COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשפ״ג 19.04.2023

נציג חב"ד באלעד: "חסיד חב"ד שיגיע לכאן רק ירוויח"

בעוד כשבועיים, ט"ז אייר תיסגר הגרלת 'דירה בהנחה' לזכאים של משרד השיכון עם 7,037 דירות בכל רחבי הארץ | ברקע מצוקת הדיור החריפה שפוגעת גם בזוגות צעירים רבים באנ"ש, מרכז התקשורת החב"די COL יוצא בסדרה חדשה הסוקרת את מצב הדיור בכמה ערים עם התיישבות חב"דית צעירה שכלולות ברשימת ההגרלות | בפרק הנוכחי: העיר אלעד, עם נציג חב"ד וחבר מועצת העיר הרב אורן מזרחי | בשיחה ל-COL מסביר הרב מזרחי: מדוע כדאי לחסיד חב"ד להצטרף לקהילת אלעד?
נציג חב
נציג חב"ד וחבר מועצת העיר הרב אורן מזרחי. ברקע: הדמייה של פרוייקט מגורים באלעד במחיר מטרה, של חברת י.ד.ברזני


ההרשמה להגרלות של "דירה בהנחה" נפתחה בכ"ה ניסן ותיסגר ביום ראשון ה-7.5.23, ט"ז באייר. כוללת 7,037 דירות בכל רחבי הארץ.
אחת הערים הבולטות ברשימה עם נתח דירות משמעותי, היא העיר המתפתחת והצעירה אלעד.

היא שוכנת ממש במרכז הארץ, צפויה להכפיל את אוכלוסייתה בחמש שנים הקרובות, ועומדת בפני קפיצה בכל המובנים: 2 מיליון מטרים של איזורי תעסוקה מתוכננים בה, 8,000 דירות נוספות בשנים הקרובות, ותכנון אורבני שיציב אותה בקדמת הפיתוח, כשכל זה מצטרף שדרוג התחבורה לעיר וממנה: תחנת רכבת שצפויה לפעול כבר בעוד 4 שנים.

קהילת חב"ד באלעד משופעת במוסדות חינוך עם כאלף תלמידים בכל הגילאים, בית כנסת מרכזי חדש במבנה קבע שהולך ונבנה, וגם נציג חב"די פעיל ר' אורן מזרחי, שבהכוונת הרב המד"א הרב שנ"ז ירוסלבסקי, שוקד על קידום ופיתוח המוסדות וכלל העניינים המוניציפאליים.

בימים אלו נרשמים להגרלת 'דירה בהנחה' בעיר אלעד, על 750 דירות לזכאים. מה יש לחסיד חב"ד לעשות בעיר אלעד?

ר' אורן מזרחי: "קהילה חב"דית חמה שמורכבת מאנ"ש וגם מתקרבים. יש פה מוסדות פעילים מאוד, בתי כנסת שוקקים, ופעילות יפה עם כל המגזרים, שמרגישים בבית בהחלט, בקהילה שלנו. במעגל השנה החסידי, שורת התוועדויות, לצד שיעורי תורה, שהפכו לדוגמא וסמל, לקליטת כל הפסיפס הנהדר הזה. קהילת חב"ד אהודה מאוד בעיר אלעד. 

גם המרכז למורשת הרבי מליובאוויטש בישראל שהולך ונבנה כאן, ישים את חב"ד בעיר 'על המפה'...

 המרכז למורשת הרבי מליובאוויטש בישראל שהולך ונבנה בעיר


 

ר' אורן מזרחי: "שיקול מרכזי ששם כל חסיד חב"ד שעומד בפני רכישת דירה, הוא איכות מוסדות החינוך. יש פה באלעד מוסדות לשם ולתפארת, עם קרוב לאלף תלמידים, החל ממעונות, שישה כיתות גן המבוקשות ביותר בעיר, ב"ה כבר מלאות עד אפס מקום וכבר יש תכנית לפתוח כיתות נוספות. בית ספר בנים ותלמוד תורה בנות ברמה גבוהה, יש את הישיבה הקטנה בראשות הרב בלינוב שליט"א, שנחשבת אחת הישיבות הקטנות המבוקשות בארץ, שעברה למבנה קבע.

"בראשות ראש העיר הרב ישראל פרוש, קיבלנו בעירייה הקצאת שטח, היתר בנייה ותקציב ממשרד השיכון להקמת ישיבה גדולה של חב"ד. קיבלנו תקציב תכנון והוגש היתר לבניית תיכון בנות עם 8 כיתות בעיר. למעשה יש לנו פה באלעד מענה לחינוך איכותי לחב"ד מגיל שלוש ועד כיתה י"ב.

"כל זאת סביב נושא הקהילה החב"דית ומוסדות החינוך. העיר אלעד עצמה עומדת כיום בפני קפיצת מדרגה משמעותית בהתפתחותה, בהכפלת מספר התושבים, מרכזי תעסוקה ענקיים שייבנו בשטח השיפוט של העיר, ומיקומה ממש במרכז הארץ. נסיעה לירושלים אורכת כ-40 דקות, 10 דקות מבני ברק, ומכפר חב"ד 20 דקות נסיעה... 

"יש לנו ראש עיר שמאוד קרוב אלינו כאן לקהילה באלעד ולחסידות חב"ד בכלל. התפתחות המוסדות והקהילה נזקפת רבות לזכותו וליחס החם והמיוחד שלו. 

תכל'ס: כמה ירוויח מי שיזכה בדירה של מחיר למשתכן באלעד?

"במבט כללי על המחירים בפרוקייטים של 'דירה בהנחה' באלעד עולה כי דירה תעלה לזוכים בסביבות 1,600 שקל למטר בנוי, כלומר דירת 100 מטר תעלה 1,600,000 ₪. מחיר דירת ארבעה חדרים ממוצעת בעיר עולה כיום בסביבות 2,300,000 ₪, אז החשבון ברור: רווח של 700,000 שקלים. בכל מקרה, גם רכישה ללא זכאות היא רווחית בהתחשב בעובדה שאלעד כעת לפני זינוק משמעותי בכל התחומים והמחירים רק יעלו."

הדמיית פרוייקט באלעד


 

מה דעתך על הקמת 'פורום הדיור החב"די' של אגו"ח?

"בהחלט יוזמה ברוכה מאוד, בכל מקום וריכוז אנ"ש שניתן לעבות את הקהילות החב"דיות, זה ברכה ודבר גדול. נשמח מאוד אם זה יקרה גם אצלינו.

תרצו לפנות לחסידי חב"ד לרכישה מרוכזת של דירות כדי לחזק את הקהילה?

"כפי שציינתי, כדאי לחסיד חב"ד לבוא לגור באלעד. לגבי רכישה מרוכזת עבור חסידי חב"ד, מי שרוצה להרים את הכפפה, מוזמן לפנות אלינו ונסייע לו בשמחה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.