מערכת COL | יום ו' אייר ה׳תשפ״ג 27.04.2023

האבל הכפול במשפחת קעניג, ל"ג בעומר במירון והכנות לקיץ

המנהל הרוחני של הישיבה בלוד על דודו וזקנו שהלכו השבוע לעולם בהפרש של שעות אחדות | השר האחראי על ההילולא במירון, שנתיים אחרי האסון | השליח על המוסד שמוקם לזכרה של אמו | והמדביר החב"די מכין לקיץ | תכנית ליל שישי ברדיו COL
האבל הכפול במשפחת קעניג, ל
צילומים: ארכיון COL

גם הערב כבכל יום חמישי ברדיו COL - תכנית "ליל שישי" לסוף בשבוע, עמוסה בתוכן אקטואלי וחסידי, בהגשת הרצל קוסאשוילי.

אלו כותרות התכנית הערב על קצה המזלג.


להאזנה לתכנית המלאה >>


הרב מנחם קעניג - המנהל הרוחני של ישיבת תומכי תמימים המרכזית בלוד, מדבר על הסבא הנערץ הרה"ח דוד זושא אלכסנדר קעניג ע"ה, מחשובי חסידי חב"ד בירושלים שהלך שלשום לעולמו שעות ספורות לאחר פטירתו של הדוד, המשפיע הרה"ח אלעזר מרדכי קעניג ע"ה.

"הסבא היה בעל מידות בכל שלושת הקווים-תורה, תפילה וגמילות חסדים, והדוד היה ממש לפיד של אמונה יוקדת, ולמרות שלא אחזתי בכל בדיעותיו, ראו עליו שהוא איש של אמת שמאמין בתוקף בכל מה שהוא שידר כלפי חוץ".

ל"ג בעומר בפתח ושאלת השאלות: כיצד תיראה השנה ההילולא המסורתית בהר מירון, שנתיים לאחר האסון הכבד בו קיפחו את חיים 45 מתפללים? השר לירושלים ולמורשת הרב מאיר פרוש יהיה כאן ויענה על השאלה הזו, וגם על המתווה החדש וההכנות בהר לאור מסקנות וועדת החקירה לאסון, ומתי אם בכלל נראה עליה למירון כבימים עברו לפני האסון המחריד?

אמש התקיים ערב מיוחד בכפר חב"ד לרגל השלושים לרבנית הגב' דבורה בוטמן ע"ה שהלכה לעולמה ימים ספורים לפי חג הפסח. האירוע נערך תחת הסיסמה: קמו בניה ויאשרוה, שהכריזו על הקמת מוסד חינוכי לבנות בעיר חדרה שייקרא על שמה – 'בית דבורה'. בנה יבלחט"א, שליח הרבי בחדרה הרב יוחנן בוטמן יהיה כאן וישרטט קווים לדמותה האצילית של אימו, הוא גם ידבר על הצורך המיידי במוסד החינוכי שמתגבש גם כמענה למצוקת החינוך בו הם ניצבים, וגם על הרצון להנציח את אמא דווקא באמצעות מוסד חינוכי שכזה.

בהמשך נחזור אל פינת המומחים והייעוץ, והפעם, המדביר ר' חייא אהרונוב, על נגעי הקיץ, המקקים, הנמלים והמכרסמים. כמה אמור לעלות ריסוס ובאיזו תדירות צריך לרסס? מה ההבדל בין תיקן אמריקאי למקק גרמני? והאם חומרי ההדברה כיום הם מסוכנים פחות ממה שהיה לפני שנים?

לסיום, נארח כאן את המוזיקאי והקלידן ר' אלאור ולנר, שאיתו נשוחח על ז'אנר המוזיקה הווקאלית שזוכה לעדנה בשנים האחרונות, ועל ההוראה והזכות שקיבל מהמשגיח הרב קותי ראפ ע"ה לנגן ב-770 במשך 60 יום רצופים בשנת תשנ"ה, והוא גם יבחר את ניגון השבת שלו שיחתום את התוכנית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.