מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשפ״ג 20.04.2023

שובר מיתוס: "כפר חב"ד היא בשבילנו כמו שכונה בראשון לציון"

בעוד כשבועיים, ט"ז אייר תיסגר הגרלת 'דירה בהנחה' לזכאים של משרד השיכון עם 7,037 דירות בכל רחבי הארץ | ברקע מצוקת הדיור החריפה שפוגעת גם בזוגות צעירים רבים באנ"ש, מרכז התקשורת החב"די COL יוצא בסדרה חדשה הסוקרת את מצב הדיור בכמה ערים עם התיישבות חב"דית צעירה שכלולות ברשימת ההגרלות | בפרק השני: העיר ראשון לציון, 7 דקות נסיעה מכפר חב"ד ולוד, עם עו"ד והשליח הרב שרון גושן | בשיחה ל-COL מסביר עו"ד הרב גושן: מדוע כדאי לחסיד חב"ד להצטרף לקהילת אנ"ש בראשון לציון?
שובר מיתוס:
עו"ד השליח הרב שרון גושן, על רקע הדמייה של חברת 'אפרידר', אחת החברות שמשתתפות בהגרלות של 'מחיר מטרה' במשרד השיכון (צילום: אתר השיווק של החברה)

ההרשמה להגרלות של "דירה בהנחה" נפתחה בכ"ה ניסן ותיסגר ביום ראשון ה-7.5.23, ט"ז באייר. כוללת 7,037 דירות בכל רחבי הארץ.

מרכז התקשורת החב"די COL ממשיך בפרוייקט המיוחד על שוק הדיור החב"די, לאור הגרלות הענק וההזדמנות שהיא מעניקה לפחות לאלו הזוכים במכרזים. כמו גם, זאת הזדמנות נהדרת לשים 'זרקור' ופוקוס על קהילות חב"דית צעירות ומתפתחות.


בפרק הראשון בסדרה: העיר אלעד

הרב אורן מזרחי, נציג חב"ד בעיר אלעד: "חסיד חב"ד שיגיע לכאן - רק ירוויח"


אחת הערים הבולטות ברשימה עם נתח דירות משמעותי בהגרלה הנוכחית של 650 דירות לזכאים ו-237 דירות לבני המקום, היא ראשון לציון.

לפני 15 שנה, קרה משהו 'שינה את המפה' וחיזק את התחבורה הזמינה בין שיכון חב"ד בלוד, כפר חב"ד וראשון לציון: כביש הגישה החדש הסמוך לצריפין מקצר את הדרך לראשון לציון בצורה משמעותית וחוסך את הפקקים שהיו בעבר מנת חלקם של הנוסעים בין כפר חב"ד לראשון לציון.

אין צורך להרחיב על העיר ראשון לציון, הנחשבת הרביעית בגודל אוכלוסייתה בארץ. אך האם היא מתאימה לזוגות צעירים חסידי חב"ד, ומהווה שיקול משמעותי לבחור בה במסגרת הרישום להגרלות?

כידוע, הנרשמים יכולים לבחור רק שלושה יעדים להשתתף בהגרלה, והבחירה שעומדת בפניהם לא פשוטה.

COL שוחח עם עו"ד שרון גושן, מתגורר 22 שנה בעיר ובשנה האחרונה הצטרף רשמית לצבא השלוחים בראשות השליח הראשי הרב יצחק גרוזמן.

ראשון לציון לא נחשבת כעיר חרדית... האם כדאי לחסיד חב"ד לרכוש דירה בעיר?

השליח הרב שרון גושן: "קהילת חב"ד בראשון לציון התפתחה מאוד בעשורים האחרונים ויש לה תשתית מסועפת: חינוך בכל הגילאים בכל שכונות העיר. בקהילה יש לפחות 200 משפחות אנ"ש כשכל הזמן יש הגירה חיובית ומצטרפים עוד מאנ"ש.

"כביש הגישה החדש שנבנה לפני כ-15 שנה הפך את כפר חב"ד לכמו עוד שכונה של ראשון לציון.... 7 דקות נסיעה בלבד, לא כמו פעם שהיו צריכים לנסוע דרך בית דגן עם כל הפקקים. התנועה דו צדדית: אנ"ש בראשון נוסעים לעשות קניות בכפר ולהיפך: מכפר חב"ד נוסעים המון לערוך קניות וסידורים בראשון, לבנקים, קופות החולים וכדומה. הכל בזמינות מאוד גדולה.

לזכאים כדאי להירשם. ומה עם השאר? מחירי הדיור בראשון לציון גבוהים.

