צבי סופר | יום י"ג ניסן ה׳תשפ״ג 04.04.2023

הצצה למטבח בו מכינים אוכל לסדרים הציבוריים | צפו

במטבח ענק של 'כולל חב"ד' במעלה אדומים, עובדים שפים מסביב לשעון, להספיק להכין 30,000 מנות משובחות, לצד סימני החג, לרבבות ישראלים שיסבו בסדרים הציבוריים בכל רחבי הארץ | צפו בתיעוד חם במיוחד
הצצה למטבח בו מכינים אוכל לסדרים הציבוריים | צפו

במטבח ענק של כולל חב"ד במעלה אדומים, עמלים שפים מסביב לשעון, להספיק להכין 30,000 מנות משובחות לישראלים שיסבו בסדרים הציבוריים של שלוחי הרבי בכל רחבי הארץ. 

מיזם הסדרים הציבוריים יצא לדרך לפני למעלה מ-35 שנה: במהלך ביקור של הרבנים הראשיים, הרב מרדכי אליהו והרב אליהו שפירא, אצל הרבי, ביקש מהם הרבי שיעוררו לערוך סדרים ציבוריים, על מנת להביא לשם יהודים הרחוקים מענייני תורה ומצוות. בעקבות דבריו של הרבי, 'כולל חב"ד' נכנס לתמונה והחל לספק את הארוחות וסימני ליל הסדר לסדרים הציבוריים שהחלו לצוץ בכל עיר ועיר.  

מאז ועד היום המסורת נמשכת, וכמות המנות הולכת ומזנקת מידי שנה. לקראת חג הפסח הקרוב, ישונעו 30,000 מנות משובחות על ידי כולל חב"ד ובסיוע קרן מרומים, קרן גיאמנט רוזה ומשפחת וייס, למאות הסדרים שיתקיימו בליל החג. המנות כוללות מגוון סלטים, עיקריות ותוספות חגיגיות, כיאה לכבוד חג החירות, זאת לצד מפות, חד פעמי, מצות ויין. אל מנות האוכל יצורפו גם סימני הסדר שייפארו את קערת החג שתוגש לכל משתתף.

סביב שולחנות הסדרים הציבוריים, ייסבו רבבות ישראלים, מכל שבטי ישראל. תופעה רווחת בשנים האחרונים, מביאה לכך שישראלים רבים, גם כאלה הנחשבים לאמידים מבחינה כלכלית, ומתגוררים במקומות יוקרה, נהנים לעשות את הסדר יחד עם מגוון אנשים, בסדרים המיוחדים האלה. שלוחי הרבי מלווים את הסדרים בהנגשת ההסברים לאורך כל מהלך הסדר. 

הסדרים הציבוריים, מהווים הזדמנות לרבבות המשתתפים ללמוד על חג הפסח ומשמעותו. השלוחים, המובילים את הסדרים, מספרים את סיפור יציאת מצריים, מרחיבים על המנהגים ומלווים את שירי החג, לאורך ה'סדר' שכולו חוויה יהודית מרגשת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.