הטיולים והתוכניות, מעמד סיום הרמב״ם המרשים בבית הכנסת הגדול באיסטנבול, במעמד כל רבני טורקיה ובראשם חכם באשי הרב יצחק חליבה, דיווחנו בהרחבה.

את היומיים האחרונים של המסע בילו הסטודנטים בחוויה ייחודית: יום שלם הוקדש ל'בית מדרש', כשלאחר מכן חולקו הסטודנטים לשני בלוקים, שבכל אחד מהם התקיימו 8 שיעורים במקביל בתחומים שונים בתורה. היה זה מחזה מרהיב לראות את הסטודנטים - שעד לא מכבר לא ידעו דבר על יהדותם - עוסקים בלהט בלימוד התורה ובחיבור לנותן התורה.

בהמשך לכך התקיים משחק היכרות, והרגעים המרגשים והעוצמתיים ביותר היו במעמד חתימת המסע, כאשר הסטודנטים נעמדו וסיפרו כיצד המסע שינה את חייהם היהודיים. גם אנשי הצוות של הספינה ביקשו באופן חריג להביע את התרשמותם והתרגשותם מהשבוע הזה. הם סיפרו כי הם מקיימים במשך שנים הפלגות, אך מעולם לא חוו מסע שכזה. השליח והרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר דיבר על כך שאת האור הגדול והחוויה המשמעותית שהעניק המסע צריך להביא לחיי היום-יום, בעבודה האישית של כל אחד, ובהשפעה על יהודים נוספים.

במהלך הערב, נהנו הסטודנטים ממופע מרהיב של 'אמן חושים' שהרהיב אותם בקסמיו.

ארגון 'יחד' הפועל במסגרת איגוד הקהילות היהודיות בחבר העמים - FJC, אשר קיים את המסע הזה, ימשיך לפעול עם הסטודנטים לאורך השנה כולה ולוודא שמה שיותר צעירים יהודים ישמרו ויחזקו את יהדותם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.