"בכפר חב"ד כידוע אין מקומות דיור חדשים ומצוקת דיור מאוד גדולה ולכן הייתה נהירה גדולה ללוד וגם לנחל'ה.

"לעומת אפשרויות הדיור המצומצמות בכפר חב"ד, שרובן בצמודי קרקע או בדירות שיכון ישנות. בכל שכונות העיר קיימות שכונות מתפתחות, ממוקמת במרכז הארץ, עם קהילה טובה ומוסדות מצויינים.

"צריך להגיד את האמת: ראשון היא עיר יקרה ורבים עוברים ללוד ונחל'ה. החיסרון הוא המחירים. זה החיסרון היחיד לדעתי, אבל מי שיכול להרשות לעצמו - ירוויח בגדול.

ומה לגבי מוסדות החינוך החב"דיים בעיר?

"בעיר יש ב"ה גני בנים ובנות לאנ"ש ויש את הגנים הוותיקים של כולל חב"ד במרכז העיר שבהם גם מתחנכים חלק מילדי אנ"ש. יש תלמוד תורה בנים משגשג ומצליח, בי"ס חב"ד בנות שנמצא בצמיחה וכיום הוא עד כיתה ה' ובכל שנה גודל יותר. מעבר לכך יש בי"ס שלהבות חב"ד וגנים של השלוחים בכל רחבי העיר. חסיד חב"ד שמתגורר בראשון נהנה ממוסדות חינוך מצויינים ולא צריך להסיע את ילדיו לשום מקום אחר.

"כמו כן, פועלים בקהילה שלושה בתי כנסת: המרכזי ברחוב הכרמל במרכז העיר בראשות הרב מרדכי צבי דוברבסקי ובנוסף יש קהילה יפה שהתגבשה בשיכון מזרח בראשות הרב השליח הרב שלום לוי ויש ביכנ"ס חב"ד במרכז העיר בראשות הרב יחיאל מלוב.

כדאי לבחור דירה במקום כזה? בלי מרפסת סוכה ובקומה 30...?

"קודם כל צריך לשאוף לזכות בהגרלה. צריך לזכור שמחיר ממוצע של דירה בראשון לציון הוא בסביבות 27,000 ₪ למטר, ובהגרלות המחיר הממוצע הוא רק 18,000 שקל למטר. יש פה רווח של כמיליון שקלים לזוכה בדירה ארבעה חדרים! לגבי הגובה, שמעתי שהיו כאלו שהחליפו קומות, דתיים מעדיפים נמוך יותר ואחרים מעדיפים דווקא כמה שיותר גבוה. בכל אופן בסביבה אורבנית בעיר גדולה הבניינים גבוהים... הרווח כאן ברור.

הדמייה של חברת 'אפרידר', אחת החברות שמשתתפות בהגרלות של מחיר מטרה במשרד השיכון (צילום: אתר השיווק של החברה)


 

ראשון לציון נחשבת כ'מעצמת שלוחים'. עוד שיקול מדוע להגיע לגור בעיר?

"בהחלט שיקול נכון. יש 50 שלוחים בעיר וזכיתי להצטרף לשורות שלוחי הרבי בשנה האחרונה, יש מהפכה בעיר. אנ"ש שמגיעים ומעוניינים יוכלו גם להשתלב בפעילות, בתיאום כמובן עם השלוחים. לזכאים אני קורא להשתתף בהגרלות בראשון לציון, ולאנ"ש בכלל לבוא ולהצטרף לקהילה המצליחה והמתפתחת, במקום להמשיך ולגור בעליות גג ומרתפים".

מעצמת השלוחים בראשון לציון (צילום ארכיון: ניתאי אבל, COL)


 

מה דעתך על הירתמות אגו"ח לסייע בהקמת וחיזוק פתרונות דיור לאנ"ש ברחבי הארץ?

"קודם כל זה אחד המטרות של אגו"ח שהרבי כתב שהם צריכים לדאוג לפתרונות דיור של אנ"ש, בפרט שזה הגוף הרשמי והמסודר בליובאוויטש. זה הגוף היחיד שאיכפת לו מהנושא הזה, עושה פעילויות ויוזם, עוזר ומסייע בפועל להקים יישובים חדשים. אני בטוח שבהמשך יהיו הצלחות גדולות.  

קרוב, נגיש, קהילה מגובשת ומוסדות. יש היתכנות ליוזמה מרוכזת של אנ"ש לאתר פתרונות דיור בראשון לציון?

"בשמחה. ברגע שתהיה היתכנות של אנ"ש לעשות מיזם דיור משותף בראשון לציון, אני בטוח שנוכל לעזור ולסייע."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.