מנדי ברגר | יום י"א אייר ה׳תשפ״ג 02.05.2023

פרקי אבות ד': הריצה המשולשת בדרך לדבר מצווה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ארבעים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי" • והשבוע המשך הסדרה השבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק רביעי, מליקוטי שיחות חלק י"ז, ומתוך העיון בשלושת הריצות השונות הנדרשות בדרך לדבר מצווה, הרבי מעמיק ומאיר באור מחודש את דברי בן עזאי במשנה ב "הווי רץ למצווה קלה"
פרקי אבות ד': הריצה המשולשת בדרך לדבר מצווה | צפו

מרכז התקשורת החב"די COL מגיש את שיעור הווידאו המאה ארבעים ושבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי".

והשבוע המשך הסדרה השבועית מביאורי הרבי לפרקי אבות, שיחה לפרק רביעי, מליקוטי שיחות חלק י"ז, ומתוך העיון בשלושת הריצות השונות הנדרשות בדרך לדבר מצווה, הרבי מעמיק ומאיר באור מחודש את דברי בן עזאי במשנה ב "הווי רץ למצווה קלה"ב

האם הדרישה "הווי רץ למצווה קלה" היא דרישת יסוד או לפנים משורת הדין? * ומדוע בן עזאי מדגיש רק את הריצה ל"מצווה קלה"? * והאם זהירות במצווה מקבילה לריצה לדבר מצווה? * ההבדל בין שני הטעמים של בן עזאי בריצה לדבר מצווה *  ומדוע הוקדם הטעם המשני לטעם המרכזי? ומה הקשר בין בן עזאי לאמרה זו? * שלוש דרישות שונות לריצה לדבר מצווה * הדרישה הבסיסית בשולחן ערוך * הדרישה המובאת במקביל במשנה ובשו"ע * והדרישה המובאת רק במשנה * הריצה לדבר מצווה אפשרית רק בהתבטלות מוחלטת לבורא * גם יהודי בדרגה נמוכה נדרש לריצה כפשוטה למצווה * עומק הפסוק "נרדפה לדעת את ה'".

הריצה הגשמית והריצה הפנימית * שני אופנים בריצה הפנימית * דרישתו של רבי יהודה בן תימא לריצה והתמסרות כללית לעבודת ה' * דרישתט של בן עזאי לריצה למצווה פרטית ו"קלה" * בן עזאי כסמל לקו הרצוא ועבודה למעלה ממדידה והגבלה * הנעימות והחביבות הנפלאים שבמצוות * שני אופני נעימות בעבודת ה' * האם "קרבת אלוקים טוב" או "קרבת אלוקים לי טוב" * לרוץ לדבר מצווה – גם למען שכר * ביאור נפלא ומחודש בפרק ד משנה ב בפרקי אבות.

טעמו וראו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.