מערכת COL | יום ה' אייר ה׳תשפ״ג 26.04.2023

עם המצנפת והבגד הייחודי: סיום הרמב״ם בטורקיה. איך זה קרה?

JEM
אל בית הכנסת הגדול באיסטנבול נקבצו ובאו כל רבני הקהילה היהודית באיסטנבול, ועמם רבים מבני הקהילה, במסגרת המסע הראשון מסוגו לסטודנטים והשלוחים מרוסיה, ובמקום התקיים סיום הרמב"ם ענק
עם המצנפת והבגד הייחודי: סיום הרמב״ם בטורקיה. איך זה קרה?
צילום: עקיבא שיינברגר

בימים אלה נמצא בעיצומו מסע עוצמתי וחסר תקדים של מאות סטודנטים יהודים מרחבי רוסיה, בליווי השלוחים והשלוחות של הרבי, לטורקיה.

את המסע מקיים ארגון ׳יחד׳, הפועל במסגרת איגוד הקהילות היהודיות במדינות חבר העמים -FJC, והוא מתקיים בשיט באוניית פאר ענקית שהפליגה מחופי סוצ'י שברוסיה ועגנה באיסטנבול.

אמש, התקיים מאורע מרגש ומשמעותי עבור יהודי איסטנבול ועבור הסטודנטים גם יחד. אל בית הכנסת הגדול באיסטנבול נקבצו ובאו כל רבני הקהילה היהודית באיסטנבול, ועמם רבים מבני הקהילה, כשאת המאורע כולו מארגן השליח במקום הרב מנחם מענדל חיטריק, רב הקהילה האשכנזית בטורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם.

אחד מראשי קהילה סיפר על ההיסטוריה של בית הכנסת ועל הפיגועים שבוצעו בו שלוש פעמים, כשלאחר מכן מקבלים הסטודנטים בהתרגשות את פני הרב הראשי לטורקיה - 'חכם באשי' - הרב יצחק חליבה שנכנס יחד עם הרב והשליח הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר.

'חכם באשי' הרב חליבה דיבר על כך שעתיד עם ישראל נמצא בדור הצעיר, וכאשר יש דור יהודי צעיר וגאה ביהדותו - זהו הדבר החשוב ביותר, ועל חשיבות לימוד התורה מתוך אחווה ושלום.

הרב לאזאר ערך 'סיום הרמב"ם' להתרגשות קהל הנוכחים העצום שהיה שותף למעמד סיום כל התורה שבעל פה כולה מתוך אחדות ישראל, כתקנת הרבי. לאחר מכן דיבר הרב לאזאר על החשיבות בכך שהמסע מתקיים באחד המקומות החשובים מבחינת ההיסטוריה היהודית העשירה שלו, וגדולי ישראל שהאירו ממנו את העולם, שנבחר ביובל העשירי לקיום המסע השנתי.

חכם באשי התרגש לקבל מידי הרב לאזאר סט מהודר של סדרת 'יין מלכות', המקבצת את כל שיחותיו של הרבי על הרמב״ם, בכריכה מהודרת מעור עם הטבעת שמו.

האירוע נערך בעת בה מציינים במקומות רבים את יום הזיכרון לחללי צה"ל ופעולות הטרור, ועל כן הוקרן בפני הסטודנטים קליפ הוידאו המרגש של חברת JEM על יחסו של הרבי למצוייני צה"ל, וחזן בית הכנסת אמר את תפילת 'א-ל מלא רחמים' עם שמות הנרצחים בפיגועים שאירעו באיסטנבול, והודלקו נרות לעילוי נשמתם.

לאחר מכן עלו השלוחים לבימה ופצחו בשירה מרגשת של 'אני מאמין', יחד עם הסטודנטים ורבני איסטנבול, כשלאחר מכן שרים כולם יחד בעוצמה ובשמחה "ניעט ניעט ניעקאווא".

המאורע החגיגי והמרגש המשיך בסעודת סיום הרמב"ם והתוועדות בבית חב"ד איסטנבול.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.