מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשפ״ג 27.04.2023

שבר על שבר: הנכד והאחיין על האב ובנו שהלכו השבוע לעולמם

המנהל הרוחני בישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד הרב מנחם קעניג בראיון לתכנית ליל שישי ברדיו COL על דמותם של זקנו הנערך ושל דודו שהלכו השבוע בפתע פתאום לעולמם, בהפרש של שעות אחדות
שבר על שבר: הנכד והאחיין על האב ובנו שהלכו השבוע לעולמם
בעיגול: הנכד והאחיין הרב מנחם קעניג יבדל לחיים

הרב מנחם קעניג, המנהל הרוחני של ישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד, התראיין הערב (חמישי) לתכנית 'ליל שישי' ברדיו COL, בהגשת הרצל קוסאשוילי, ודיבר על האבל הכפול במשפחתו הענפה.

כזכור וכפי שדווח ב-COL, סב המשפחה הנערץ הרה"ח דוד זושא אלכסנדר קעניג ע"ה, מחשובי חסידי חב"ד בירושלים, הלך שלשום לעולמו, שעות ספורות לאחר פטירתו של בנו, המשפיע הרה"ח אלעזר מרדכי קעניג ע"ה.


האזינו לראיון המלא >>


"אלו ימים מאוד קשים למשפחה, ממש מבחינת שבר על שבר", אומר הרב קעניג. "אם אני צריך בכמה מילים לתמצת דמות כה מיוחדת במינה של הסבא, הייתי אומר שהוא הצטיין בכל ג' העמודים שעליהם העולם עומד.

"סבא היה תלמיד חכם עצום, בקי בש"ס במובן הכי פשוט של המילה. תמיד כשנכנסנו אליו לבית ראינו אותו רכון על ספר. היה בקי בספרים ברמה שלא ניתן לתאר.

"בן דוד שלי סיפר לי שלא מזמן כשלא הרגיש טוב והיה קשה לו לקרוא שאל אותו איזו שאלה בהלכה. ענה לו: תוציא לי את ספר קצות החושן, הוציא לו את הספר. אמר לו תפתח בעמוד כך וכך ופה יש תשובה לשאלה שלך.

"ויחד עם זאת הוא אף פעעם לא יחצ"ן את עצמו, ולא החזיק מעצמו. תמיד אמר על אחרים: זה תלמיד חכם וזה תלמיד חכם. זה היה דבר שמאוד אפיין אותו".

הרב קעניג הוסיף ותיאר: "בנוגע לתפילה ועבודת השם, היטיב להגדיר ידידי ר' בנימין ליפקין, בטורו שפורסם כאן ב-COL, שהיה בעל תפילה בחסד עליון, והכל מתוך רגש כל כך. אין דברים כאלה.

"וגמילות חסדים הוא פשוט היה איש של חסד לאורך כל השנים, דבר ראשון למשפחה נתן בלי גבול, לא ידע מה זה לשמור משהו לעצמו. הוא לא פרגן לעצמו שום דבר. ואפילו דברים מינימלים. לילדים ולנכדים ולנינים נתן את הכל. יודע באופן אישי על אנשים שתמך בהם באופן אישי".

בהמשך הראיון דיבר הרב קעניג אף על דמותו של דודו, הרב אלעזר מרדכי ע"ה. "הוא היה ממש לפיד של אמונה יוקדת. ולמרות שלא אחזתי בכל בדיעותיו, ראו עליו שהוא איש של אמת שמאמין בתוקף בכל מה שהוא שידר כלפי חוץ".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.